"ראיתי את הכל קורה מול העיניים", סיפר נהג אוטובוס שנסע אתמול מאחורי המשאית שפגעה בגשר רמת אלחנן בכביש 4 וגרמה לקריסתו. "הייתי ממש מאחוריו. את הגשר הקודם הוא פיספס בסנטימטר. התעסקתי עם כסף לנוסעים ושמעתי קול נפץ אדיר וראיתי את הגשר פשוט קורס על המשאית. תאר לעצמך שאני הייתי לידו, אוטובוס עם 50 אנשים ומאחוריי עוד שני אוטובוסים. ממש מזל גדול".
קצת לפני השעה שמונה בערב נשמע פיצוץ אדיר על כביש 4, בין בני־ברק לגבעת־שמואל, כשגשר רמת אלחנן הסמוך לגשר קוקה־קולה קרס לפתע כתוצאה מפגיעת משאית. הנהג נלכד במשאית, ובמשך שעות עסקו כוחות ההצלה במאמצים לחלצו, תוך חשש כבד לחייו. אלא שלמרבה הצער, אחרי חצות נקבע מותו של הנהג, כבן 60. שוטר נפצע באורח קל תוך כדי ניסיונות החילוץ. כביש 4 נחסם לתנועה בשני הכיוונים, פקקי ענק נוצרו בכל האזור, וכדי להקל על העומסים הוסרו מעקות הבטון המפרידים בין הנתיבים כדי לאפשר לנהגים שנסעו בקטע החסום לצאת מהמקום ולנסוע בכיוון ההפוך.
נהגים שהיו במקום טענו כי ייתכן שנהג המשאית לא שם לב לגובה המנוף שהחזיק, ונתקל בגשר שקרס עליו. "המנוף שלו היה פתוח והוא פשוט נכנס בגשר", סיפר נהג שנסע מאחורי המשאית. אדם נוסף שהיה בזירה סיפר שראה את נהג המשאית קודם לכן יוצא מגבעת־שמואל. "הוא היה עם מנוף פתוח והפיל ענף של עץ מאיפה שהוא יצא. ראיתי אותו בגבעת־שמואל וכשראיתי בחדשות שנהג משאית פגע בגשר מיד ידעתי שזה אותו אחד". גם בתחנת הדלק הסמוכה סיפרו שראו את המנוף פתוח. "זה היה כזה פיצוץ", סיפר אחד העובדים, "חשבתי שזה פיגוע". מבדיקה ראשונית של גורמי מקצוע בחברת נתיבי ישראל עולה כי נפילת חלק הגשר נגרמה כתוצאה מפגיעה בעוצמה רבה של מנוף משאית אשר היה מונף לגובה בניגוד לחוק.
במשך הערב והלילה פעלו במקום כ־300 אנשי הצלה, חובשים, שוטרים, אנשי כיבוי ופיקוד העורף כדי לפנות את חלקי הגשר שנפלו, במשקל של כ־35 טון, ולנסות להביא לפתיחת הכביש עד הבוקר. סגן מפקד מרחב דן של המשטרה, דניאל חדד, אמר: "אני מניח שצפויות לנו עוד שעות ארוכות של עבודה בשטח עד שבסופו של דבר נוכל להחזיר את החיים למסלולם ואת התנועה לסדרה. אנחנו מניחים שפעולות המנופים שעוסקים בהרמת הגשר יימשכו שעות. אנחנו רוצים לקוות שהפעולות האלה יסתיימו לפני עלות הבוקר, אבל אנחנו ערוכים להיות פה כל הלילה".
המהנדס צבי רון, חוקר תאונות וליקויי בנייה, מאשים את חוסר אחידות גובה הגשרים בישראל. "אין אחידות בגובהי הגשרים בארץ", אמר רון. "קיים תקן ישראלי לתכנון גשרים אולם לא קיים תקן לתחזוקה, לסקירה ולבדיקת גשרים". ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל, אמר שהגשר, שהוקם בשנות ה־70, נבדק על ידי מהנדסי גשרים במארס השנה. "היום אנחנו בונים גשרים גבוהים יותר עם מפרטים הנדסיים טובים יותר, ובמקביל מתחזקים את הגשרים הקיימים", אמר.
המהנדס שאול שמיל אמר אמש כי מדובר בנורת אזהרה מהבהבת. "הגשר לא היה אמור לקרוס. הוא שוקל עשרות מונים יותר מהמשאית. ברור שיש צורך בוועדת חקירה שתבדוק את נסיבות התאונה. זה רק נס שהקריסה לא גרמה לנזק גדול בעשרות מונים".