yed300250
הכי מטוקבקות
    יחצ
    ממון • 30.03.2017
    חדשנות (גם) בעסקים קטנים
    אבי כוכבא, משנה למנכ"ל, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים

    חדשנות הפכה לאחת המילים הכי חמות בעולם העסקים והניהול. רבים נוטים לדבר על חדשנות רק בהקשרים טכנולוגיים, אבל המושג הוא הרבה יותר רחב. למעשה, חדשנות משמעה לאתגר את מוסכמות היסוד בכל תחום. מבחינת עסקים קטנים, חדשנות אמיתית היא להנגיש יכולות שעד לא מזמן היו מנת חלקן של החברות הגדולות ביותר, ולאפשר לעסקים קטנים גישה שטרם היו חשופים לה באמצעות שיתופי פעולה והנגשת פלטפורמות חדשות. גישה כזו למערכות חדשות תאפשר לעסקים הקטנים להכיר את הלקוח שלהם טוב יותר או לחבר עסקים קטנים לאקוסיסטם של בתי עסק נוספים על מנת לשפר את השירות ללקוח, את הנראות של בית העסק ועוד.

     

    מהו ביג דאטה והאם ניתן להשתמש בו בעסקים קטנים? ביג דאטה הוא שימוש במקורות ומאגרי מידע נרחבים הכוללים אינספור נתונים בפורמטים שונים. בעוד שלרובנו גישה לאינספור מקורות מידע, היכולת לעבד את המידע הזה, לנתח אותו ולהפיק ממנו תובנות ממשיות, בעלות ערך עסקי, מצריכה תשומות רבות מאוד. יחד עם זאת, ניתוח מידע יאפשר לבית העסק בין השאר חיזוי וניתוח דפוסי התנהגות, לפתח מודלים עסקיים חדשים ולשפר את רמת השירות ללקוחות הקצה באופן ניכר. בשל התשומות המשמעותיות הנדרשות להפקת תובנות מביג דאטה, עד לאחרונה רק חברות גדולות מאוד נהנו מהיתרון המשמעותי של היכולת הזו. כיום ניתן ליהנות מייעוץ ותובנות המונגשים מטעם ארגונים גדולים ומובילים גם לעסקים קטנים.

     

    האם קיימת חדשנות באמצעות נראות?

     

    בהחלט. הסיפור של חברת אפל, שסופר פעמים רבות, מלמד כי למראה של המוצרים, לעיצוב ולחוויית השימוש יכולים להיות השפעה מאוד גדולה על הלקוחות. עסקים קטנים יכולים ללמוד מהדוגמה הזו שחדשנות היא לא רק בטכנולוגיה חדשה אלא באופן הרחב יותר שבו העסק מבדל את עצמו מאחרים, כולל בנראות. ההצלחה של אפל מבוססת על אסטרטגיה שבמרכזה עומד הרצון לערער על הסטטוס־קוו. עסק קטן יכול להתחיל את המסע הזה לעולם החדשנות בנראות המוצרים, אך הנראות היא רק פקטור יחיד וקטן בתמונה הכללית ששמה הוא למעשה חוויית לקוח. חוויית הלקוח היא זו שבוחנת מה התחושה שמתעוררת אצל הלקוח בכל אחד מהשלבים שבהם הלקוח נמצא באינטראקציה עם העסק, או אפילו בשלבים מקדימים יותר או מאוחרים יותר. ההבנה הזו היא המפתח לכל עסק, בין אם מדובר בחברות ענק ובין אם מדובר בעסקים קטנים.

     

    איך חדשנות יכולה לסייע לעסקים קטנים בתחום הבנקאות?

     

    החדשנות של עולם הבנקאות של היום היא להיות יועץ פיננסי חכם ומהימן. כדי להצליח בכך חייבים להיתמך בשלוש רגליים מרכזיות: להיות בנק חכם עם יכולת אנליזה מתקדמת, לאפשר חוויית לקוח מתקדמת ולקדם בנקאות פתוחה שמאפשרת לשלב טכנולוגיות, ידע ויכולות מחוץ לארגון, ולהביא לפיתוחים בקבועי זמן מהירים. אין לי ספק כי החדשנות הבנקאית במתכונת הזו תאפשר לנו להנגיש לעסקים קטנים כלי ניהול ויכולות שהיו נגישים בעבר רק לעסקים גדולים.

     


    פרסום ראשון: 30.03.17 , 20:56
    yed660100