yed300250
הכי מטוקבקות
    צביקה טישלר
    ממון • 30.03.2017
    צמיחת הקאפקייס
    מור וג'ואקים גרטנר מקבלים עצות חשובות לשיפור הנראות שלהם מהמעצב אלון חסון • היועץ הפיננסי אלי קלדרון הסביר מה צריך לבדוק לפני שמעתיקים את המפעל
    ענבל רכטמן –שלו

    במרכזו של מושב אביחיל הפסטורלי שבעמק חפר, לצד המכולת השכונתית, נמצא מפעל קטן ומשפחתי שמפיץ לכל עבר ריחות חזקים של שוקולד. מדי יום מייצרים ב"מור קאפקייקס" אלפי קאפקייקס וקרמבואים קטנטנים שנמכרים ביותר מ־20 נקודות מכירה ברחבי הארץ. את המפעל הקימו בני הזוג מור וג'ואקים גרטנר. כבעלי עסק צעירים הם יודעים שיש להם עוד המון מה ללמוד ולאן לגדול ולהתפתח. לשם כך הם נפגשו עם אלון חסון שמתמחה בעיצוב עסקים ואירועים ועם אלי קלדרון, יועץ פיננסי ועסקי.

     

    חסון: "לי מאוד מפריע ברמה האישית להיכנס למקום שמייצר אוכל ולראות כבר מהחלונות שהמקום נראה כאילו הוא לא פעיל. סביבת העבודה שלכם צריכה להיות נעימה", אומר חסון. "עסק הוא בית וכן חשוב שתקפידו על מקום מסודר נקי ונעים. בצפיפות ניתן לעשות סדר והפינה הנעימה תיתן תפוקת עבודה יותר מועילה".

     

    חסון: "כל הדוכנים נראים אותו הדבר מבחינה וויזואלית?"

     

    מור: "אנחנו מנסים לשמור על אחידות מבחינת התצוגה, הנראות והאריזות כדי שאנשים יזהו אותנו וכך גם אנחנו יוצרים אחידות במחירים. אנחנו מאוד רוצים לשדר מקצועיות".

     

    חסון: "כשאני מסתכל על כל מוצר שלכם יש כאן עולם ומלואו. אני חושב שמה שממנף מוצר כדי שהוא ייראה עוד יותר טוב, זה להשתמש ברעיון שלו ולתרגם את זה גם לאריזה. כלומר, לקחת את הנראות שלו ולהמשיך איתה לאורך כל קו הייצור. זה נמכר הרבה יותר חזק ונראה טוב לצרכן בעיניים. בנוסף, יש לנו חגים ואירועים כל השנה שניתן להיעזר בהם בקידום מוצרים ספציפיים".

     

    מור: "נכון ואנו משתדלים לעשות זאת. יש לנו לדוגמה את הטעם קרמבל תפוחים שמתאים לראש השנה או גבינה פירורים בשבועות. אנו אפילו מייצרים גם קאפקייקס ייחודי של סופגנייה בחנוכה".

     

    ג'ואקים: "התכנון שלנו לעתיד הוא להוסיף עוד מוצרים ממותגים. לצורך התרחבות אנחנו צריכים לעבור מקום כי המפעל הנוכחי שלנו לא יכול להכיל את כוח והייצור הנוסף. החלום הוא להפוך את המכירה לקבועה ולא נקודתית רק לסופי שבוע בקניונים".

     

    קלדרון: "כשאתם מתכננים התרחבות חשוב שזה יהיה עם תכנון פיננסי מוקדם על מנת שתראו איך אתם מתארגנים ברמת כושר הייצור וברמת מטה העובדים. מעבר של מפעל והרחבה של העסק גוררת היקף השקעות לא מבוטל ובבואכם לבנק צריך לראות איך אתם מתכננים נכון את תמהיל האשראי שלכם מבחינת ההשקעות כדי לא לחנוק את התזרים של העסק".

     

    אביבית בנדר, מנהלת המטה וניהול השינוי בחטיבה הקמעונאית של בנק הפועלים: אשראי הוא צינור הנשימה של העסק. כל עסק, קטן או גדול, זקוק להון עצמי או ליתרות נזילות, המשמשות להקמת העסק, להשקעה או לרכישת ציוד ומלאי. במקביל יש צורך גם במימון שוטף לקיום העסק, גישור על פערי נזילות בין רכישות לתקבולים, מימון להרחבת העסק וצמיחתו ועוד. לצורך המימון עומדים לרשותכם העסקים הקטנים מגוון מקורות כגון אשראי בנקאי, קרנות פילנתרופיות, גופים המעניקים אשראי חוץ בנקאי, פלטפורמות למימון המונים ועוד. יש חשיבות רבה ולפעמים מכרעת, לבחירת מקורות המימון הנכונים והמתאימים לעסק וחשוב להכיר את הפתרונות השונים על יתרונותיהם וחסרונותיהם.

     


    פרסום ראשון: 30.03.17 , 20:56
    yed660100