אחרי שנים שבמהלכן התנגד זכי שלום, בעלי "חצי חינם", למותג הפרטי למעט במוצרי יסוד, משיקה הרשת מותג תחת השם "פרפקט" בהשקעה של 3 מיליון שקל, תוך כוונה להשקיע סכומים נוספים. בשלב זה המותג לא ייכנס לתחום המזון.
"השוק בתחום זה רווי וקיימת תחרות של מותגים רבים", אומרת אורית שלום־בג, מנהלת השיווק והפרסום והאחראית על פיתוח המותג הפרטי, באשר לבחירה שלא להיכנס לתחום המזון. "בתחום חומרי הניקיון ומוצרי הנייר יכולנו להביא בשורה לצרכנים".
בשלב זה כולל המותג החדש כ־100 מוצרים בתחום הניקיון והנייר, כשהיצרנית העיקרית היא "סאסא". לצידה יש יצרנים כמו "סנו" (ממחטות נייר) ו"שניב" (נייר טואלט). מגוון המוצרים כולל בין השאר ג'ל כביסה, אקונומיקה, תרסיסי ניקוי ועוד.
ההתנגדות העקרונית של הרשת לרעיון המותג הפרטי היתה לאור התפיסה שעל סופרמרקט לשים במרכז את המותגים הרגילים ולתת להם במה. עתה יש להניח שהתהפכו היוצרות לאור ההצלחות של מותגים פרטיים ברשתות "שופרסל", "רמי לוי" ו"סופר־פארם", שמסייעים לרווחיות.
"הגענו למבוי סתום מול היצרנים באשר להורדת מחירי הקנייה שלנו, והגענו למסקנה שאנו יכולים לייצר מוצרים בעצמנו במחירים נמוכים ועדיין להרוויח", מסבירה שלום־בג, המבטיחה מחירים נמוכים ב־15%־30% בהשוואה למותגים המובילים.
יצויין שגם נראות מוצרי המותג הפרטי מזכירה נראות של מוצרים ממותגים מובילים. כפי שבולט באקונומיקה שמזכירה את "ז'אוול", בנוזל לכלים שמזכיר את "פיירי", או בנייר הטואלט שמזכיר את זה של "לילי". "אנחנו לא לוחמים במותגים המובילים, עובדים בשיתוף פעולה איתם, ולא נדלל את מגוון המותגים על המדף. לשמחתנו, יש לנו חנויות מספיק גדולות כדי למקם גם את מוצרי המותג הפרטי וגם את המותגים הרגילים", אומרת שלום־בג.
ברשת בת 7 החנויות צופים שמוצרי המותג יגיעו לנתח של כ־50% מהמכירות של כל קטגוריה אליה ייכנסו. "האיכות של כל מוצר נבדקה בקרב קבוצות מיקוד, ואף שונו מוצרים בהתאם להערות", היא מוסיפה.
עד היום שיווקה הרשת מוצרים משלה רק בתחום מוצרי יסוד במזון, למשל קמח, סוכר וקטניות. השקת המותג החדש הייתה שקטה, המוצרים הועלו על המדפים בהדרגה, ולאחרונה החלו לחלק קטלוגים של מוצרי המותג למבקרים בחנויות.