שבת 19 באוגוסט 2017
ידיעות אחרונות
חדשות • 16.06.2017
באיחור אופנתי
סהר שלו

כמו תמיד, "הדבר החם הבא" (להלן: אורבן אאוטפיטרס) מגיע לישראל באיחור של עשור — ומוגש קר למלתחה העמוסה ממילא של הצרכן הישראלי העכשווי, שמקבל עכשיו את מנת המינימיליזם שלו מ־COS, את הטרנדים החמים מזארה ופרשנויות מקומיות מוצלחות יותר ממותגים ישראליים כמו קסטרו, למשל, בלי הניחוח החו"לי המיושן שמתלווה למותג האמריקאי שמעלה אבק ומצליח פחות אפילו במולדתו.

 

אורבן אאוטפיטרס רכבו בשנות ה־90 ובתחילת שנות ה־2000 על הגל הצעיר ששטף את הערים בארצות־הברית ובעולם — ושעדיין אפילו לא כונה "היפסטר": שילוב של סטייל רטרו, סגנון בוהמייני, חולצות טי אירוניות ולייפסטייל, במובן הכי סטודנטיאלי של המילה שכלל מנורות לאבה, ספרי הדרכה לאיך לגלגל ג'וינטים ופיצ'פקס שאפשר לשים על המדף במעונות הסטודנטים של צעירים שיצאו זה עתה מהבית. בהמשך הם כמובן ניצלו כל טרנד אתני, רכבו על האהבה של צעירים לחולצות טי עם כיתובים נועזים ואפילו העזו להיות פוליטיים.

 

עבור צעירים שלא קופצים כל יום לחו"ל זה בהחלט משמח שעכשיו יש עוד אופציה לרכוש מנורה וינטג'ית לסטודנטית המהורהרת או סניקרס מתוחכם לתיכוניסט המעודכן. כל עוד ההיפסטרים קנו את הסחורה — הם סיפקו אותה למדפים. אבל בשנים האחרונות גם אלה הפנו להם עורף: היפסטרים למדו שלא קונים רק מה שלא במיינסטרים, אלא גם אתיקה, וכמו תמיד, גם המיינסטרים הלך בעקבותיהם והציע ברשתות הגדולות את אותה סחורה בדיוק, בפחות כסף. האם יש להם משהו חדש להציע לישראלים היום? נדמה לי שזה קצת מאוחר. אפילו הרטרו לניינטיז כבר כמעט ונגמר.