yed300250
הכי מטוקבקות
    אלכס קולומויסקי
    ממון • 09.11.2016
    עוד 3 קווים לרכבת הקלה בירושלים
    עיר מרושתת: בסך הכל יופעלו בבירה שבעה קווי רכבת קלה, כולל הקו האדום שכבר פועל • כל הקווים החדשים אמורים להתחיל לפעול עד שנת 2030
    עופר פטרסבורג

    ירושלים עוקפת את תל־אביב בתחום התחבורה? בקרוב תצא לדרך תוכנית יומרנית חדשה להכפלת רשת קווי הרכבת הקלה המתוכננת בירושלים, ולהקמת שלושה קווי רכבת קלה נוספים מלבד שלושת הקווים שכבר אושרו. בסך הכל יופעלו בבירה שבעה קווי רכבת קלה (כולל הקו האדום, שכבר פועל).

     

    בישיבה שהתקיימה אתמול בלשכת שר התחבורה ישראל כץ אושרה תוכנית מהפכנית הכוללת הקמת רשת של קווי רכבת קלה המקיפה את כל שכונותיה המרכזיות של הבירה. הרשת כוללת כ־83 ק"מ של מסילות ו־180 תחנות שישרתו כ־200 מיליון נוסעים בשנה.

     

     

    לפני כמה חודשים אישר משרד התחבורה שלושה קווים חדשים: קו ירוק, שאורכו כ־19 ק"מ, שיחבר את מלחה להר הצופים; המשכו – קו ירוק בהיר שייצא משכונת הר־נוף עד לנווה־יעקב, באורך של כ־18 ק"מ; וקו כחול, שישתרע משכונת רמות שבצפון, דרך מרכז העיר, ועד גילה שבדרום עם זרוע לכיוון מלחה, באורך של כ־26 ק"מ.

     

    בימים אלה החליט השר כאמור לאשר עוד שלושה קווים: קו סגול מהדסה עין־כרם לתלפיות, קו זהב מקריית המוזיאונים לעיר העתיקה, וקו חום משועפט לאום ליסון שבמזרח ירושלים.

     

    בדיון שנערך במשרד התחבורה הנחה כץ להאיץ את התכנון המפורט של שלושת הקווים שאושרו כדי לשמור על המסדרונות התחבורתיים בפיתוח המואץ שעוברת ירושלים.

     

    זוהי בשורה גדולה לירושלים, מאחר שעד היום אושרו רק ארבעה קווים (כולל הקו האדום). כעת מתרחבת התוכנית בעוד ארבעה קווים, שיחלו לפעול בירושלים בהדרגה עד שנת 2030: הקו האדום, הפועל כיום מפסגת־זאב להר הרצל ומוארך בימים אלה לנווה־יעקב ולהדסה עין־כרם, ושלושה קווים הנמצאים בימים אלה בביצוע או באישור בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה: הקו הירוק, הקו הכחול וקו הקמפוסים.

     

    על פי התכנון, הרשת אמורה לבצע כ־200 מיליון נסיעות בשנה ולשפר בכ־40% את מהירות הנסיעה בתחבורה הציבורית בעיר. כמו כן היא תגדיל מאוד את שיעור הנוסעים בתחבורה ציבורית בירושלים מ־23% כיום ל־37%, ותהפוך את ירושלים לעיר המובילה בשימוש בתחבורה הציבורית בארץ.

     

    "הצלחת קו הרכבת הקלה הראשון בעיר לא מותירה מקום לספקות. תחבורה מסילתית היא הפתרון לבעיות הנגישות ולעומסי התנועה האדירים המתעצמים בעיר דינמית כירושלים. המשך הפיתוח של רשת הרכבת הקלה יבטיח את המשך פיתוח העיר ושיפור ההתניידות בה", אמר כץ.

     

    ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "אנחנו ממשיכים לבנות בכל הכוח את ירושלים ולפתח אותה לדורות הבאים. בזכות מערך התחבורה הציבורית המתקדם שאנו מתכננים תהפוך ירושלים לעיר הנגישה והמתקדמת ביותר, הנותנת שירות איכותי ומהיר לתושביה ולמבקרים בה".

     

    מנכ"ל צוות תוכנית האב לתחבורה בירושלים, נדב מרוז, הודה על אישור הקווים הנוספים ומסר כי כבר בשבועות הקרובים יפורסמו מכרזי תכנון בינלאומיים וישראליים גם לשלושת הקווים הנוספים שאושרו. "נעשה הכל כדי לבנות לירושלים רשת רכבות מהמתקדמות בעולם", אמר.

     

    ofer-pt@yedioth.co.il

     


    פרסום ראשון: 09.11.16 , 19:51
    yed660100