אחרי סטארבקס, גם חברת ברלינה, בעלת רשת קופיסטיישן, משיקה עכשיו בישראל את Nitro Coffee, קפה קר שנמזג כמו בירה מהחבית, בהקצפה טבעית בעזרת גז חנקן.
מדובר במשקה אשר מופק מפולים הנחלטים במשך 24 שעות בתוך חבית בירה, ונמזג ללקוחות מברזים כשל בירה. מתקבל קפה צונן וחזק בטעם מתקתק ועם הקצפה סמיכה כשל בירה. הוא לא מכיל סוכר, ויש בו 5 קלוריות בלבד.כמו כן אין צורך להוסיף לו חלב.
הקפה מושק בישראל בסניפים נבחרים של קופיסטיישן. לדברי מנכ"ל הרשת, אסף שוורץ, "אנו גאים להיות ראשונים בארץ עם מוצר ייחודי המשלב טכניקות מתקדמות של הגשת קפה קר, שעל פיתוחו עבדו מעל שנה".
בהפקת קפה רגילה, הטעם מתקבל אחרי שהקפה נמצא 20־30 שניות במגע עם מים רותחים; בשיטה המדוברת, לעומת זה, הוא נחלט ו"יושב" במים הקרים במשך יממה שלמה, בה המשקה סופג טעמים מתוקים. מחירים: 14 שקל לקפה קטן, 17 שקל לגדול.
בארה"ב מדובר בלהיט. המוצר החל להימכר בה כבר ב־2011 בשתי רשתות קפה, אבל בקיץ האחרון הוא נכנס גם ל־500 סניפי סטארבקס בארה"ב ובקנדה. השקתו ברשת הגיעה על רקע רצונה של סטארבקס לחזק את קטגוריית המשקאות הקרים, כיוון שצריכת המשקאות החמים צונחת בקיץ.
הקפה מזכיר בירה גינס, וכמוה מוגש ישירות מברז, ולא עם קרח כמו משקאות קרים אחרים ברשת. הוא מוכן בחליטה קרה ומעורבב עם גז חנקן במכל קירור מיוחד. לרוב שיעור החנקן בו הוא כ־20% מנפח הנוזל.