yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: סיון פרג
    ממון • 14.07.2016
    זה בידיים שלכם
    עם הכלים הנכונים, כל משפחה יכולה לקחת את מושכות הניהול הכלכלי שלה ולהתנהל נכון יותר
    רונן שטיין, משנה למנכ"ל הממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים

    אם גם אתם נאבקים בתקציב המשפחתי, אתם לא לבד. משפחות רבות מתקשות לאזן בין ההוצאות וההכנסות החודשיות - וזה עוד לפני שדיברנו על חיסכון כלשהו לעתיד. בישראל 2016 אנו עדים למשקי בית רבים שמתמודדים עם איום של גירעון כלכלי, גם במשפחות בהן שני בני הזוג עובדים ומכניסים מדי חודש משכורת. משפחות רבות, רבות מדי, מתקשות לגמור את החודש.

     

    למה זה קורה? ברוב המקרים, בגלל היעדר ידע פיננסי נרחב. רובנו לא מצוידים בכלים ההכרחיים כדי להבין איך לנהל נכון את התקציב המשפחתי, איך לאזן בין מה שנכנס למה שיוצא ואיך להיערך כלכלית למקרי חירום או משבר. מעבר לכך, אנחנו לא אוהבים להתעמק בכך: בחינה מעמיקה של ההתנהלות הפיננסית שלנו מרתיעה גם את בעלי ההשכלה הפיננסית. זאת משום שניהול אמיתי ואחראי של תקציב משפחתי משמעותו לעתים ויתורים מכאיבים על חלק מהדברים שאנחנו רוצים. רבים מאיתנו מעדיפים להימנע ולומר לעצמם ש"יהיה בסדר".

     

    אלא שאין מנוס מהתמודדות עם המציאות: הדחקת המצב הכלכלי עלולה להיות מסוכנת לעתידנו. כשלא מתכננים כראוי את התקציב המשפחתי ולא מבצעים את הבקרות הדרושות, התוצאה היא פער הולך וגדל בין ההכנסות להוצאות; כשלא מפרישים סכום קבוע לחיסכון, קשה מאוד להסתדר כלכלית במקרה של הרחבת המשפחה, או צורך כלכלי חדש ודחוף; כשלא מקדישים זמן לחשוב על הפנסיה כשאנחנו עדיין צעירים, עלולים לשלם מחיר יקר בעתיד, עם הפרישה מהעבודה.

     

    בנק הפועלים הציב לעצמו כבר לפני שנים מטרה לקדם את החינוך הפיננסי בישראל. אנו מאמינים כי ככל שנעמיד לרשות לקוחותינו כלים וידע שישפרו את התנהלותם הפיננסית, כך נוכל לייצר צמיחה עסקית בריאה יותר בכל שכבות האוכלוסיה - החשובה ללקוחותינו וכמובן גם לנו. אם נוכל לסייע להם להגיע לחירות פיננסית, כולנו נצא נשכרים.

     

    לצורך כך אנחנו מעמידים לרשות לקוחותינו שני משאבים יקרי ערך - טכנולוגי ואנושי. במישור הטכנולוגי, הלקוחות נהנים ממגוון של כלים פשוטים, וזמינים, המותאמים לצרכיהם ומאפשרים להם לשלוט טוב יותר בהתנהלותם הפיננסית: הם יכולים לבדוק כיצד יסתיים החודש, להשוות את הוצאותיהם לאלו של לקוחות בפרופיל דומה לשלהם, לבדוק כיצד מתפלג התקציב החודשי שלהם ולתכנן אותו באופן המותאם להכנסותיהם.

     

    בצד האנושי, אנחנו מעמידים לרשות לקוחותינו את הבנקאים והיועצים המקצועיים שלנו. הם עומדים לרשותם בסניפים, בטלפון ובמייל, ומציעים להם הכוונה פיננסית חשובה מאין כמוה בכל נושא בו הם נזקקים לייעוץ - מפנסיה, דרך חסכונות והשקעות ועד הדרכה אישית על השימוש בכלים הדיגיטליים של הבנק, בהם הם יכולים להיעזר ולחסוך זמן יקר. לתפיסתנו, השילוב בין הכלים הטכנולוגיים לגורם האנושי הוא שמייצר ללקוחותינו את הערך הכולל, השלם, המקצועי והטוב ביותר.

     

    פרויקט "משפחה בצמיחה" של "ידיעות אחרונות" ו־ynet, שנערך זו הפעם החמישית בשיתוף בנק הפועלים, נולד אף הוא כדי לענות על אותו צורך: לספק לכל משפחה בישראל את ארגז הכלים המתאים לה ביותר - גם טכנולוגי, גם אנושי - להתנהלות פיננסית נכונה. זה מאתגר, אך אפשרי.

     

    באמצעות סיפוריהן של המשפחות וההדרכה שיקבלו, אנו מקווים כי גם הקוראים והגולשים יוכלו לקבל כלים משמעותיים להתמודדות עם התקציב המשפחתי. מילת המפתח היא אחריות: אם תחליטו ליטול את מושכות הניהול הפיננסי של המשפחה, להשתמש בכלים שאנו מציעים ולשפר את התנהלותכם, תוכלו להתקדם אל עבר צמיחה כלכלית בעתיד. ליווי, הדרכה מקצועית ונכונות לשינויים יכולים לייצר מהפך אמיתי בחייכם ולייצב את עתידה הפיננסי של המשפחה שלכם - ומתחייבים ללוות אתכם לאורך כל הדרך. בהצלחה.

     

     


    פרסום ראשון: 14.07.16 , 15:12
    yed660100