חמישי 23 בנובמבר 2017
ידיעות אחרונות
בני דויטש, fullgaz.co.il
ממון • 25.10.2016
אופנוע שובר שוק
מחירי האופנועים ממשיכים לתת ברקס: סוזוקי משיקה אופנוע נייקד חדש שעולה רק 51 אלף שקל, זול ב–10,000 שקל מלהיט המכירות הלא יקר בעצמו, ה–07–MT • יצאנו לבדוק האם באמת מדובר בקנייה כדאית
אביעד אברהמי, fullgaz.co.il

כשבאים לדבר על הסוזוקי SV650 החדש - צריך להתחיל מהסוף. המחיר שלו בישראל עומד על 51 אלף שקל בלבד, שהם 10,000 שקל פחות ממתחרהו הישיר, להיט המכירות של ימאהה – ה־07־MT.

 

בסוזוקי החזירו את השם SV650, אופנוע נייקד, או "עירום" (כלומר, נטול משטחים חיצוניים, כך ששלדת הצינורות 'עירומה' ־ א"א), שייצורו החל ב־1999 ומאז עבר כמה גלגולים עד שהוחלף על ידי ה'גלדיוס' ב־2010. ה־SV650 החדש של 2016 נבנה על בסיס הגלדיוס, אולם העיצוב הוא ברוח ה־SV המקורי, אם כי מודרני ותואם את רוח התקופה.

 

בבסיס ה־SV החדש נמצא מנוע וי־טווין בנפח 650 סמ"ק שאותו אנחנו מכירים היטב מה'וויסטרום' ומדגמי ה־SV הקודמים. יותר מ־400 אלף אופנועים שמצוידים במנוע הזה על כל גלגוליו מכרו בסוזוקי מאז 1999 ועד היום, ולא בכדי. מדובר במנוע מצוין. הוא גמיש וחזק, מספק בגרסה האחרונה שלו 75 כ"ס, והוא נעים לשימוש ומלא שמחת חיים. גם תצרוכת הדלק נמוכה יחסית, ובנסיעה משולבת מדגדגת את ה־20 ק"מ לליטר.

 

הביצועים תואמים את סגמנט הנייקדים מוגבלי התקציב. הבולמים פשוטים למדי ומהווים פשרה טובה בין ביצועי כביש לבין ספיגה ונוחות. ההיגוי טוב ונשלט, והאופנוע כולו יציב מאוד בפניות ומספק הרבה הנאה ברכיבה בכבישים מפותלים – חלק גדול מזה בזכות המנוע המצוין. היינו רוצים קצת יותר עוצמת בלמים, במיוחד באלו הקדמיים שדורשים סחיטה הגונה כדי לקבל עוצמה טובה. מאידך, ה־SV מצויד במערכת ABS מודרנית ויעילה שנכנסת לפעולה בדיוק בזמן.

 

אחד היתרונות הגדולים של הכלי הזה, פרט למנוע, הוא הידידותיות, שנובעת בין היתר מהארגונומיה ומתנוחת הרכיבה. ה־SV צר, גם במושב וגם במיכל הדלק, וזה מספק ביטחון וחיבור לאופנוע. המושב נמוך, דבר שיאפשר גם לרוכבים נמוכים מהממוצע להגיע עם שתי רגליים בטוחות לקרקע. רגליות הרוכב גבוהות, והתוצאה היא מעט צפיפות בפלג הגוף התחתון. לפלג הגוף העליון והזקוף יש הרבה מקום, גם לרוכבים גבוהים. הכידון צר מדי. בהרכבה הוא נוח למורכב/ת ולא יוצא מאיזון.

 

השורה התחתונה היא שה־SV650 החדש הוא אופנוע תקציב מצוין. הוא מציע מנוע מעולה - אחד הטובים בקטגוריה, התנהגות טובה ביחס למכלולי השלדה הפשוטים, ומראה מודרני ועדכני. הוא גם קל מאוד לרכיבה, ולא פחות חשוב מכך – מהנה. חלק גדול מהיתרונות הללו קיים גם אצל המתחרים, ובראשם כאמור הימאהה MT–07, אבל הערך המוסף של ה־SV נמצא כאמור במחיר. 51 אלף שקלים על הכביש, כולל כל האגרות הם סכום נמוך משמעותית מהמקובל בקטגוריה. וכשהמחיר כל כך נמוך ביחס למקובל וביחס לתמורה, אפשר להכריז על ה־SV650 כעל שובר שוק וכקנייה מצוינת.

 


פרסום ראשון: 25.10.16 , 21:23