yed300250
הכי מטוקבקות
    אברהם הוסטל, החלל המרכזי | צילום: דנה קופל
    מסלול • 27.03.2016
    אברהם בעיר הגדולה
    במקום עוד מלון בוטיק מפונפן בתל־אביב, קבלו משהו אחר לגמרי: 5 קומות של מלון מטיילים צעיר ועדכני במתחם לבונטין
    מרים קוץ

    אם הייתה חסרה לתל־אביב עוד פיסה אחת של מגניבות, היא הגיעה ארוזה היטב ומעוצבת בתחכום פשוט אך קולע: רשת "אברהם הוסטל", שמריצה בהצלחה את האכסניה במרכז העיר ירושלים (וגם את אכסניית "פאוזי עזאר" בנצרת), פתחה את "אברהם הוסטל תל־אביב", ולא סתם, אלא במתחם לבונטין ההיפסטרי ההיסטרי, ואפשר גם להפך. וכדי שלא יהיו לאף אחד ספקות לגבי הסיבות לבחירת המיקום, הוזמנו שלושה פורטרטים של "אברהם (אבינו, כן?) ההיפסטר" והם תלויים בלובי הכניסה לאכסניה, לשמחת המתבוננים. האכסניה מעוצבת בתחכום שחלק מעניין בו הוא הדלתות הגדולות בכל קומה, המצופות נירוסטה ובהן חלון עגול, כמו דלתות המותקנות במסעדות בדרך אל המטבח.

     

    לחמשת השותפים במיזם אברהם הוסטל יש ככל הנראה חזון שמפליג הרבה מעבר למה שרואות העיניים כרגע: בשידורי החדשות — אינתיפאדת סכינים, לא מאוד מושכת תיירים, וברחובות תל־אביב: עבודות חפירה של הרכבת הקלה שמשגעות גם את התושבים מקומיים. אבל לדברי מעוז ינון, מנהל "אברהם הוסטל" בת"א, בירושלים התפוסה באכסניה עומדת כעת על 80 אחוזים, ובאכסניה התל־אביבית, הנמצאת בשלבי הרצה (לא כל החדרים נפתחו אבל הכל יהיה מוכן עד פסח) – ההזמנות לשבוע הקרוב ימלאו את ההוסטל עד אפס מקום.

     

    האכסניה נפתחה בבניין שבו שכנה עד לא מכבר מרכזיית בזק, בניין שמזכיר משהו את הסגנון הבינלאומי. הזמן והטכנולוגיה צימצמו את בזק ואברהם הטרנדי הגיע, חמש קומות של קונספט ובו חדרי זוג, משפחה, חדרים משותפים (דורמיטורי) לארבעה, שישה, שמונה ו־12 מטיילים, חדר כביסה, אינטרנט חופשי בכל הבניין, לובי נחמד, עמדת "אברהם טורס", שהוא עוד מיזם של הקבוצה שמעניק שירותי תיירות לאורחים ולכל מי שנכנס מהרחוב. וכמו בירושלים גם כאן – שיא השיאים של ה"אברהם הוסטל שיק" נמצא בלאונג' חדר האוכל, 600 מ"ר שהם הרחבה של המושג לאונג' בכל מובן: זה בעצם מתחם ענקי של ובו בר שיפעל משעות אחר הצהריים ועד חצות, פתוח לכולם, מסעדה שתגיש תפריט "אוכל עולם", מטבח פתוח ומאובזר לגמרי שבו כל אורח יכול לשמור לעצמו אוכל (בסלסילה הנושאת את שמו), לבשל או לאפות.

     

    יש עמדת מזנון שבה מוגשת ארוחת הבוקר (שתמיד כלולה במחיר החדר), יש פינת טלוויזיה, פינת תה/קפה, פינות הסבה, ערסלים, ספרייה וקריאה, הרצאות, מופעי מוזיקה ומרפסת שיזוף. ובקרוב גם אירועים של תרבות, ספרות ומוזיקה, שייעודם לקדם את השיח התרבותי והחברתי בארץ. בחלל הגדול ייפתחו תערוכות אמנות של יוצרים ישראלים ונראה שיתעורר צורך לגרש פיזית את אורחי ההוסטל לרחובות תל־אביב, כי יש מצב שהם עלולים לשכוח למה באו לכאן. אחד משיאי העיצוב של המקום נמצא בלאונג' בדמות ציורי קיר שעשו אמן הגרפיטי דיאז ואמן המיצג פלוג'ה.

