שתף קטע נבחר
 

מטוס הדגל של טייסת העטלף

המטוס שהתרסק נחשב לגאוות היחידה: הוא נשא על זנבו את המספר 119 - כמספרה של הטייסת שלו

מטוס האף־16 איי ("סופה") שהתרסק אתמול נחשב לאחד ממטוסי התקיפה והיירוט המתקדמים ביותר של חיל האוויר.

 

המטוס, תוצרת חברת לוקהיד־מרטין, טקסס, נכנס לשירות בצה"ל ב־2003. חיל האוויר רכש 102 מטוסים, שמופעלים בארבע טייסות. מחיר כל מטוס: כ־70 מיליון דולר.

 

גרסה ישראלית ייעודית פותחה לדגמים המתקדמים של המטוס הדו־מושבי, שכוללת מכלי דלק תצורתיים בצידי גוף המטוס. המכלים הנוספים מאריכים דרמטית את טווח הטיסה ואת זמן השהות של המטוס באוויר — גם ללא תדלוק אווירי — ומאפשרים לו לתקוף מטרות רחוקות. למטוס גם מכ"ם מתקדם, זהה לזה של מטוסי האף־15 איי "רעם". בנוסף הותקנו במטוסים מערכות ישראליות, כמו כוונת קסדה מתוצרת אלביט, מערכת לוחמה אלקטרונית מתוצרת אלישרא ומערכות קשר לווייני מתוצרת רפאל והתעשייה האווירית. התעשייה האווירית גם מייצרת בארץ חלקים מיוחדים שלו כמו זנב המטוס ומכלי הדלק התצורתיים, שנשלחים להרכבה בפס הייצור בטקסס.

 

מטוס סופה מספר 119 היה מטוס הדגל של טייסת העטלף: על זנבו נכתב מספרה של הטייסת, מסורת שהתקבעה עם השנים בחיל האוויר.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים