yed300250
הכי מטוקבקות
    א', התלמידים שבאו לעזרתו והיד הכחולה החדשהא', התלמידים שבאו לעזרתו והיד הכחולה החדשה
    חדשות • 19.02.2017
    יד ביד
    הוא נולד בלי יד ונהג לשאול את אמו מדי יום "מתי היא תגדל" • זאת עד ששלושה תיכוניסטים באו לעזרתו: הדפיסו לו יד תותבת, שינו את חייו — ואף נתנו לו לבחור צבע
    תמר טרבלסי חדד

    "אמא, למה אין לי יד?" נהג א' לשאול את אמו — וליבה היה נשבר בכל פעם מחדש. הילד החייכן, רק בן 6 מרעננה, נולד עם תסמונת ABS שהשפיעה על ההתפתחות שלו בשלבי העוברות, וכתוצאה מכך הוא נולד ללא יד ימין. אולם כשלושה תלמידי תיכון שמעו על סיפורו, הם החליטו לעשות מעשה — ובנו לו יד מיוחדת במינה.

     

    צילום: צביקה טישלר

    צילום: צביקה טישלר

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בימים האחרונים אין מאושר מ־א', כשהוא מנופף בידו החדשה והכחולה שקיבל — מרים כדור והודף אותו, אוחז בכוס מים ופותח את הדלת בחיוך שובב. "תראו, יש לי יד", הוא מושיט ומנופף לעבר הילדים בשמחה — ומזמין אותם להביט מקרוב. בלילה כשהוא שוכב לישון, הוא מניח את היד הכחולה ליד הכרית ומסרב להיפרד ממנה. "אני אוהב את היד שלי", הוא מסביר.

     

    את חלומו של א' הגשימו שלושה תלמידי כיתה י' — הדס ורסנו ענבר פסקרו ויניב אייזן — מתיכון תיכונט ע"ש אלתרמן בתל־אביב והמורה שלהם, מנהל מחלקת הרובוטיקה בתיכון מקס אלבירט. באמצעות מדפסת תלת־ממד הדפיסו התלמידים והמורה יד תותבת כחולה — צבע שבחר לעצמו א'. יחד עם אמו הוא הגיע לכמה מדידות ובדיקות, ואחרי שבועיים של הדפסות חוזרות — נמצאה התאמה מוחלטת לידו. "זה היה מאוד מרגש", סיפר אלבירט, "היד התותבת משלימה את הפעילות הפונקציונלית של הילד וגם מביאה לחיזוק בתחום החברתי".

     

    כיוון שהילד גדל ויש צורך להתאים את היד לקצב הגדילה, היד התותבת המיוצרת באמצעות מדפסת תלת־ממד נותנת מענה נוסף, משום שניתן להחליף אותה בעלויות כספיות מזעריות. וזה עוד לא הסוף: כעת עמלים התלמידים והמורה על פיתוח נוסף, שיאפשר לא' לשחק בלגו, כפי שהוא אוהב. "אני נרגשת ומאושרת כשאני רואה את הבן שלי מבצע פעולות שלא היה מסוגל", התרגשה אמו.

     

    המיזם הוא שיתוף פעולה בין תיכון תיכונט, חברת מייקרוסופט ישראל, עמותת "חיפה 3D" ו"Enabling the Future" — ארגון בינלאומי להדפסת פרוטזות. שירלי רימון־ברכה, מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל־אביב-יפו, אמרה כי הפרויקט בתיכונט הוא חלק ממדיניות החינוך העירונית המחברת בין תלמידי בתי־הספר לקהילה שבה הם חיים. "במקרה הזה יש פה חיבור אופטימלי", אמרה רימון־ברכה, "בין שימוש בחדשנות לימודית לבין סיוע לילדים בקהילה".

     

    yed660100