yed300250
הכי מטוקבקות
    כבישים
    ממון • 20.08.2016
    מהפך בכבישי ישראל
    יותר מ־40 מיליארד שקל יושקעו בשנים הקרובות בסלילת כבישים חדשים, שדרוג והרחבת כבישים קיימים והקמת מחלפים • בלעדי ל"ידיעות אחרונות": התוכנית המלאה של משרד התחבורה
    עופר פטרסבורג

    משרד התחבורה הוא המרוויח הגדול מתקציב המדינה האחרון, עם גידול של כמעט 30%. בימים אלו הושלמה תוכנית החומש של נתיבי ישראל בהשקעת עתק של למעלה מ־40 מיליארד שקל. הכסף יושקע בפרויקטים של תשתיות ותחבורה ציבורית. לידי "ידיעות אחרונות" הגיעה התוכנית המלאה.

     

    לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, המיזמים ייצרו רשת תחבורתית מתקדמת, יעילה ובטוחה, שתחבר את כל חלקי המדינה ותציב מספר חלופות לנסיעה נוחה ומהירה, הן מהפריפריה למרכז והן לתוך המטרופולינים. אלו חלק מהמיזמים החדשים:

     

     

    צפון

     

    העבודות: הקמת מחלף משמר הגבול, המהווה גישה לחריש מכביש 65 וסלילת כביש אזורי על כביש 444. עלות: 270 מיליון שקל.

     

    המשמעות: במדינת חלם הקימו את חריש, רק שכחו לסלול אליה כבישים. היום רק כבישים פנימיים מובילים אליה. העיר, שצפויה לקלוט 60 אלף איש, צריכה מחלפים וגישה ישירה.

     

    העבודות: שדרוג והרחבת כביש 65 (גולני–דברת) והפיכתו לדו־מסלולי, בעל 2 נתיבים לכל כיוון, לרבות עוקף כפר תבור.

     

    המשמעות: פתיחת התנועה למחלף גולני שהיום תקועה בגלל רמזורים.

     

    העבודות: שדרוג והרחבת כביש 71 והפיכתו לדו־מסלולי, בעל 2 נתיבים לכל כיוון, כולל מחלוף הצמתים.

     

    המשמעות: שיפור הכביש האדום רווי התאונות שמוביל משאיות מנמל חיפה לירדן, לצד רכבת העמק שתתחיל לפעול בסוכות.

     

    העבודות: הקמת מחלפים בכביש 79 - מחלף יפתחאל, כהכנה להקמת הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת. ההשקעה: 200 מיליון שקל.

     

    המשמעות: חלום רחוק אבל הנה מתקרבת הרכבת הקלה של נצרת.

     

    העבודות: שדרוג והרחבה של כביש 85 בקטע כרמיאל־ראמה, והפיכתו לדו־מסלולי, בעל 2 נתיבים, בהשקעה של 300 מיליון שקל.

     

    המשמעות: כרמיאל ויישובי הסביבה יזכו מהשבוע הבא לרכבת פעילה אבל הכבישים המרומזרים יעברו מטמורפוזה בדרך לכביש מהיר.

     

    העבודות: הקמת כביש 65 עוקף עפולה, בעלות של 300 מיליון שקל.

     

    המשמעות: עם הפעלת תחנת הרכבת, שתחל בסוכות, דרוש כביש עוקף נוסף לעיר.

     

    מרכז

     

    העבודות: סלילת כביש עוקף פתח־תקווה (כביש 40) מכביש 483 ועד לתחנת הרכבת סגולה בעלות של 300 מיליון שקל.

     

    המשמעות: מאפשר לאנשים להתחבר לעיר ולעקוף אותה בלי לבזבז זמן בעיר. החיבור לתחנת רכבת מאפשר לתושבי פ"ת להתחבר לרשת הרכבות ביעילות גם בשעות הבוקר.

     

    העבודות: הקמת כביש עוקף לוד (כביש 200), בעלות של 300 מיליון שקל.

     

    המשמעות: הכביש הסובב היום את לוד הוא מרומזר ורווי תאונות. הכביש החדש יאפשר נסיעה רצופה וגישה לשכונות החדשות.

     

    העבודות: הרחבת כביש 2 בקטע שבין חבצלת לאולגה (באורך 14 ק"מ), מדרך דו־מסלולית לדרך של 3 נתיבים לכל כיוון.

     

    המשמעות: מדובר בצוואר בקבוק שבשעות העומס תוקע את הבאים מכיוון חדרה־קיסריה בפקקים. הרחבת הכביש תאפשר נסיעה חלקה במהירות 110 קמ"ש, גישה מהירה יותר לחדרה ושיפור ערכי הנדל"ן ביישובים לאורך הכביש.

     

    העבודות: סלילת מנהרה תת־קרקעית מתחת לכביש 5 שתחבר בין א.ת הצפוני לא.ת הדרומי של כפר־קאסם, בהשקעה של 60 מיליון שקל.

     

    המשמעות: לכפר־קאסם יש בעיה של כניסה אחת ליישוב, שבלתי אפשרית בשעות העומס בגלל כביש גישה משותף עם אזור התעסוקה של ראש־העין. המנהרה תשחרר כניסה לעיר, שגם כך הפכה להיות מהיקרות במגזר הערבי.

     

    העבודות: שדרוג כביש 44 בין ניר צבי לבית דגן, מחלפים חדשים במקום הצמתים הקיימים: בית דגן, כפר חב"ד וצריפין והוספת מסלול תחבורה ציבורית, בהשקעה של מיליארד ו־300 מיליון שקל.

     

    המשמעות: גישה טובה לשכונות הגדולות המוקמות בראשל"צ מזרח על שטח צריפין, לבאר־יעקב ולרמלה. היום הכביש מיושן ומרובה רמזורים.

     

    העבודות: סלילת כביש עוקף נס־ציונה־רחובות (כביש 423), בהשקעה של 180 מיליון שקל.

     

    המשמעות: משפר את הנגישות לשתי הערים.

     

     

    שר התחבורה ישראל כץ

     

    דרום

     

    העבודות: שדרוג והרחבה של כביש 232 בין מעון לכרם שלום והסדרת הצמתים, בהשקעה של 250 מיליון שקל.

     

    המשמעות: כביש מהיר שיקל על הנסיעה ליישובי האזור.

     

    העבודות: שיפור הצמתים לאורך כביש 293 (קמה־הגדי), בעלות 50 מיליון שקל, והרחבתו לכביש דו־מסלולי בעל 2 נתיבים.

     

    המשמעות: שיפור נתיבי התחבורה ליישובי האזור והגדלת האטרקטיביות של נתיבות.

     

    העבודות: הקמת מחלף קריית־גת דרום בכביש 40, בעלות של 300 מיליון שקל.

     

    המשמעות: מחלף שאמור לשרת את כמעט 10,000 הדירות שייבנו שם כמיני־עיר חדשה.

     

    העבודות: הקמת מחלף בלהבים בעלות 190 מיליון שקל.

     

    המשמעות: יקצר עוד יותר את הגישה לב"ש ולהבים, שהופכות אטרקטיביות יותר ויותר לנוכח העברת בסיסי צה"ל לנגב.

     

    ofer-pt@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 20.08.16 , 20:28
    yed660100