yed300250
הכי מטוקבקות
    www.omrigi.com
    ממון • 25.10.2016
    מכיר סוזוקי
    שלוש שנים עבד עמרי גינזבורג (32), הייטקיסט מת"א, על שיפוץ טנדר סוזוקי סמוראי אספנות והצליח להחזיר לכביש רכב נדיר באמת
    אודי עציון

    בגיל 30 החליט עמרי גינזבורג שהוא רוצה לבנות מכונית. לא היו לו את הידע או את ניסיון בתחום המכונאות, אבל הוא איתר עבור הפרויקט טנדר סוזוקי סמוראי נדיר, מודל 1984, נטוש בחצר בית בהרי ירושלים. רק 80 כאלה יובאו באותה שנה לארץ, ורק כ־20 שרדו, רובם לא במצב נסיעה וכולם מבוקשים מאוד בקרב חובבי שטח, הודות לשילוב בין טנדר לא יקר לבין יכולת גבוהה בשטח.

     

     

    "שלוש שנות השיפוץ נעו בין סיוט נוראי לחלום ורוד"

     

    השנה הראשונה של העבודה המאומצת הוקדשה לפירוק ולשיחזור הפחים הרקובים. השנה השנייה הוקדשה לשיפוץ מכאני של המנוע, הגיר והסרנים. השנה השלישית, המתועדת בסרטון, הוקדשה להרכבת הטנדר מחדש. עכשיו הוא כבר נוהג בו.

     

    למה דווקא טנדר סמוראי?

     

    "איפשהו בגיל 29 הגעתי למסקנה שג'יפ מודל 2008 לא מספיק מרגש אותי והחלטתי לחפש טנדר כפרויקט שיפוץ. התחלתי לקרוא על דגם הטנדר SJ410k ("סמוראי" בפי העם), ומצאתי שהרכבים האלה נדירים בארץ ובעולם כולו. ככל שקראתי יותר בפורומים בעולם, התאהבתי יותר ויותר".

     

    גינזבורג, הייטקיסט מתל־אביב, יצר עמוד בבלוג שלו הקורא לבעלי טנדרים כאלה מכל העולם להציגם ומנהל עמודי אינסטגרם ופייסבוק בנושא, עם יותר מ־8,000 עוקבים. בנוסף, תועד השיפוץ בפורום ג'יפולוג וצבר מעל 50 אלף צפיות.

     

    מאיפה הידע לשפץ מכונית?

     

    "האמת היא שמעולם לא למדתי מכונאות, לא פירקתי מנוע ובטח שלא לקחתי על עצמי פרויקט בכזה סדר גודל. נכון שאין לי ידיים שמאליות, אבל את כל הידע צברתי תוך כדי עבודה, ללא ניסיון קודם. פתחתי קבוצת ווטסאפ עם עוד כמה משוגעים שמטפלים לבד ברכבים, ונעזרתי בחברי אתר ג'יפולוג שיעצו לי כשנתקעתי".

     

    היו רגעי משבר?

     

    "שלוש שנות השיפוץ נעו בין סיוט נוראי לחלום ורוד. עד שאבחר איזה חלום מגשימים עכשיו, אני נהנה מכל נסיעה בטנדר. עדיין לא הצלחתי לגמרי להבין מה יש במשאית הקטנה הזו שגורם לאנשים להתאהב בה, אבל החיוך שעולה לנהגים ברמזור כשאני נעמד לידם שווה הכל".

     


    פרסום ראשון: 25.10.16 , 21:23
    yed660100