yed300250
הכי מטוקבקות
    ניר בן זקו
    ממון • 25.04.2017
    "הברקס מכבה לי את המזגן במכונית"
    בעל ניסאן קשקאי 1.2 ליטר טורבו הגיש בקשה לייצוגית נגד היבואן • חברת קרסו: "המזגן תקין, התפוקה נפגעת בגלל פימפום על הדוושה"
    יורם ירקוני ואודי עציון

    מה הקשר בין לחיצה על דוושת הבלם להפסקת פעילותו של מזגן הרכב? לכאורה אין. אבל מתברר שלפחות במכונית ניסאן קשקאי מדגם 1.2 ליטר טורבו בנזין קיים קשר כזה.

     

    האם זו תופעה שולית זניחה שנובעת מנהיגה לא נכונה, או בעיה שמפריעה לנהיגה ומורידה את ערך הרכב? בעניין הזה מתנהל ויכוח משפטי בין תושב ירושלים, ירון ששון, לקרסו, יבואנית הרכב. בקרסו מודים כי התופעה יכולה לקרות כש"מפמפמים" פעמים רבות את דוושת הבלם, אך מדגישים שזו נהיגה לא נכונה.

     

    בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגיש ששון לביהמ"ש המחוזי טוען פרקליטו, עו"ד יונתן שוב, כי בכל פעם שששון לוחץ על דוושת המעצור בקשקאי, שרכש ביוני שעבר, המזגן מפסיק לפעול, וכשהוא מרפה המזגן חוזר לפעול. לטענת ששון, בכך נגרמת לנוסעי הרכב אי־נעימות והטמפרטורה ברכב עולה. לטענתו, אילו היה יודע כי קיימת אפשרות לקשר בין המזגן לבלם - לא היה רוכש את הרכב.

     

    בתגובתה לבית המשפט, באמצעות עו"ד אהוד שניידר, לא הכחישה קרסו כי אפשר שהתופעה קיימת, אך טענה כי היא נובעת מנהיגה לא נכונה.

     

    עו"ד יונתן שוב
    עו"ד יונתן שוב

     

     

    המומחה מטעם קרסו, מהנדס הרכב דוד נמרי: "כשנהגתי בעומסי תנועה כבדים ולחצתי ושיחררתי את דוושת הבלם, לעיתים התנתק מדחס המזגן ל־5 שניות כשהיה דרוש ואקום למגבר הבלם. מפוח האוויר המשיך בעבודתו כרגיל ולא הבחנתי בעלייה כלשהי בטמפרטורה. רק כש'פימפמתי' בכוונה את דוושת הבלם הצלחתי להבחין בירידה מסוימת בתפוקת מערכת המיזוג ובעלייה בטמפרטורת הרכב".

     

    נמרי הוסיף כי הוא לא חולק על עצם העובדה שאפשר להביא במכוון להפסקת פעולת המזגן ולנטרל את השפעתו על חלל הרכב. עם זאת, הוא טען כי "כך לא נוהגים וזהו לא אופן השימוש הנכון, החסכוני, הבטיחותי והמקובל בדוושת הבלם".

     

    כשהתקיים הדיון הראשוני בבקשה לאישור התביעה הייצוגית, מה שהטריד את השופטת גילה כנפי־שטייניץ הוא אם עוד בעלי ניסאן קשקאי התלוננו על תקלה במזגן כדי לבדוק אם אפשר להגיש ייצוגית.

     

    פרקליטו של ששון, עו"ד שוב, ביקש שהות כדי להביא תצהירים מ־50 איש המתלוננים על המזגן. פרקליט קרסו הסכים להציג את נתוני החברה בעניין מספר רוכשי הרכב שהתלוננו והציע במקביל לששון לנהל את התיק בהליך רגיל על ירידת ערך.

     

    השופטת קבעה שעל הצדדים להציג את כל הנתונים עד יום שני.

     

    מחברת קרסו נמסר: "התובע לא הצליח לשכנע את בית המשפט בקיומה של קבוצה ייצוגית. מזגן הרכב תקין לחלוטין ועומד בייעד הקירור גם בפקקים כבדים. רק כשנעשה שימוש לא תקין בדוושת הבלם (פמפום אינטנסיבי), תפוקת המזגן עשויה במקרים מסוימים להיות מושפעת בשל הפסקת פעולת המדחס למספר שניות. לקרסו פנו עוד מספר מצומצם של לקוחות בעניין, להם הוסבר שהפמפום עשוי להשפיע על תפוקת המזגן. לאחר שהוסבר העניין ללקוחות, לא התקבלו פניות נוספות".

     

    Yoram.yarkoni@gmail.com

     

     


    פרסום ראשון: 25.04.17 , 20:11
    yed660100