שישי 18 באוגוסט 2017
ידיעות אחרונות
ישראל יוסף
חדשות • 09.08.2017
הילדים האוטיסטים נשארו מחוץ לכיתה א'
בגלל מחסור בכיתות תקשורת לילדים אוטיסטים ילדים שאמורים ללכת לחינוך מיוחד נשארו ללא פיתרון • "מה המדינה רוצה שנעשה?" שואלת אמו של איתן בן השש, שעדיין לא נמצא לו מקום בכיתה א' • משרד החינוך: "הנושא בטיפול"
תלם יהב | כתבנו לענייני רווחה

בעוד כשלושה שבועות תיפתח שנת הלימודים. רוב התלמידים כבר יודעים מי תהיה המורה והיכן תהיה הכיתה, אבל דווקא ילדים אוטיסטים שאמורים להיות בחינוך המיוחד נמצאים בחוסר וודאות.

 

איתן, בן שש, המתגורר בישוב באזור דרום הר חברון, נשלח על ידי ועדת השמה לכיתת תקשורת מיוחדת לילדים אוטיסטים. אלא שאז התברר כי ישנן רק שלוש כיתות כאלה באזור הדרום ולאיתן אין מקום בהן. פתרון אחר טרם נמצא, והרשויות אף הציעו כי הוא יישלח למסגרת רגילה. אמו של איתן, חלי, חוששת כי הוא ייאלץ להישאר בבית. לדבריה, המשפחה תסרב להעבירו לכיתה רגילה רק בגלל שאין מקום. "בשנה שעברה הוא היה בגן רגיל עם משלבת. השילוב הרגיל גרם לו לרגרסיה וראינו שהמקום שלו בחינוך המיוחד", היא מסבירה, "הוועדה החליטה שהוא יילך לכיתת תקשורת וזה בדיוק מה שהוא צריך. מבחינת המדינה מה אני אמורה לעשות- להשאיר את הילד בבית? אני כבר לא יודעת מה לעשות. הוא לא יסתדר בבית ספר רגיל". ההורים מספרים כי איתן הוא ילד מקסים, עם פוטנציאל ואהבת למידה אבל קושי גדול בסיטואציות חברתיות. חלי ורועי שטרולוביץ', הוריו של איתן, לא לבד. הורים רבים לאוטיסטים נתקלים בבעיות שיבוץ בחינוך המיוחד, במיוחד בדרום. לדברי עינת קסוטו שפי, מנכ"לית אלו"ט: "משרד החינוך לא נערך לגידול המתמיד במספר הילדים עם אוטיזם. משפחות רבות לא יודעות מה יקרה עם ילדיהם בראשון לספטמבר, כשהשנה המצוקה גדולה מתמיד. לא יתכן שדווקא הילדים שצריכים את המערכת יותר מכל יישארו מאחור בחוסר ודאות מוחלט והוריהם יאלצו להידפק על הדלתות כדי לקבל שירות בסיסי שמגיע להם".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בטיפול לשם שיבוצו של התלמיד במסגרת מתאימה במחוז עצמו".

 


פרסום ראשון: 09.08.17 , 23:48