yed300250
    זמן החלמוניות
    הסתיו כבר פה ופרחי החלמוניות מאירים בצהוב את רכס בוקר הצחיח
    ערן ודוד גל־אור

ממש בימים אלו, ימי הסתיו, מאירים פרחי החלמוניות בצהוב את רכס בוקר הצחיח. החלמוניות פורחות בשני מדרונות לאורך הרכס. ננצל את תקופת הפריחה הקצרה (כשבועיים) ונצא אל "שביל החלמוניות" שלצידו פורחות החלמוניות.

איך מגיעים:

מגיעים לצומת חלוקים בכביש 40 ופונים בו לכיוון טללים ובאר־שבע. נוסעים כ־3.4 קילומטרים ופונים שמאלה לדרך עפר, לכיוון חוות נחל בוקר וחוות "זית המדבר". חולפים על פני פנייה שמאלה לחוות נחל בוקר. ממשיכים עד שער הכניסה לחוות "זית המדבר" וחונים בצד השביל.

מה כותבים בווייז:

חוות נחל בוקר.

מסלול ההליכה:

ממקום החניה נצא בהמשך השביל הרחב כשמשמאלנו החווה. סמוך לקצה החווה נעזוב את השביל ונפנה ימינה לשביל רחב נוסף כשפנינו לכיוון הצמיג הענק שממול, סמוך לבקע גדול בסוללת עפר. לאחר כ־200 מטר נגיע אל הצמיג ושוב נפנה ימינה, הפעם לכיוון מערב לעבר עץ שיטה בודד שנמצא תחת רכס ההרים המדברי שנראה במרחק. נלך בשבילי עפר בשטח הפתוח כ־20 דקות עד לעץ השיטה. המטיילים ברכב שטח ובאופניים יחנו לצד העץ.

מעץ השיטה נפנה שמאלה ומיד ימינה אל שלט המצביע על שביל החלמוניות. נמשיך בשביל צר, שתחום באבני שפה קטנות. נעלה לצד מדרון סלעי, וכעבור 8-6 דקות נזהה קבוצה ראשונה של חלמוניות. נמשיך במעלה השביל, עד שנראה משמאל פתח של מערה. לאורך המדרון נזהה עשרות חלמוניות. לאחר שניהנה מפריחת החלמוניות ומהנוף, נחזור באותה דרך אל שער החווה.

למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החניה סדרת ספרי הטיולים 280 מסלולי פריחה אתר ואפליקציית מסלולים > להתאהב בארץ מחדש www.maslulim-israel.co.il