שבת 21 באוקטובר 2017
ידיעות אחרונות
נשלח על ידי איתמר אייכנר
חדשות • 28.08.2017
#הבטאג ISRAEL
ארוחות גורמה (עם עצמות), דייטים (עם רחרוחים) ומסאז'ים (עם ליטופים) • אלה רק חלק מהפינוקים שמצפים למשלחת מיוחדת במינה שתגיע בקרוב לארץ • המשתתפים: כלבים אמריקאים בעלי חשבון אינסטגרם עם אלפי עוקבים, ובעליהם • הם יספרו ברשתות על החוויות בניסיון למתג את ישראל כמדינה ששווה כשכוש בזנב
איתמר אייכנר

ארץ הקודש, ארץ האתרים הארכיאולוגיים, ארץ החופים ומזג האוויר הידידותי. הרבה קמפיינים שוגרו לאוויר במרוצת השנים כדי למתג את ישראל לא רק כמדינה מוכת טרור כפי שהיא מצטיירת בעולם, אלא כמקום נורמלי, מקום שכיף להגיע אליו כתיירים. קמפיין חדש שיוצא לדרך יציג את ישראל בדרך מקורית וייחודית: המדינה בעיניהם של כלבים מארה"ב שיבקרו בארץ, יפרסמו את רשמיהם וגם יספרו כי ישראל היא מדינה שאוהבת את משפחת הנובחים.

 

מדובר ביוזמה של Vibe Israel, ארגון פרטי הפועל להוציא שם טוב בעולם לישראל. התוכנית היא לארח בארץ חמישה כלבים ובעליהם מארה"ב. לא מדובר ב"סתם" כלבים אלא בכאלה שבעליהם פתחו להם חשבון באינסטגרם, חשבון שבו הכלב הוא כאילו זה שכותב בו ומפיץ את תמונותיו.

 

בצילומים: כלבים בעלי חשבון באינסטגרם,שעשויים להשתתף בקמפיין
בצילומים: כלבים בעלי חשבון באינסטגרם,שעשויים להשתתף בקמפיין

 

בארה"ב יש כלבים רבים בעלי חשבון שכזה. הכוונה היא לארח שלושה כלבים שמבחינת מספר העוקבים שלהם נחשבים לכוכבי רשת, ושני כלבים עם אגו נפוח פחות. חמשת הכלבים יגיעו לארץ עם בעליהם ויזכו כאן לאירוח של חמישה כוכבים. את החוויות יעלו "הכלבים" לרשת. בארגון היוזם מקווים ומאמינים שהרשמים של הכלבים ימתגו את ישראל כמדינה שאוהבת את חברו הטוב של האדם וכמדינה שכדאי לבקר בה.

 

ההרשמה התחילה אתמול, וכבר נרשמו 50 כלבים ובעליהם. היא תיסגר ב־12 בספטמבר. ועדת הקבלה תבחן את המועמדים וב־15 בספטמבר תודיע מי חמשת הכלבים ובעליהם המאושרים שנבחרו. ההרשמה מיועדת רק לכלבים קטנים, שלהם מותר לטוס לצד בעליהם. נראה כי הסיבה לכך היא שהמארגנים רוצים שהכלב, כמו בעליו, ינחת כאן עם מצב רוח טוב ולא עם חוויות של טיסה מלווה בחרדות בבטן המטוס.

 

הביקור יימשך חמישה ימים ויתקיים בסוף אוקטובר. ה־VID (זאת לא טעות, הכלבים הם החשובים בסיפור הזה) יזכו לספא מיוחד לכלבים, למטעמים שיכינו עבורם שפים המתמחים בארוחות לכלבים, למסאז'ים, לרחצה בים ובבריכה, לטיולי שטח, לדייטים עם "חתיכות" ו"חתיכים" בני מינם ההולכים על ארבע, למסיבות חוף סוערות עם מוזיקה ולאירוח במלונות המתירים לכלבים להיכנס לחדריהם. בעלי הכלבים יתלוו אליהם, יצלמו אותם ויפרסמו את חוויותיהם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר. בסיום המסע יעלה כל אחד מהמשתתפים סרטון סיכום. הביקור יכלול גם מפגשים בין הכלבים ובעליהם מחו"ל לבין סלבריטאים ישראלים וכלביהם. השם שנבחר לקמפיין הוא Doggy Vacay (חופשת כלבים). כאמור, בעלי הכלבים לא יקופחו וגם להם ממתינה שורה של הנאות.

 

אחת התחנות המרכזיות בביקור תהיה תל־אביב, העיר עם מספר הכלבים הגדול ביותר בעולם (ביחס לגודל האוכלוסייה). ג'ואנה לנדאו, מנכ"לית Vibe Israel, אמרה: "ישראל משקיעה מאמצים רבים בהסברת עמדותיה לעולם, אך לרוב מסרים אלו נופלים על אזניים ערלות, בעיקר כשמדובר בצעירים. לכן החלטנו על קמפיין מקורי ויראלי על כלבים, שיעורר תשומת לב מרבית ויגביר את החשיפה לישראל".