yed300250
הכי מטוקבקות
    יאיר שגיא
    ממון • 23.08.2017
    המפלצת הצהובה של רכבת ישראל
    הצצנו לפרויקט שמשתק את כל גוש דן כבר שבוע, ומצאנו שם את המנצח הגדול על עבודות התשתית של הרכבת: ה"פלאסר", כלי במשקל 60 טון, שאמור לחבר את הבירה לשאר המדינה עד פסח 2018 • ועדיין, הכל תלוי בהימשכות העבודות בשבת
    מאת עופר פטרסבורג

    "סע", נשמע ברמקול של תא הבקרה. מי שמתחיל להזיז מוטות מול מחווני השעונים הרבים הוא אנדריי פודבולוצקי. "אנחנו כמו בצוללות", הוא אומר. אחרי החריקות ושאון המסילה, מתעוררת המכונה האדירה על הפסים וכמו רובוט מיומן קודחת ומהדקת את מוטות המסילה החשמלית החדשה שתשרת את הרכבת המהירה (160 קמ"ש) לירושלים.

     

     

    צילום: יאיר שגיא

    צילום: יאיר שגיא

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    ה"פלאסר" בפעולה | צילום: יאיר שגיא

     

    למשך תשעה ימים נעצרה תנועת הרכבות במרכז, מבית יהושע בואכה נתניה ועד תחנת האוניברסיטה בתל־אביב, תוך סערת שבת חדשה ששוב מאיימת על הסטטוס קוו - והכל לקראת פתיחת קו ירושלים בפסח 2018. על הכל אחראית מפלצת צהובה במשקל 60 טון, ה"פלאסר" (Plasser).

     

    עלות: 3 מיליון יורו

     

    משקל: 60 טון

     

    אורך: 21.4 מטר

     

    עוצמה: 480 כ"ס

     

    מהירות מקסימלית: 80 קמ"ש

     

    מהירות עבודה מקסימלית: 400 מטר בשעה

     

     

    שאלות רבות נשאלו על העמידה בלוחות הזמנים. שר התחבורה ישראל כץ ומנכ"ל רכבת ישראל החדש שחר איילון מתחייבים שהרכבת תצא בזמן, אבל הקשיים רבים, בעיקר בנוגע להנחת תשתית החשמל לרכבות החשמליות המודרניות. תרצו או לא, הכל תלוי בפלאסר, בעל התפקיד החיוני ביותר במערכה החדשה. הוא מרים ומזיז את המסילה, ושומר על הגובה הרצוי שלה באמצעות הידוק חצץ על ידי מערכת פטישים מתחת לאדני המסילה. שווי המפלצת הצהובה 3 מיליון יורו (כלי חדש "מהניילונים"). היא מפיקה 480 כ"ס ויכולה להגיע למהירות מקסימלית של 80 קמ"ש (ובעבודה, כ־400 מטר הידוק בשעה). יש בפלאסר מערכות בקרה, מחשוב ולייזר משוכללות המספקות דיוק גבוה בבנייה, תיקונים ותחזוקה שוטפת, וכמובן - אנשי צוות: מנהל עבודה ושלושה מפעילים (שצריכים לעבור לימודים ומבחנים עיוניים ומעשיים, וכן להיות בעלי ותק של שנתיים ברכבת).

     

    עמוס פרתוק, מרכז מבצעים בחטיבת הפיתוח של הרכבת, מספר שלעבודות השבוע מתכוננים כבר שנה שלמה, והן המורכבות עד כה בשל עבודת הפלאסר שנותנת חותם סופי לחשמול הרכבת. "נעמוד בזמנים", מנסה הצוות להרגיע, אבל גם הוא יודע שזה לא תלוי רק בו, אלא גם בשאלה האם העבודה תושבת בשבתות או לא.

     

    יאיר שגיא
    יאיר שגיא

     

    "אם לא יוכלו לעבוד בשבתות בגלל זעם החרדים, הכל יתעכב", טוענים גורמי מקצוע. ההשבתה דורשת עבודות מרתוניות, וקצב ההתקדמות איטי במילא ודורש גם הכנת התשתיות מסביב, החל מהארכת הרציפים בסבידור, ועד הכניסות החדשות בסבידור והשלום. הדרך ארוכה עד פסח 2018, אבל כמו שאומר לנו השר כץ: "קו הרכבת מבוצע במלוא התנופה. זה הפרויקט התחבורתי הגדול והמורכב ביותר שמבוצע כיום על ידי משרד התחבורה. חיבור ירושלים לשפלה בקו ישיר ומהיר יאפשר לאלפי העובדים הנוסעים מירושלים ואליה להגיע במהירות ובנוחות".

     

    יאיר שגיא
    יאיר שגיא

     

    יאיר שגיא
    יאיר שגיא

     

    יאיר שגיא
    יאיר שגיא

     


    פרסום ראשון: 23.08.17 , 20:31
    yed660100