yed300250
הכי מטוקבקות
    מטוס של ריינאייר בשדה התעופה עובדה
    ממון • 01.02.2017
    טלטלה בענף התעופה: ריינאייר מוסיפה 15 יעדים לישראל
    חברת הטיסות המוזלות האירית תטוס מנתב"ג ומעובדה ליעדים חדשים באיטליה, בגרמניה, בפולין ובבלגיה • מעריכה: בשנה הבאה נטיס חצי מיליון נוסעים מישראל לאירופה • מחירי ההשקה: החל מ־20 יורו לכיוון • כל הפרטים על המהפכה האווירית
    דני שדה

    טלטלה בענף התעופה: חברת הטיסות המוזלות ריינאייר הכריזה אתמול על פתיחת 15 קווי תעופה חדשים מישראל ליעדים שונים באירופה. המנהל המסחרי של החברה, דיוויד אובריאן, אמר כי התחזית של החברה היא כי ב־ 2018היא תטיס בקווים מישראל לאירופה כחצי מיליון נוסעים.

     

    לפי התוכנית של החברה, היא תפתח במהלך השנה 8 קווים חדשים מנמל התעופה של עובדה. זאת בנוסף לארבעה קווים שהיא כבר מפעילה משם. הקווים החדשים יהיו לבאדן באדן, ברלין, בריסל, פרנקפורט, גדנסק, מילאנו־ברגמו, ורשה ופוזנן. לנתב"ג היא תפתח 7 קווים חדשים: באדן באדן, גדנסק, קרקוב, מילנו־ברגמו, ורוצלב, פוזנן ופאפוס שבקפריסין. לרוב הקווים היא תפעיל שתי טיסות שבועיות מעובדה ושתיים מנתב"ג. לקו למילאנו היא תפעיל 4 טיסות שבועיות מנתב"ג, ואילו לפאפוס תהיה טיסה יומית.

     

     

     

     

     

    המנהל המסחרי של ריינאייר, דיוויד אובריאן, שהגיע במיוחד לישראל כדי להשיק את הקווים החדשים (שטרם התקבלו עבורם 'סלוטים' ברשות התעופה האזרחית, ד.ש), אמר כי החברה רואה בישראל יעד מאוד אטרקטיבי ומאז החלה להפעיל שלושה יעדים לנמל התעופה של עובדה, בשנה שעברה, היא כבר הוסיפה לשם שני יעדים חדשים. הוא הוסיף כי כ־90% מהנוסעים בקווים של החברה לעובדה הם תיירים שמגיעים מרחבי אירופה. "אנו מגלים כי נוסעים מיעדים שונים באירופה מגיעים לנמלי התעופה שמהם אנחנו מפעילים את הטיסות כדי ליהנות מהמחירים הזולים שאנחנו מציעים", אמר. אובריאן ציין כי הקווים לישראל הוכיחו את עצמם ולכן הוחלט על הוספת קווים נוספים.

     

    כמה זה באמת יעלה לנו?

     

    כניסתה המואצת של ריינאייר לפעילות בנתב"ג עשויה ליצור תחרות רבה בשוק, אבל לא תפגע בהכרח בחברות תעופה אחרות. זאת משום שלמעט הקו למילאנו שאליו יש טיסות סדירות של אל על ואיזיג'ט, והקו לקפריסין (פאפוס) שאליו יש טיסות של מספר חברות תעופה אחרות, פוזנן, ורוצלב וגדנסק הם קווים חדשים שעבורם תקבל החברה מענק במסגרת תוכנית שעליה הכריז שר התיירות (ראו בהמשך). גם הטיסות לעובדה בשלב זה לא פוגעות בטיסות שמבצעות חברות תעופה אחרות, שכן למרבית היעדים אין כיום טיסות ישירות משם. עם זאת, בחברות התעופה הפועלות בישראל רואים בדאגה את הכניסה של חברת ריינאייר לפעילות מואצת בנתב"ג ומזכירים כי כניסתה של החברה לפעילות ברומא גרמה לכך שחברת איזיג'ט הפסיקה את טיסותיה משם לנתב"ג, בדיוק כמו שכניסתה של חברת איזיג'ט לפעילות ברומא ובברלין גרמה לכך שחברת ישראייר צימצמה את טיסותיה ליעדים אלה.

     

    שר התיירות יריב לוין. "ענף התיירות עובר מהפכה גדולה"
    שר התיירות יריב לוין. "ענף התיירות עובר מהפכה גדולה"

     

    "אנחנו שמחים להשיק את לוח הטיסות לחורף 2017 בישראל, הכולל 7 קווים חדשים לתל־אביב ו־8 קווים חדשים לעובדה, אשר יוצעו למכירה כבר בתחילת פברואר", אמר אתמול אובריאן והוסיף כי החברה תציע עד הלילה בחצות מושבים ב־20 יורו לכיוון לטיסות שהיא מבצעת לפאפוס. גורם בחברה מסר כי גם הקווים האחרים שעליהם הכריזה אתמול החברה יוצאו, בהשקה, החל מ־19.99 יורו לכיוון. אבל מטבלת מחירים שהחברה מסרה אתמול עולה כי מחיר ממוצע לטיסותיה באירופה הוא 46 יורו לכיוון. מחיר זה כולל טרולי ותיק יד קטן. עבור מזוודה במשקל של עד 20 קילוגרם יש לשלם החל מ־15 יורו לכיוון, לפי יעד הטיסה. אובריאן שיבח את שר התחבורה, ישראל כץ, ואמר כי בזכות פתיחת השמיים בין ישראל לאירופה בשנת 2013 חל גידול של 30% במספר הנוסעים בקווים מנתב"ג לאירופה והתאפשרה כניסת חברות תעופה עם מחירים מוזלים לפעילות בישראל.