     

    אברהם הוסטל, חדר זוגי. מ־390 שקל | צילום: דנה קופל
    אברהם הוסטל, חדר זוגי. מ־390 שקל | צילום: דנה קופל

     

     

    לא רק תיירים

     

    למרות שמדובר באכסניית מטיילים (ולא אכסניית נוער, מדגיש ינון) והאסוציאציה הראשונה שקופצת לראש היא תרמילאים, הרי שחלק מקסמה של הרשת הוא שהיא גם בית מלון עממי, משפחתי, לכל גיל ולכל תקציב. הוא נותן גם מענה לתופעת ה־airbnb — משום שהמחיר משתלם, המטבח הגדול מאפשר לבשל אוכל ולחסוך, יש אינטרנט וטלוויזיה ובעיקר — אין בדידות. זהו מתחם חברותי מאוד, ידידותי מאוד, הזדמנות לפגוש מטיילים מכל העולם, להחליף חוויות ואולי גם לגבש תוכניות המשך טיול משותפות. הגיל הממוצע של האורחים נע בין 25 ל־40 אבל יש חריגים לכל כיוון, ממבוגרים מאוד ועד ילדים המלווים במשפחות.

     

    הנוכחות החזקה היא של תיירים מחו"ל אבל הישראלים הלא־פראיירים הבינו את הפוטנציאל ומגיעים גם כן, בגלל התמורה ובגלל האווירה. הדגש החזק בכל מתחמי המיזם הוא על שטחי "הביחד" ויש משהו באווירה הזאת שידבר לליבו של כל מי שאוהב לטייל ואוהב בני אדם.

     

    5,000 המ"ר של ההוסטל מתפרסים על פני חמש קומות. לכל קומה יש צבע המגדיר אותה עיצובית. במתחם 92 חדרים שבהם 382 מיטות. המיטות האלה נמצאות בתשע דירות שמתאימות לזוגות (מטבחון וחדר שינה אחד, ארונית בגדים) או למשפחות (מטבחון ושני חדרי שינה פלוס עוד ספה נפתחת במתחם הישיבה). בנוסף יש 39 חדרים פרטיים, המתאימים לזוגות (מתוכם שלושה חדרים מותאמים לנכים), ארבעה חדרים ליחידים, ו־40 חדרי לינה משותפת (דורמיטורי).

     

    לכל סוגי החדרים יש שירותים ומקלחת צמודים, מזגנים, וכמובן שבכל מקלחת תמצאו מגב, כנראה תו תקן ישראלי בלתי נמנע לחדרי אירוח. טלוויזיה תמצאו רק בחדרי המשפחה (שאר האורחים מוזמנים במתכוון לצפות בטלוויזיה במתחם האירוח המרכזי), ואינטרנט יש בכל מקום ובכל חדר, כאשר בכל קומה יש גם שלט עם הסיסמה, לשכחנים. הנוף העירוני נשקף מכל חדר, ואפשר לראות את רחוב יהודה הלוי, שדרות רוטשילד וגן החשמל. ללא ספק מיקום נחשק לכל תרמילאי ואורח, שיכולים לצאת ברגל למרכזים האיניים ביותר בעיר.

     

    בבואם לתל־אביב לא שכחו אנשי המיזם את מהותה: לא רק בילויים אלא גם עסקים. אחד מהחידושים של ההוסטל התל־אביבי החדש הוא "כרטיסייה" לאנשי עסקים מהפריפריה: ארבעה לילות ועוד אחד חינם, ויהיו גם חדרי ישיבות קטנים ואזור כנסים (בלאונג') בעלויות סמליות.

     

    מחירי הלינה נעים בין 110 שקל למיטה בחדר משותף של 12, ומ־390 שקל לחדר זוגי ועד 950 שקל לחדר משפחה המתאים לעד שישה. ארוחת הבוקר כלולה ויש בה לחם, ביצים, ירקות, ממרחים תה וקפה. חלק ממדיניות התמחור הזולה בחדרי הלינה המשותפים (90 עד 140 שקל למיטה) מתאפשר בגלל שהאורח מקבל מצעים בצ'ק־אין ומציע את המיטה שלו בעצמו. שעת פינוי החדרים היא תמיד 11 בבוקר, גם בשבת.

     

    חלק נוסף ומובנה בשירות של עמדת "אברהם טורס" בלובי הוא מידע על סיורים מבוקשים: לירושלים, ים המלח ופטרה. האכסניה מציעה סיור חינם ביפו וסיורים מודרכים בתשלום בעקבות הגרפיטי של תל־אביב ולנווה צדק ושדרות רוטשילד. הסיורים נמשכים כשעתיים וחצי ומחירם 75 שקל למשתתף. שירות נוסף וחדש הוא שאטל בין שלושת ההוסטלים של הרשת (ת"א, ירושלים ונצרת). המזמינים לינה בת שלושה לילות באתר אחד ולילה נוסף באתר אחר — יקבלו הסעה חינם, מדלת לדלת. ולא, מחיר השאטל נע בין 40 ל־65 שקלים לפי המרחק. כל שירותי עמדת התיירות פתוחים גם לתיירים מן החוץ.

     


    פרסום ראשון: 27.03.16 , 18:16
    yed660100