yed300250
הכי מטוקבקות
    חדשות • 17.07.2017
    מקורקעים
    שושנה חן

    אילו רשת שיווק או יצרן פרטי היו מעיזים לעשות לצרכנים את מה שעושה משרד הפנים בסיפור הדרכונים הביומטריים, יש סיכוי לא רע שאוהלי המחאה היו חוזרים לשדרות רוטשילד.

    רק שכאן הגורם האחראי לעוולה הוא מינהל האוכלוסין של משרד הפנים, זה ששולט בלעדית בהנפקת הדרכונים ללא שום חשש מתחרות. במצב כזה לא רק שמשרד הפנים מרשה לעצמו לזלזל בערכים אלמנטריים של מתן שירות, הוא אף גורף רווחים שערורייתיים על חשבוננו, ולנו אין ברירה אלא לשלם מחיר מופרז על שירות שהולם את העולם השלישי. אל תתפלאו אם בעוד שנתיים מבקר המדינה יטחן עד דק את השערורייה של הדרכונים הביומטריים בדו"ח מפורט ששלושה אנשים יטרחו לקרוא, אם בכלל.

     

    בשבוע שעבר הודיע משרד הפנים על מבצע מיוחד למי שצריך לצאת לחו"ל והדרכון הביומטרי החדש שלו טרם הגיע אליו. לקרוא ולא להאמין. אפשר להגיע עד 48 שעות לפני הטיסה, רק לטרמינל 3 בנתב"ג, ורק בין השעות שמונה בבוקר לארבע אחר הצהריים, לחפש את לשכת משרד הפנים ולקבל דרכון זמני תמורת 405 שקלים לבגיר ומחצית הסכום לילד. גם מי שלא הצליח להשתחל לתורים הרגילים של משרד הפנים לצורך הוצאת הדרכון הביומטרי יכול לחפש את הישועה בנתב"ג. תושבי חיפה, ירושלים, מטולה, באר־שבע ואילת — הכתובת אחת ויחידה. אחרי שתוציאו מכיסכם למימון הנסיעה, ותיקחו חופש מהעבודה, תשלמו מאות שקלים לדרכון זמני בלבד. 405 שקלים — 53% יותר ממה שעולה דרכון חדש במשרד הפנים (265 שקלים). אם תגיעו ללשכה בנתב"ג פחות מ־48 שעות לפני הטיסה תשלמו 815 שקלים לזמני.

    מי אם לא משרד הפנים הוא זה שגרם ללשכות לקרוס תחת העומס בתקופה הלחוצה ביותר של השנה בהחלטה המנותקת מהמציאות להתחיל בפרויקט החלפת הדרכונים לביומטריים דווקא עכשיו? כאילו אין בלוח חודשים כמו אוקטובר או נובמבר שבהם עומס היציאות לחו"ל יורד פלאים. השלומיאלים של משרד הפנים שמו את האצבע במקום הלא נכון בלוח השנה ואנחנו משלמים. מדוע בכלל צריך לשלם מאות שקלים על דרכון זמני? כמה עבודה כרוכה בהקלדה של כמה נתונים שכבר נמצאים במחשב וכמה פיסות נייר? ואל תספרו לנו שמדובר במחיר מציאה יחסית לתעריפים של 1,000 שקלים ויותר שגבו מאיתנו בנתב"ג עד לא מכבר. התעריפים הגבוהים מן העבר היוו מין סוג של עונש למאחרים הכרוניים שלא טורחים לבדוק עד הרגע האחרון אם הדרכון שלהם בתוקף. סנקציה מתקבלת על הדעת. אבל לקנוס את שומרי החוק, שאצו רצו למשרד הפנים, שילמו ממיטב כספם תמורת דרכון חדש ומשרד הפנים במחדליו הוא זה שלא הצליח לספק להם את המוצר שתמורתו שילמו במועד?

    זה מרגיז כי משרד ממשלתי שאמור לעבוד אצלנו מנצל את היותנו צרכנים לכודים, בשירות שרק הוא יכול לספק, בצוואר בקבוק אבסורדי שהוא יצר, מול הפסד פוטנציאלי שייגרם לנו אם נדחה את מועד הטיסה שלנו. ועוד יותר מרגיז כי פרט להוצאת קיטור אין לנו מה לעשות. אנחנו הרי כבולים.

     

    yed660100