yed300250
הכי מטוקבקות
    טויוטה
    ממון • 30.06.2016
    מכונית בשבוע
    טויוטה ספייס ורסו (2011–2016)
    אודי עציון

    קבוצה: מיני־מיני־ואנים.

     

    דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

     

    טווח מחירים: מ־48 אלף שקל לאחד מ־2011, ועד 107 אלף שקל שנגבו עבור אחרוני הספייס ורסו שנמכרו ב־2016 כחדשים (מחירון לוי יצחק).

     

    תעודת זהות: גרסת מיני־ואן על בסיס טויוטה יאריס. אך בניגוד לסופר־מיני הפופולרית שמגיעה אלינו ממפעל טויוטה בצרפת, הספייס ורסו יוצר ביפן, שם הוא שווק בשם המעט פרוקטולוגי טויוטה רקטיס. הוא יוצר גם עבור סובארו, שמכרה אותו תחת השם טרזיו.

     

    נתונים טכניים: מנוע בנזין, 1,350 סמ"ק, 99 כ"ס. גיר אוטומטי רציף. הנעה קדמית.

     

    זיהום אוויר: 125 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 4 מ־15. תה ירוק, מישהו?

     

    בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. ללא חיישני תאונה מלפנים, סטייה מנתיב או בלימה אוטומטית.

     

    שמירת ערך: ירידה ממוצעת של כ־12% לשנה, טוב יחסית לכל רכב שאינו ג'יפון.

     

    מה לבדוק לפני שקונים: אם כדי לנסוע ברכב עם ישיבה גבוהה אתם באמת חייבים לשלם יותר על ג'יפון אופנתי.

     

    למי הוא מתאים: לזוגות צעירים עם ילד־שניים, וגם לסבא וסבתא עם נכד־שניים.

     

    למה כן: בנוי היטב, ישיבה גבוהה וכניסה ויציאה קלות. ביצועים טובים ובעיקר צריכת דלק מצוינת, 15־13 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים.

     

    למה לא: לא בדיוק מסובב ראשים, קצת רועש בגלל הגיר הרציף, למרות היותו מיני־ואן, צר מדי לשלושה ילדים עם כיסאות בטיחות ובוסטרים.

     

    למחפשי מציאות: סקודה רומסטר זול יותר ונעים יותר לנהיגה. סיטרואן C3 פיקסו מרווח ופחות יקר, אם כי נעדר גרסה אוטומטית אמיתית.

     

    השורה התחתונה: טויוטה יאריס לגיל השלישי.

     

    ציון: 4

     


    פרסום ראשון: 30.06.16 , 15:29
    yed660100