yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    ממון • 09.05.2017
    לבזבז חצי שעה בשביל 18 ש'?
    שירות הנסיעות המשותפות של ווייז אמור להפחית פקקים וזיהום אוויר, אבל נהגי הקארפול מתלוננים שזה על חשבונם: "לא משתלם לנו לקחת נוסעים, המחירים מגוחכים" • ווייז: "מאמינים שהעיקופים יצטמצמו"
    מאת שגיא כהן

    נהגים שמשתמשים בשירות הנסיעות המשותפות, ווייז קארפול (Waze Carpool), טוענים שהמחירים שמוצעים להם לאחרונה נמוכים מדי, כך שלא תמיד משתלם להם לאסוף נוסעים.

     

    ווייז קארפול הוא שירות של חברת ווייז שמחבר בין אנשים שנוסעים במסלולים דומים. האפליקציה מציעה לנהגים שנוסעים ליעד מסוים לאסוף על הדרך טרמפיסטים תמורת תשלום המהווה למעשה החזר הוצאות. לא תמיד מדובר בנוסעים שאכן נמצאים "על הדרך", ולא אחת הנהגים מתבקשים לעשות עיקוף לא קצר בנסיעתם.

    התשלום — שיכול לנוע בין שקלים בודדים לבין כמה עשרות שקלים - נקבע אוטומטית על ידי ווייז לפי פרמטרים כמו זמן הנסיעה ועלות הבלאי והדלק לקילומטר.

    נראה שלאחרונה נעשה שינוי בשיטת החישוב של התשלום, מאחר שמספר נהגים טוענים שבשבועות האחרונים התמחור נמוך מדי. במקרה אחד הוצע לנהג לאסוף נוסע במסלול שדורש עיקוף של 33 דקות, אך התמורה עבור כל הנסיעה עמדה על 18 שקלים בלבד. במקרה אחר, עבור נסיעה עם עיקוף של 23 דקות הוצע סכום של 7.80 שקלים, ואילו במקרה נוסף עבור עיקוף של 15 דקות הוצעו 7.60 שקל לכלל הנסיעה.

    "העיקוף הזה ייקח הרבה יותר זמן בפקקים של ת"א, התעריף נמוך מדי לטעמי", אמר אחד הנהגים. "אני לוקח הפסקה לעת־עתה עקב המחירים המגוחכים", אמר אחר.

    כיום משתמשים בשירות כמה אלפי נהגים ונוסעים, שפעילים בעיקר באזור המרכז וגוש דן. אף שהשירות אינו מיועד למטרות רווח, החשש הוא שהתעריפים הנמוכים ירתיעו נהגים מלאסוף נוסעים — מה שעלול לפגוע בצמיחת השירות.

    בווייז מכירים את הטענות, אך מבהירים שהם מבצעים שיפורים מתמידים בכל עת כדי להגיע לתמחור המתאים. "אנחנו קשובים לקהילה ומאמינים שהעיקופים יצטמצמו", אומר פז שמואלביץ', חבר הנהלה בכיר בחברה. "בנוסף, ברגע שתהיה מסה של משתמשים, נקודות המוצא והיעד של נוסעים ונהגים יהיו קרובות יותר, מה שיקטין את העיקופים".

     

     

    בינתיים, בווייז מוסיפים לשירות תכונות חדשות שאמורות להפוך אותו לאטרקטיבי יותר. הפיצ'ר החדש ביותר שווייז מכריזה עליו כעת הוא שנהגים יכולים לאסוף יותר מנוסע אחד. כך נהגים יוכלו לאסוף מספר נוסעים בדרכם מנקודת מוצא מסוימת לנקודת יעד, ללא צורך בעצירות נוספות. הדבר יאפשר להגדיל את היצע הנסיעות, להוזיל את סכום הנסיעה עבור כל נוסע אך להגדיל את סך הסכום שהנהגים מקבלים. 

    בנוסף, בווייז שוקלים לאפשר בקרוב לנהגים בשירות לקבוע בעצמם את הסכום שהם מבקשים עבור כל נסיעה (זאת בדומה לשירות המתחרה, מוביט קארפול).

     

    sagi-c@yedioth.co.il

     


    פרסום ראשון: 09.05.17 , 20:25
    yed660100