מתי בפעם האחרונה הרגשתם מילה? מתי בפעם האחרונה ניסיתם לחוש, ולו לרגע, כמו לקויי הראייה והעיוורים? מיזם חברתי חדש מנסה לשלב את התחושה הזו עם מוצרים שכולנו קונים.
נא להכיר: בריילו, braillo, חנות אינטרנטית המציעה פריטים מעוצבים איכותיים, שעל כולם מודפסות מילים בכתב ברייל. חלק מהכנסותיה יוקדש לתמיכה בצעירים עם מוגבלויות. חולצות לגברים ונשים, מחזיק לכוסות, צעיפים, צמידים, נרתיק למשקפיים, מארז למחברות וקלמר — כל אלו ופריטים נוספים יוצעו למכירה בחנות. המטרה היא לשלב חוויית קניה ועשייה חברתית.
בריילו משתפת פעולה עם עמותת כוונים: חלק מכל קנייה, עד 12%, יועבר למימון שעות הכשרה והדרכה של צעירים עם מוגבלות לניהול עצמאי בקהילה.
מאחורי בריילו עומדות שלוש יזמיות: שרי סגל, לשעבר עורכת חדשות ואקטואליה, הדס בלום ברטל — מעצבת אופנה וטקסטיל שעבדה בעבר בקסטרו, ומיכלי מררי — אשת אסטרטגיה ותקשורת שיווקית. "יש כאן אמירה חברתית המעוררת שיח מעניין בין צרכים אופנתיים בסיסיים בחברה ובין פתיחות ומודעות לעולמם של אנשים עם מוגבלות בכלל ולעולמנו שלנו, כאנשים עם עיוורון בפרט", אומר נתי ביאליסטוק־כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל. "הפריטים האופנתיים מעודדים שיח וחשיבה חדשה על משמעות כתב הברייל, תוך טיפוח מודעות לצרכי האדם עם עיוורון, בדרך מכבדת ומעניינת המעוררת סקרנות ואמירה הקוראת להסתכל על הדברים הסמויים מהעין בבחינת מה שאינכם יכולים לראות, תרגישו".
בימים אלה משיקות השלוש פרויקט מימון המונים באתר הדסטארט במטרה לגייס את הסכום הראשוני שיסייע להן להקים את החנות.
רוצים להצטרף ולהשקיע? לחצו כאן