חמישי 23 בנובמבר 2017
ידיעות אחרונות
אנה זק. כוכבות מיוזיקלי כחול־לבן
חדשות • 12.11.2017
להקת שפתיים
האפליקציה הסינית "מיוזיקלי" (Musical.ly) מטריפה בשנים האחרונות את בני הנוער • סוד הקסם: היא מאפשרת ליצור קליפים שבהם אתם שרים כמו ביונסה ורוקדים כמו עצמכם • עכשיו היא נמכרת — במיליארד דולר
שגיא כהן

אם יש לכם ילדים בני עשר ומעלה, סביר להניח שאתם רואים אותם לא מעט מביטים אל הטלפון שלהם, רוקדים מצד לצד ומניעים את השפתיים בתנועות תיאטרליות. אל תחששו. הם לא לבד.

 

צילום : ידיעות אחרונות
צילום : ידיעות אחרונות

בשלוש השנים האחרונות הפכה אפליקציית "מיוזיקלי" (Musical.ly) ללהיט אדיר בקרב בני נוער ברחבי העולם וצברה מעל 150 מיליון משתמשים. עכשיו מגיעים הדיווידנדים: האפליקציה, שפותחה על ידי חברה סינית, נרכשה על ידי חברה סינית אחרת, ByteDance, בסכום עצום שהוערך על ידי כלי תקשורת שונים בחו"ל ב־800 מיליון עד מיליארד דולר.

 

מיוזיקלי היא אפליקציה המאפשרת לאנשים לצלם סרטונים של עצמם מבצעים "ליפסינק" — כלומר מניעים את השפתיים בזמן ששיר מתנגן ברקע — ולשתף אותם עם מי שעוקב אחריהם. את הסרטון ניתן לצלם כשהמוזיקה מואטת, או מואצת, או שילוב של השניים, מה שמאפשר להוסיף ריקודים משונים, תנועות מצחיקות ודיבוב די מדויק גם בשפות שהמשתמש כלל לא מבין. באפליקציה ניתן כמובן גם לצפות בקליפים שצילמו משתמשים אחרים ברחבי העולם.

 

מיוזיקלי, שהוקמה בשנגחאי ב־2014 על ידי לואיס יאנג ואלכס ז'ו, היא דוגמה נדירה לרשת חברתית מצליחה שפעלה באופן עצמאי ולא הייתה בבעלות אחת מענקיות הטכנולוגיה. לא מעט סלבריטאים, בעיקר כוכבי נוער, פתחו חשבון במיוזיקלי ופירסמו קטעי וידיאו של עצמם. גם בישראל היא זכתה לפופולריות רבה, ובשנה שעברה התברגה בין 10 הגדולות בחנות האפליקציות של אייפון. התופעה כל כך תפסה, שנוצרו סביבה כוכבי רשת הנקראים בפי חובבי האפליקציה "מיוזרים" ו"מיוזריות".

 

 

 

הרוכשת, ByteDance, אומנם לא מוכרת מחוץ לסין, אך מדובר בחברת ענק שמפעילה אתר חדשות ותוכן מצליח מאוד במדינה, ושווייה מוערך ב־20 מיליארד דולר. ואם אתם או ילדיכם דאגתם: שתי החברות הודיעו שהאפליקציה תמשיך לפעול כרגיל, נכון לעכשיו.