עולה להתקפה

סלקום ממשיכה בתחרות מול יס והוט ומשיקה חבילת קוואטרו: טלוויזיה, שלושה קווי סלולר, אינטרנט וטלפון קווי ללא הגבלה • המחיר: 249 שקל לחודש

סלקום ממשיכה בהרחבת שירות הטלוויזיה סלקום TV ובתחרות מול יס והוט. אתמול הכריזה החברה על תוכנית קוואטרו, שתציע את כל שירותי התקשורת של סלקום בחבילה אחת: טלוויזיה, סלולר, טלפון קווי ואינטרנט. החבילה תכלול את שירות הטלוויזיה סלקום TV ל־5 מכשירים, שלושה קווי סלולר עם גלישה של 10 ג'יגה־בייט, אינטרנט ביתי (ספק ותשתית) במהירות 40 מגה־בייט, וטלפון קווי ביתי ללא הגבלה ב־249 שקל לחודש לשנה הראשונה (325 שקל מהשנה השנייה).

 

בנוסף, שירות סלקום TV יהיה זמין במספר גדול יותר של מכשירים, ויאפשר להתחבר ולצפות בתכנים גם בלי להצטייד בממיר מסלקום. כיום מי שעושה מנוי לסלקום TV צריך לקבל הביתה ממיר חדש. מעתה סלקום TV יהיה זמין בטלוויזיות חכמות של סמסונג, LG, שארפ, פיליפס, גרונדיג, סוני ואחרות וכן בסטרימרים חכמים המבוססים על מערכת אנדרואיד. סלקום תציע למצטרפים ממיר אנדרואיד TV Mi Box של שיאומי, ללא תוספת תשלום.

 

השירות יכלול כיום: תוכני ה־VOD, סדרות וסרטים, ערוצי הברודקאסט כמו ערוצים 1, 2, 10 (שמועברים דרך האינטרנט) ואפשרות לחבילות בתשלום נוסף כמו ספורט. בקרוב סלקום צפויה להעלות את תוכני HBO הפופולריים.

 

כמו כן מציעה סלקום שירות הקלטה בענן. כפי שאפשר היום להקליט תוכניות לצפייה מאוחרת בממירים של הוט ויס, כך תאפשר סלקום להקליט תוכן כדי לצפות בו מאוחר יותר. התוכן נשמר בענן ויהיה אפשר לצפות בו דרך כל אחד מהמכשירים עם סלקום TV (טאבלט, סמארטפון).

 

האם החבילה החדשה של סלקום מתאימה לכם?

 

התשובה היא: תשאלו את עצמכם. בתחומים המקבילים לאלה של המתחרים (אינטרנט וטלפוניה קווית וסלולרית) ההצעה של סלקום מנצחת אובייקטיבית. התחום היותר בעייתי הוא הטלוויזיה.

 

לפני ההחלטה על מעבר לקוואדרו של סלקום צריך לקבל שתי החלטות כנות:

 

1. האם אתם מוכנים לוותר על מתכונת הצפייה המסורתית בערוצים חיים, המתנגנים כל הזמן? מתברר שעם כל הבאזז התקשורתי, יותר מ־60% מהאוכלוסייה, בעיקר בני 50 ומעלה, עדיין מעדיפים את השיטה הזו על מתכונת ה־VOD (צפייה לפי בחירה, בזמן, במקום ודרך המכשיר שבוחר הצופה). רובם המוחלט מעדיפים בעיקר שידורי חדשות ואקטואליה חיים.

 

האם אתם נמנים עימם, או עם רוב בני ה־18 עד 49, שצופים באופן קבוע בסדרות ובסרטים ב־VOD בכל מכשיר אפשרי, ומיומנים בתפעול שלהם?

 

2. האם אתם מוכנים לוותר על הסדרות הישראליות הפופולריות, שרובן הן הפקות מקור בלעדיות של "הוט" ו"יס"? מספר הצופים בסדרות הללו, מ"מטומטמת" עד "משפחת זגורי" ו"גולסטאר", הוא פי 10 ממספר הצופים בסדרות היוקרתיות שנרכשו תמורת הון תועפות בחו"ל ("משחקי הכס").

 

סלקום TV עדיין לא קפצה למים היקרים והמורכבים של הפקת סדרות מקור איכותיות ועצמאיות. איש גם לא חייב אותה. אז האם תהיו מוכנים לוותר על העונה השנייה של "פאודה", למשל?

 

סלקום מקלה עליכם: לא מכבר היא הוסיפה לשירות שלה תכני ספורט מבוקשים, אחר כך רכשה את סדרות HBO, ומאתמול היא אורזת אותו בחבילה זולה ומנגישה אותו ככל האפשר – בכל טלוויזיה, לא צריך ממיר, וההקלטה היא משחק ילדים.

 

גם בהוט וגם ביס יודעים היטב שהמתכון של סלקום (ובקרוב של פרטנר), בווריאציה כזו או אחרת, הוא העתיד. הצעירים כבר שם. אבל הן נערכות למהפך בגמלוניות, ועם לא מעט הכחשה וזעם. מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, מיהרה אתמול להעלות פוסט בפייסבוק שבו ביכתה את העובדה שבעוד שלסלקום מותר הכל, את בזק הרגולטור מגביל ולא מאפשר לה לספק חבילות מתחרות (עם יס, למשל). יאללה, מלחמה.

 

 

Sagi-c@yediot.co.il

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים