yed300250
הכי מטוקבקות
    אבי מועלם
    ממון • 20.06.2017
    "קירות הגבס התנתקו זה מזה, הקבלן אמר שאין לו אחריות"
    נפגעי שיפוצים ||| עופר פטרסבורג

    דורית וטל, זוג מרחובות בשנות ה־30 לחייהם והורים ל־3 ילדים, חוו על בשרם את אי־מתן האחריות על עבודת שיפוצים. "כאשר הבנו שלא נצליח לגייס את ההון הנדרש לדירה חדשה וגדולה יותר, החלטנו לשפץ את הדירה הקיימת ולשנות את התכנון הפנימי שלה כדי שתתאים לצורך הנוכחי. בחרנו בקבלן שיפוצים שנראה לנו רציני ואמין, וסגרנו איתו בחוזה את הסכומים ולוחות הזמנים, כולל פיצוי על עיכוב".

     

    ומה לגבי האחריות? "לא חשבנו בשום שלב על סעיף של אחריות", הם ממשיכים, "כי נראה היה לנו מובן מאליו שבעל מקצוע אמור לתת אחריות על העבודה שלו. כשקיבלנו את הדירה היא נראתה מצוין, ובהתחלה באמת הכל היה נראה בסדר. אלא שלאחר כ־3 חודשים ראינו שהטיח מתחיל להתקלף, ובהמשך חלק מקירות הגבס החלו להתנתק זה מזה. הוא היה מאוד אדיב, אבל אמר לנו שהוא לא נותן אחריות על העבודה הזו. את הלקח שלנו למדנו, ולהבא נדאג לעגן את האחריות במסגרת החוזה. חשוב לדרוש את זה".

     

    ובמקרה נוסף, נדב שובל, סטודנט בן 24 שמתגורר אצל הוריו במושב ניר צבי, מספר: "הזמנו דרך חברה מוכרת חלון כיס פתח יציאה לבית, והפנו אותנו לשיפוצניק. יש לנו הקלטה שהוא אומר שהמחיר הוא 9,500 שקל. הוא בא לבית, התקין ופתאום הקפיץ את המחיר ליותר מ־11 אלף שקל בטענה כי זה בלי מע"מ. החלון גם חרק לאחר ההתקנה בעת הפתיחה. אין הרגשת אחריות, מחיר זה לא מחיר. צריכים להיות אחריות וכללים בחוק שיחייבו אנשי מקצוע, ואני מקווה שזה יוסדר. התלוננו במועצה לצרכנות, אולי נקבל החזר".

     


    פרסום ראשון: 20.06.17 , 19:40
    yed660100