שישי 18 באוגוסט 2017
ידיעות אחרונות
אורן הולצמן. "מעכשיו בלי זכיינים"
ממון • 28.03.2016
איל מקיאג' מתחדשת: פותחת סניפים בניו־יורק
שושנה חן

המותג איל מקיאג' עושה מתיחת פנים ומוסיף לעצמו את השם "ניו־יורק" כדי לאזכר את מקורותיו האמריקאיים. לא מדובר בשינוי קוסמטי בלבד: המהלך מתבצע לאחר שבעלי החברה הישראלית, אורן הולצמן, השלים את רכישת החברה האם בארה"ב.

 

ברבעון הראשון של 2017 מתכוון הולצמן לפתוח שתי חנויות ראשונות של המותג המתחדש במנהטן. "נפסיק את שיטת הזכיינים", הוא מכריז. "אני רוצה להיכנס למדינות שונות עם שותף מקומי. ארה"ב היא הראשונה".

 

בקרוב יושק גם אתר אינטרנט שימכור את מוצרי האיפור ועזרי האיפור של החברה בכל העולם. במקביל מתכוון הולצמן לסגור את המפעל הניו־יורקי הוותיק ולפתוח במקומו מפעל חדש בניו־יורק, עם זאת, הפיתוח והעיצוב של המוצרים ימשיכו להתבצע בישראל.

 

איל מקיאג' (Il Makiage) נוסדה ב־1972 בארה"ב כחנות במנהטן על ידי סם ואילנה הרכבי. אילנה איפרה בין השאר את שר ומדונה, וסם הוא כימאי במקצועי.

 

החברה הקימה מפעל בארצות־הברית, פתחה סניפים ומכרה זכיינויות במדינות שונות, בין השאר בישראל. איל מקיאג' ישראל הוקמה ב־1996 על ידי חנוך רידר ואשתו המאפרת גלית ורטהיים בשותפות עם אופק קאירי ואשתו הדוגמנית שלי גפני, ששימשה במשך שנים פרזנטורית של המותג.

 

השותפות בישראל התפרקה ב־2001 והזכיון נותר בבעלות ורטהיים ורידר. כעבור כמה שנים נקלעה החברה לקשיים וב־2013 הגיעו חובותיה ל־36 מיליון שקל. במסגרת הסדר נושים נמכרה החברה להולצמן שהגיע מתחום ראיית החשבון.

 

גם בבסיס האמריקאי התגלו חריקות. בני הזוג הרכבי התגרשו, סם חזר בתשובה, ואילנה ניתקה כל קשר עם איל מקיאג'. לפני כחודשיים, אחרי ששיקם את הפעילות בישראל, השלים הולצמן את רכישת החברה האמריקאית מסם הרכבי.

 

בימים אלה הושקו מוצרי בסיס לאיפור תחת המותג החדש. בין המוצרים החדשים: מייק־אפ באריזות ללא פקקים, 14 סוגים שונים של מברשות בעבודת יד למייק־אפ והצללה. המוצרים יימכרו בחנויות הרשת ובאתר האינטרנט החדש. מחירי המברשות: 189־409 שקל, מחיר ספוגית איפור: 129 שקל.

 


פרסום ראשון: 28.03.16 , 20:39