yed300250
הכי מטוקבקות
    ממון • 29.07.2017
    עוד לפני פרטנר TV: הוט ממשיכה לאבד מנויים
    החברה איבדה כ–6,000 מנויי טלוויזיה • ירידה בהוצאות המס והתחזקות בגזרת המובייל הזניקה את הרווח הנקי
    רועי ברגמן

    חברת הוט איבדה ברבעון השני של השנה 6,000 מנויים בשירותי הטלוויזיה שלה, שיעור דומה לרבעון הראשון של השנה. מדובר בקצב אובדן המנויים השנתי הגבוה ביותר של החברה וזאת עוד לפני כניסתה של פרטנר לתחרות בשוק. פרטנר השיקה את שירותי הטלוויזיה שלה בסוף הרבעון השני אך טרם החלה לחבר את לקוחות לשירותים החדשים. המשמעות היא שאובדן המנויים של הוט עשוי להתגבר ברגע שפרטנר תחל לפעול מעשית בשוק. למרות זאת, מצליחה הוט להכפיל ויותר מכך את הרווח הנקי שלה ברבע השני של 2017.

     

    נכון לסוף הרבעון השני של השנה, עמד מספר מנויי הטלוויזיה של הוט על 799 אלף. מדובר במנויים שמחוברים לשירותי טלוויזיה בלבד וכן בחבילות משולבות של טלוויזיה ואינטרנט, טלוויזיה וטלפון ביתי וטריפל - טלוויזיה, אינטרנט וטלפון ביתי.

     

    מספר לקוחות הטריפל של החברה - וזהו הנתון המשמעותי ביותר מבחינתה של הוט - עמד בסוף הרבעון השני על 487 אלף, בדומה לרבעון המקביל אשתקד וירידה של 1,000 לקוחות לעומת סוף הרבעון הראשון של 2017. מאז תחילת 2017 איבדה הוט כ־2,000 לקוחות טריפל.

     

    נתון נוסף שמבטא את התגברות התחרות בשוק הוא ההכנסה החודשית הממוצעת של החברה מכל לקוח (גובה החשבונית). הכנסה זו עמדה בסוף הרבעון השני על 321 שקל ללקוחות הטריפל של החברה. מדובר בירידה של חמישה שקלים לעומת הרבעון המקביל אשתקד ושל שלושה שקלים לעומת הרבעון הראשון של השנה. המשמעות היא שבשל התחרות, נדרשת הוט להוזיל את המחירים ללקוחות.

     

    עם כל זה, הוט מצליחה לרשום ברבעון השני גידול בהכנסות ל־1.05 מיליארד שקל. מדובר בעלייה של 4% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה צמח ברבעון השני ב־35% ל־144 מיליון שקל. בשורה התחתונה זינק הרווח הנקי של הוט ב־228% ל־59 מיליון שקל, בין היתר הודות לירידה בהוצאות המס של החברה. גם סגמנט הסלולר של החברה תחת המותג הוט מובייל ממשיך לתרום לה. מספר המנויים של החברה כבר חצה ברבעון השני את רף 1.5 מיליון המנויים וקצב הגיוס שלה הוא הגבוה בענף. הוט מובייל מצליחה לרשום גם עלייה קלה בהכנסה הממוצעת מלקוח שהסתכמה ברבעון השני ב־52 שקל.

     

    בפני המנכ"לית טל גרנות־גולדשטיין, עומדים אתגרים מורכבים ובראשם התגברות התחרות בטלוויזיה מצד פרטנר וכן נטפליקס ו־יס. בנוסף, תידרש הוט לפתוח את התשתיות שלה למתחרות במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי.

     


    פרסום ראשון: 29.07.17 , 21:01
    yed660100