yed300250
הכי מטוקבקות
    טל שחר
    ממון • 20.06.2017
    עלייה ברכישת מזון דרך האינטרנט
    יותר ישראלים נוטשים את התורים בסופרמרקטים ועושים הזמנות דרך אתרי האינטרנט • כמות העסקאות אמנם עלתה ב–%10, אך אלו עדיין רק %2.4 מהקניות ברשתות השיווק
    רועי ברגמן

    כבר לא עומדים בתור: הציבור הישראלי עושה יותר ויותר מהקניות שלו בסופרמרקטים באמצעות אתרי האינטרנט שלהם. כך עולה מנתונים של חברת שב"א, המפעילה את מערכת הסליקה המרכזית בכרטיסי אשראי. מהנתונים שאספה עולה שבחודשים ינואר־מאי השנה צוברת התופעה תאוצה עם עלייה של 10.6% בכמות העסקאות האינטרנטיות ועלייה של 4.4% בסכום הממוצע לעסקה. המשמעות: כ־2.41% מסך העסקאות שבוצעו ברשתות המזון בתקופה זו נעשות באופן מקוון (לעומת 2.18% במחצית השנייה של 2016).

     

    קראו עוד: עדיין אוהבים למשש את הסחורה

     

    סכום הרכישה הממוצע בסופר דרך האינטרנט עמד בתקופה הנבדקת על 434.53 שקל, לעומת 153.32 שקל בלבד בסניפים. את הפער אפשר להסביר בכך שרכישות בסניפים, במיוחד באלו שנמצאים במרכזי הערים, נחשבות לקטנות יותר שכן הן משמשות ל"השלמות" לרכישות הגדולות, שמבוצעות אחת לשבוע־שבועיים. הרכישות באינטרנט עונות על הקטגוריה השנייה של רכישות גדולות וזאת בשל עלות המשלוחים שמתווספת אליהם.

     

    מי שמובילה את הקטגוריה היא שופרסל, שמדווחת כי מעל 10% מהמכירות נעשות דרך אתר האינטרנט של החברה. לפני למעלה משנה הרשת החלה גם באסטרטגיה של מכירת מוצרי "נון פוד", והכניסה לאתר גם קטגוריות של מוצרי חשמל וריהוט.

     

    אוהבים לקנות בחמישי

     

    לפי הבדיקה של שב"א בחודש מאי, ימי הקניות המועדפים על הקונים דרך האינטרנט הם רביעי וחמישי, שבהם מתבצעות 38.1% מהעסקאות. בימים אלו הסכום הממוצע לעסקה עומד על 462.9 שקל. מדובר בימים שחופפים יחסית לימי הקניות המועדפים גם בסניפים, כאשר בימים רביעי וחמישי מתבצעות כ־31.3% מהרכישות.

     

    עם זאת, היום החזק ביותר לרכישות בסניפים הוא יום שישי, כשבמהלך חודש מאי כ־17.4% מהעסקאות בוצעו ביום זה. דרך האינטרנט, לעומת זאת, ימי שישי נחשבים לחלשים יחסית כשרק 6.8% מהעסקאות בוצעו בימים אלו.

     

    ימי שישי נחשבים לחלשים באינטרנט בגלל חלונות המשלוחים הקצרים יחסית בשל כניסת השבת. מרבית האתרים מאפשרים לבצע הזמנות לאותו היום או ליום למחרת, אך בסופי השבוע המשלוחים כבר נדחים לתחילת השבוע שלאחר מכן ולפיכך קטנה האטרקטיביות של ביצוע רכישה דרך האתר.

     

    לתוך השוק המתלהט הזה הצטרפה בתחילת השנה גם רשת ויקטורי, שהשיקה אתר מכירות אונליין חדש. אתרים בולטים נוספים הם אלו של הרשתות רמי לוי, מגה באינטרנט ויינות ביתן. אתר נוסף שפועל בזירה הוא MySupermarket, שמציע השוואת סלים בין הרשתות השונות ומפנה לאתר הזול ביותר מביניהן.

     

    roee.bergman@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 20.06.17 , 19:59
    yed660100