yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    ממון • 31.10.2016
    FlyCard: קניות של 9,500 ש' בחודש ללקוח
    שנתיים אחרי השקת כרטיס האשראי של אל על, השימוש בו גבוה בכ־60% יותר מבכרטיסי מועדונים אחרים
    מאת רועי ברגמן

    שנתיים אחרי השקתו של כרטיס האשראי FlyCard של אל על, רושם מועדון הלקוחות של החברה מספרים יוצאי דופן ביחס לכרטיסי אשראי ממותגים אחרים. ממספרים שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות" עולה, כי מחזור העסקאות הממוצע בכרטיסי האשראי של אל על (פליי־קארד רגיל ופליי־קארד פרימיום) עומד על כ־9,500 שקל בחודש ללקוח. מדובר במחזור חריג לכרטיס חוץ־בנקאי, כאשר על פי הערכות, במועדונים גדולים אחרים, כמו שופרסל או חבר, המחזורים קטנים ביותר מ־60%. כרטיס האשראי של שופרסל מגלגל, על פי ההערכות, עסקאות בכ־1,200 שקל בחודש ללקוח, ואילו כרטיס חבר – כ־3,000 שקל בחודש.

     

    השימוש הגבוה בכרטיסי האשראי של אל על אינו מגיע מהכרטיס הרגיל, אלא דווקא מכרטיס הפרימיום. הרכישות בכרטיס הפרימיום מהוות כ־25% ממחזור העסקאות השנתי בכרטיסי החברה, שעומד על כ־14 מיליארד שקל. השימוש החודשי הממוצע בכרטיס הפרימיום מגיע ל־23,400 שקל ללקוח. מדובר במחזורים גבוהים במיוחד שמאפיינים את קהל הלקוחות של המועדון, שכולל בעיקר אנשי עסקים שמבצעים נסיעות רבות. חברות במועדון הפרימיום מחייבת להשתייך למעמד הגבוה במועדון הנוסע המתמיד של אל על, או להתחייב להוצאה של 10,000 שקל בחודש בכרטיס.

     

    מחזור העסקאות בכרטיסי הפליי־קארד הרגילים נמוך בהרבה מזה שבכרטיסי הפרימיום, אך גם הוא גבוה ועומד על כ־4,800 שקל בממוצע לחודש ללקוח. נכון להיום הונפקו כ־180 אלף כרטיסי פליי־קארד.

     

    עוד עולה מהנתונים, כי מתוך כלל העסקאות בכרטיסי האשראי בישראל (כ־250 מיליארד שקל בשנה), כ־10% מומרים לנקודות של אל על. כלומר, 25 מיליארד שקל בשנה, מתוכם 14 מיליארד שקל דרך כרטיסי האשראי של המועדון. כתוצאה מכך, מכוונים כעת במועדון הנוסע המתמיד להעביר גם את השימוש של יתר הממירים לנקודות – לשימוש בכרטיס הממותג של החברה. זאת באמצעות מבצעים המציעים יחס המרה טוב יותר, וכן שיתוף פעולה עם רשתות קמעונאות כמו יינות ביתן־מגה, אלקטרה, דור אלון ועוד.

     

    על פי ההערכות, כ־50% מכרטיסי הטיסה שנחשבים כבונוס מומשו על ידי מחזיקי FlyCard. במועדון הנוסע המתמיד של אל על, המנוהל בחמש השנים האחרונות על ידי ליאור טנר, ואחראי על הנפקת הכרטיס בשיתוף דיינרס מקבוצת כ.א.ל, מאפשרים כיום להמיר חלק מהנקודות להטבות שאינן במסגרת אל על.

     

    בתגובה לחשיפת המספרים אמר אתמול טנר: "עשינו מהפכה אמיתית ביחסי ההמרה ובאפשרויות הצבירה. אם לפני השקת הכרטיס לקוח היה צריך לשלם כ־700 אלף שקל בשנה כדי לצבור נקודות לכרטיס בונוס לאירופה, היום הוא צריך להוציא כעשירית מהסכום".

     

    Roee.bergman@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 31.10.16 , 21:05
    yed660100