     

    שר התיירות, יריב לוין, ציין כי כניסתה של חברת ריינאייר לפעילות בהיקף כה משמעותי בישראל היא בשורה גדולה שתתרום באופן מיידי הן להגדלת התיירות הנכנסת והן להוזלת מחירי הטיסות לישראל וממנה. "אני שמח ששיתוף הפעולה בין משרד התיירות לריינאייר עולה מדרגה כאשר החברה מביעה אמון גדול במוצר התיירותי הישראלי ופותחת לראשונה קווי טיסה בהיקף גדול לנתב"ג וכמעט משלשת את פעילותה באילת. ענף התיירות עובר בימים אלה מהפכה גדולה וכניסתה המשמעותית של ריינאייר לישראל היא ההוכחה לשיפור הניכר באטרקטיביות של ישראל כיעד תיירותי. שיפור זה בא לידי ביטוי כבר עכשיו עם גידול במספר התיירים המבקרים בארץ".

     

    השר כץ אמר כי רפורמת השמיים הפתוחים הביאה למהפכה במחירי הטיסות והיעדים ותרמה לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה. הרחבת הפעילות של ריינאייר בישראל, אמר, היא עוד שלב במהפכת השמיים הפתוחים.

     

    למרות שהמטרה העיקרית בהבאת עוד ועוד חברות תעופה לישראל והגדלת התחרות היא להביא עוד תיירים לישראל, מדיניות השמיים הפתוחים וכניסת חברות לואוקוסט לישראל גרמו לכך שחל גידול עצום במספר יציאות הישראלים לחו"ל ולמעשה רבים יוצאים היום לחו"ל יותר מפעם אחת בשנה.

     

    דיוויד אובריאן, המנהל המסחרי של ריינאייר
    דיוויד אובריאן, המנהל המסחרי של ריינאייר

     

    נשיא ריינאייר, מייקל או'לירי, אמר השבוע בפגישה עם כתבים בגרמניה שהוא בעד טיסות בחינם: "אנחנו נמכור משקאות ושקיות של בוטנים וגם נגבה כסף עבור גלישה באינטרנט ואת כרטיסי הטיסה נוכל לתת בחינם". לדבריו, כבר היום כ־30% מההכנסות של חברת ריינאייר הם ממכירת מוצרים נלווים. "הייתי רוצה להגיע לכרטיסי חינם. אני לא בטוח שזה אפשרי, אבל לפחות זו המטרה", ציין.

     

    ריינאייר הוקמה באירלנד בשנת 1985 והיא כיום חברת התעופה הגדולה ביותר באירופה מבחינת מספר הנוסעים שהיא מטיסה. יש לה צי של 350 מטוסי בואינג 737 ועוד 315 מטוסים מדגם זה בהזמנה. בשנה שעברה החברה הטיסה 119 מיליון נוסעים ב־1,800 נתיבים ויש לה 85 בסיסי הפעלה. היא נוחתת ב־200 נמלי תעופה ב־33 מדינות. לפני שנה מסרו נציגי החברה כי התחזית של החברה היא שבשנת 2024 היא תטיס 160 מיליון נוסעים. אתמול התחזית הזו כבר נסקה ולדברי אובריאן בשנת 2024 החברה תטיס 200 מיליון נוסעים ובמונחי נתח שוק, אחד מכל שלושה נוסעים שיטוס באירופה יעשה זאת במטוסי החברה.

     

    הסבסוד הישראלי

     

    על פי התוכנית של משרד התיירות, חברות תעופה אירופיות שמביאות נוסעים לאילת זוכות לסבסוד של 45 יורו עבור כל תייר שהן מביאות, וכך למעשה חל גידול עצום בכדאיות של חברות התעופה להגיע לאילת. כאשר במשרד התיירות החליטו לפתח את הטיסות המוזלות גם לנתב"ג הוחלט על נוהל מיוחד, שמכונה "נוהל נתב"ג", ולפיו כל חברה שתגיע לישראל מיעד חדש באירופה תזכה למענק של 250 אלף דולר. אם החברה תבצע 2 טיסות בשבוע המענק יוכפל לחצי מיליון דולר.

     

    "המענק הזו הוא הקטר שמביא חברות תעופה זרות לפתוח עוד קווים מאירופה לישראל, בעיקר קווים שמהם יגיעו עוד תיירים ופחות קווים שמושכים את הישראלים", אמר אתמול גורם במשרד התיירות והוסיף: "חברת ריינאייר תפעיל 8 קווים מנתב"ג לאירופה. 3 מהם (גדנסק, ורוצלב ופוזנן) הם קווים חדשים שבהם היא תבצע 2 טיסות שבועיות ועבור זה היא תקבל את המענק. אבל זה לא שהחברה מקבלת ישר את הכסף. החברה צריכה להציג לנו תוכנית שיווקית להבאתם של התיירים לישראל, וכך המענק הזה בעצם מסייע לפעולות השיווק שלה".

     

    dsadeh@yediot.co.il

     

     

    yed660100