yed300250
הכי מטוקבקות
    חדשות • 17.02.2017
    סוף למשבר: הסכם בין ועד הטייסים לאל על
    אחרי סכסוך ממושך חתמה אתמול חברת אל על על הסכם עם ועד הטייסים, והנוסעים יכולים לארוז בראש שקט • לפי ההבנות, טייסים מעל גיל 65 יזכו לשכר חודשי של 50 אלף שקל תמורת עשרה ימי עבודה כמדריכים • הפורשים יזכו למענקים נדיבים
    דני שדה

    בתום משא ומתן לילי הגיעו אתמול בבוקר הנהלת אל על ונציגות הטייסים להסכם שמסיים מחלוקת ממושכת, שהחריפה בשבועות האחרונים וגרמה לשיבושים בפעילות החברה ולפגיעה באלפי נוסעים. בחברת התעופה מקווים כי הסיכום שהושג יביא לשקט תעשייתי ושכעת ניתן יהיה להשיב את החברה לפעילות סדירה.

     

    המשבר נבע מהצטרפות ישראל לאמנה הבינלאומית שבעקבותיה טייסים מעל גיל 65 אינם יכולים להמשיך להטיס טיסות מסחריות.

     

    בסופם של המגעים נקבע כי טייסים מעל גיל 65 שמשמשים מדריכי סימולטור יקבלו שכר חודשי של 50 אלף שקלים עבור עשרה ימי הדרכה בחודש, כאשר שמונה מהם ניתן יהיה לבצע על סימולטורים בחו"ל והשאר בסימולטור שהחברה רכשה לא מכבר ופועל בישראל. בנוסף, הטייסים הוותיקים יקבלו תמריצי פריון: עבור שישה ימי הדרכה נוספים בחודש הם ישתכרו 1,100 שקלים ליום, ועבור כל הדרכה מעבר לכך יקבלו תוספת של 2,300 שקלים ליום.

     

    עוד סוכם כי טייסים מעל גיל 65 שאינם מועסקים בהדרכה יזכו למענק פרישה מוקדם. טייס בדרגת קצין ראשון יקבל מענק של כחצי מיליון שקלים וקברניט יקבל מענק בגובה 600 אלף שקלים.

     

    הנהלת אל על בירכה אתמול על ההבנות. "אנו מתנצלים מעומק הלב בפני ציבור הנוסעים שנפגע בתקופה האחרונה", נמסר מהחברה, "וסמוכים ובטוחים כי כעת ניתן יהיה להשיב את החברה לפעילות סדירה".

     

    גם ועד הטייסים בירך על ההסכם ואמר כי בכך בא לסיומו משבר בן יותר משנתיים. "הטייסים הוותיקים, בני 65 ומעלה, ימשיכו להיות מועסקים בחברה בהסכם עבודה הוגן ומכובד בתפקידי טייסים בלבד, בהדרכה או בתפקידי ניהול".

     

    yed660100