yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    ממון • 12.07.2016
    טבלת הדיוק: אל על אחרונה
    דוח בינלאומי: רק 36% מטיסותיה של חברת התעופה הישראלית בחודש יוני נחתו בזמן • החברה טוענת: "השיבושים של הטייסים גורמים לאיחורים"
    דני שדה

    חוסר הדיוק בטיסות אל על אינו דבר חדש, אבל בחודש יוני השוותה החברה שיא שלילי: בדוח שבחן את האיחורים של חברות התעופה מדורגת אל על במקום ה־40 והאחרון ברמת הדיוק בטיסות. כלומר, מכל חברות התעופה הגלובליות אחוז טיסות אל על בהן חל איחור של יותר מ־15 דקות הוא הגבוה בעולם.

     

    קראו עוד: מנכ"ל אל־על - "הטייסים פוגעים בלקוחות"

     

    את הדוח חיברה Flightstats, הנחשבת למובילה בעולם בתחום איסוף ועיבוד נתוני זמן אמת של חברות תעופה. בדוח נבדקו זמנים של 2,667 טיסות אל על, שהיוו כ־87% מכלל הטיסות של החברה באותו חודש. התברר כי שיעור האיחורים עמד על קצת יותר מ־64%, עם זמן איחור ממוצע של 48 דקות. במילים אחרות, רק כ־36% מטיסות החברה הגיעו ליעד בזמן. החברות הכי דייקניות בחודש יוני היו ג'פאן איירליינס (JAL) ואול ניפון (ANA) היפניות, ואחריהן קטאר איירווייז ואיבריה הספרדית. בתחתית, לפני אל על, מדורגות בריטיש איירווייז, אייר צ'יינה וצ'יינה איסטרן.

     

     

     

    החברה הוציאה גם דוח חצי שנתי, וגם בו אל על היא הכי גרועה בעולם מבחינת הדיוק: מתחילת 2016 רק 47% מטיסות החברה הגיעו ליעדן בזמן - כלומר יותר ממחצית מהטיסות איחרו. זמן האיחור הממוצע בטיסות של אל על בתקופה זו עמד על כ־45 דקות. שכנתה לתחתית של אל על בדירוג זה היא חברת פקיסטן איירליינס.

     

    פלייטסטאטס מבצעת מדי חודש סקירה מקיפה של חברות התעופה בעולם ומדרגת אותן לפי מידת הדיוק המבצעי שלהן בקטגוריות שונות: חברות תעופה גלובליות, חברות תעופה עיקריות, חברות התעופה לפי אזורים, ודירוג של הדיוק המבצעי של חברות הלוקוסט. במסגרת הבדיקה סוקרת החברה את מרבית הטיסות של החברות.

     

    ק.ל.מ ההולנדית (דיוק ב־90% מטיסותיה), ג'פאן איירליינס (88%) ואיבריה (88%) היו חברות התעופה עם אחוז הדיוק המבצעי הטוב ביותר בחצי השנה האחרונה.

     

    באל על מאשימים באיחורים את הטייסים, אולם מבדיקת "ממון" עולה כי גם לפני תחילת השיבושים (שהחלו בנובמבר) דורגה אל על במקומות הכי נמוכים. בפרט דורגה אל על במקום האחרון בספטמבר

     2015. 

    "לצערנו, בתקופה האחרונה טייסי אל על נוקטים בעיצומים, משבשים את פעילות החברה וגורמים לעיכובי טיסות. אנו פועלים כל העת על מנת למנוע את האיחורים ולהביא את הנוסעים ליעדיהם במועד ובבטחה", נמסר מהחברה.

     

    dsadeh@yedioth.co.il

     


    פרסום ראשון: 12.07.16 , 21:09
    yed660100