yed300250
הכי מטוקבקות
    ממון • 09.10.2017
    דירוג שעבר זמנו
    דני שדה

    עד כמה מיותרת שיטת הדירוג? היום רבים עושים את ההזמנות באתרים מקוונים כמו בוקינג, הוטלס.קום ואקספדיה. באתרים יש ציון של דירוג המלונות לפי תגובות הלקוחות ששהו בהם (מדד של 5 או 10 נקודות), זה המדד ששולט היום בהזמנת חדרי מלון מקוונת, והוא שמשפיע הכי הרבה על בחירת הלקוחות.

     

    שיטת הדירוג הנוכחית כבר עברה מזמן מהעולם. חלק מהפרמטרים שכלולים ברשימה, שלפיה נותנים ציון שמשוקלל בסופו של דבר לדירוג, הם כבר משהו היסטורי. אחד הפרמטרים בדירוג הוא הימצאות טלפון ציבורי בבית המלון. אני לא בטוח אם יש מישהו שיוצא היום לבית מלון כלשהו ובכלל יודע מה זה טלפון ציבורי. וגם אם יש טלפון ציבורי, בטוח שאין כרטיסי חיוג. פרמטר נוסף הוא ערכת צחצוח נעליים בחדר או מכונת צחצוח נעליים במלון. מי מחפש היום מכונה כזו?

     

    ​אמנם שיטת הדירוג של בתי המלון, כפי שנקבעה בישראל, פועלת לפי השיטה האירופית. אבל כדאי לראות מה קורה בארה"ב, שם המדריך לדירוג הוא של קבוצת AAA והמלונות מדורגים ביהלומים - מיהלום ועד 5 יהלומים. אין מלונות של 5 כוכבים פלוס.

     

    בניו־יורק יש 10 בתי מלון שקיבלו 5 יהלומים, בהם ארבע העונות, שני מלונות של ריץ קרלטון ושניים של טראמפ. מלונות כמו וולדורף אסטוריה, רנסנס, לה פארקר מרידיאן, W ואחרים קיבלו 4 יהלומים בלבד. בתל־אביב, לפי השיטה האירופית, מהמלונות שדורגו כבר עכשיו יש אחד ברמה של 5 כוכבים ועוד 6 ברמה של 5 כוכבים פלוס. זה רציני?

     


    פרסום ראשון: 09.10.17 , 20:10
    yed660100