yed300250
הכי מטוקבקות
    יחסי ציבור
    ממון • 31.01.2016
    מסירות רכב: שיא רודף שיא
    כ–36 אלף מכוניות חדשות נמסרו בינואר, עלייה של 10% לעומת אשתקד • יונדאי מובילה את טבלת המסירות
    אודי עציון

    ענף הרכב פותח את שנת 2016 ברגל ימין: לפי ההערכות בחודש ינואר נמסרו כ־36 אלף מכוניות פרטיות חדשות, עלייה של 10% לעומת ינואר שעבר שבו נמסרו 33 אלף מכוניות.

     

    העלייה נובעת מהמשך השגשוג בשוק הרכב, ממבצעי ההנחות והמימון הנדיב שמעניקים היבואנים, ומאלפי ישראלים שהזמינו את הרכב החדש שלהם עוד בנובמבר ובדצמבר, אך ביקשו לקבלו בינואר כדי שיהיה "מודל 2016".

     

    מסתמן שיונדאי, שאיבדה בשנה שעברה את ההובלה בשוק לאחר ארבע שנים, סיימה את החודש ראשונה עם כ־4,500 מסירות. קיה, המובילה, מסרה 3,750 מכוניות, וטויוטה כ־4,000. קיה צפויה לנהל קרב צמוד עם יונדאי בהמשך השנה, ולא מן הנמנע שתצליח לעקוף אותה שוב.

     

    גם יבואני היוקרה צפויים להציג מסירות חזקות החודש. אאודי, מובילת השוק, מסרה בינואר שעבר 900 מכוניות, כרבע מהמסירות השנתיות שלה בכל 2015, והשנה מסרה יותר מ־1,000. גם מרצדס מסרה 1,000 מכוניות, וולוו 200 ומזראטי 16. פורשה, בחודש האחרון שלה בניהול מכשירי תנועה, סיימה עם 12 מכוניות.

     

    צילום : ידיעות אחרונות
    צילום : ידיעות אחרונות

     

     

    מאחורי השיא עומד גם מאמץ לוגיסטי אדיר של הענף למסור כמות כפולה של מכוניות מחודש ממוצע, תחת מגבלות כושר הטיפול של מתקני המסירה של היבואנים ומספר המשאיות להובלת רכב. כל מכונית חדשה שמגיעה לישראל, מועברת מהאונייה לאחסנה ראשונית בנמל, ואז לאחסנה במתקן היבואן. בהמשך היא מועברת למתקן ההכנה למסירה. במהלך ההכנה היא נשטפת, מותקנות בה מערכות מקומיות כמו מולטימדיה, היא מקבלת מספר רישוי ועוברת בדיקות. רק אז היא מוסעת לסוכנויות המכירה של היבואן למסירה ללקוח.

     

    כדי לעמוד בתפוקות החלו חלק מהיבואנים את יום העבודה כבר ב־3 לפנות בוקר כדי לקבל את המוביליות שמביאות רכב חדש. קרבות גדולים התנהלו סביב כ־150 מוביליות של אלדן וקל אוטו, שמרכזות את עיקר ההובלה. במקביל עבדו סביב השעון גם משאיות ההובלה של חברת תעבורה, שמובילה מכוניות מנמל אילת למרכז. לחברות יש חוזים שנתיים עם היבואנים, ומחירה של כל הובלה עומד על כמה מאות שקלים לרכב.

     

    "הלילה האחרון של ינואר היה לילה לבן", אמר דני שביט, מנכ"ל קל אוטו, שמחזיקה 50 מוביליות, הצי השני בגודלו בענף אחרי אלדן. "היו הרבה לחצים והגיעו אליי טלפונים מבכירי הענף שביקשו עוד מוביליות".

     

    בקל אוטו הפעילו שתי משמרות. "התחלנו נסיעות באמצע הלילה כדי להקדים את הפקקים בכביש ולמנוע לחץ במתקני ההכנה", סיפר אריק נגאר, מנכ"ל קל אוטו הובלה ולוגיסטיקה.

     

    udi-et@yedioth.co.il

     


    פרסום ראשון: 31.01.16 , 20:32
    yed660100