yed300250
הכי מטוקבקות
    יריב כץ
    חדשות • 07.02.2017
    סרגל מאמצים
    חצי שעה של אימון כושר • כך פותחים תלמידי כיתה י' באורט לוד כל שיעור של חמש יחידות במתמטיקה • "הספורט מפקס אותנו ועוזר לנו בפתרון הנוסחאות", מעידים התלמידים
    מאיר תורג'מן

    איך פותחים תלמידי חמש יחידות במתמטיקה מתיכון אורט בלוד כל שיעור? בריצה ובתרגילי כושר. "זה עוזר לנו להצליח", הם מספרים.

     

    מדובר בפרויקט "רצים ביחד 5" של עמותת "דרייב". אתמול, כמו לפני כל שיעור, התייצבו על מגרש הספורט בבית־הספר תלמידי כיתה י' עם חני אלתר לוינזון (25), מורה לחמש יחידות במתמטיקה המלמדת בתוכנית "חותם" לפיתוח והכשרת קהילת מורים בפריפריה. אחרי סדרת תרגילי חימום התחילו התלמידים והמורה להקיף את המגרש בריצה. לאחר כחצי שעה של פעילות פיזית עלו לכיתה והסתערו על המחברות ועל הנוסחאות. האימון אמנם גוזל זמן מהשיעור בכיתה, אבל התלמידים מספרים שבשורה התחתונה מדובר ברווח של זמן שכן המאמץ הגופני מנקה להם את הראש, מפקס אותם ומגביר את התפוקה בשיעור. "הספורט מאוד עוזר לנו להתרכז ולהצליח", מעידה התלמידה ליזה צח.

     

    בסוף החודש יתייצבו התלמידים ומורתם לריצה של חמישה קילומטרים במסגרת מרתון תל־אביב. מטרת הפרויקט היא לשלב מאמץ פיזי ושכלי ולתת לתלמידים את התחושה שאין יעד שהצבת לעצמך שאליו לא תוכל להגיע, בין אם מדובר בריצה או בפיצוח נוסחאות. "ההכנה מאפס ועד לסיום ריצת חמישה ק"מ נועדה להטמיע בתלמידים שאם מציבים יעד מבלי לפחד, מתאמנים לקראתו ולא נשברים, אז מצליחים. הרעיון הוא ללמד את התלמידים לשאוף למצוינות גם ברמה הפיזית וגם ברמה המנטלית קוגנטיבית", אומרת המורה חני. חני מספרת כי כשהגיעה ללמד בבית־הספר, לפני שלוש שנים, ניתן היה לספור על אצבעות כף יד אחת את מספר התלמידים שנבחנים בחמש יחידות במתמטיקה, בעוד היום ניגשים אליה תלמידי שתי כיתות י'. "התלמידים הבינו שאין קסמים. כמו שאתה מצליח לא להישבר בריצה, כך גם אתה צולח את לימודי המתמטיקה. כמו באימון הריצה שהתחלנו מהצעדים הראשונים עד להגשמת היעד לרוץ חמישה ק"מ, כך במתמטיקה. מתחילים מהבסיס, עובדים קשה ומאמינים שאפשר לכבוש את היעד ולעמוד בהצלחה במבחני הבגרות", אומרת המורה חני.

     


    פרסום ראשון: 07.02.17 , 23:44
    yed660100