yed300250
הכי מטוקבקות
    גו קוט
    ממון • 19.11.2017
    "כסף מהיר על חשבוננו"
    ארגון נהגי המוניות ו"גט" מבקשים מבית המשפט להצהיר ששירותי uberNIGHT לא עומדים בתקנות: "החברה שמה לקלס את הרגולטור ולא מהססת לפעול בניגוד לדין"
    ליטל דוברוביצקי

    הסכסוך בין נהגי המוניות ל"אובר" ממשיך להעסיק את בית המשפט. איגוד נהגי המוניות הארצי וחברת המוניות "גט" הגישו אתמול תובענה לבית המשפט המחוזי בתל־אביב נגד "אובר" - וביקשו מבית המשפט להוציא צו הצהרתי לפיו שירותי uberNIGHT הם שירותי הסעה בשכר בניגוד לתקנה 84א לתקנות התעבורה.

     

    "התנהלותה הכוחנית והבלתי חוקית של אובר, מעבר לכך שפוגעת באינטרס הציבורי ושמה ללעג וקלס את הרגולטור, פוגעת אנושות בפרנסת אלה שמחזיקים ברשיון להפעלת מונית ונסמכים על אספקת שירותי ההסעה בשכר במונית", נכתב בתובענה. "אובר לא היססה לפעול בניגוד להוראות הדין חרף עמדתו הברורה של משרד התחבורה".

     

    מחכים ליועמ"ש

     

    בשבוע שעבר ביקשו ארגון נהגי המוניות וחברת "גט" צו מניעה דחוף נגד פעילות אובר. נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, לא אסר זאת במעמד צד אחד, עד שתתקבל עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא. הדיון הבא במעמד הצדדים יתקיים ב־22‬ בנובמבר. השופט הורה בשבוע שעבר לאיגוד נהגי המוניות הארצי ו"גט" להגיש את תביעתם העיקרית וזו אכן הוגשה אתמול.

     

    ב"ממון" נחשף לאחרונה שאובר הכריזה על הרחבת שירותי ההסעות שלה באמצעות נהגים פרטיים גם לשעות היום. בישראל אסור למי שאינו בעל רישיון רכב ציבורי ונוהג במונית לגבות שכר עבור נסיעה. ‬

     

    במסגרת התובענה נטען שתקנה 84א לתקנות התעבורה קובעת מי מורשים מטעם המדינה להסיע נוסעים, ושהתקנה "לא כוללת בעלי רכבים פרטיים שלא רכשו רשיון להפעלת מונית ולא הוציאו רשיון להסעה ולנהיגה במונית, שמבקשים להרוויח כסף קל ומהיר בחסות 'אובר', וזאת על חשבון המבקשים שפועלים בהתאם לדרישות המחמירות ולמגבלות הקבועות בחוק".

     

    עוד נטען כי "אובר טענה שהשירות אינו למטרות רווח, והתשלום אינו שכר ההסעה אלא השתתפות בהוצאות ואחזקת הרכב, אלא שמילים לחוד ומציאות לחוד. לא יכולה להיות מחלוקת שהשירות, שהורחב החודש גם לשעות היום, נועד אך ורק למטרות רווח של בעלי הרכב הפרטיים ושל אובר". את המבקשים מייצגים עוה"ד מיכאל גינסבורג ועדי קרני שטרית ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי גרינברג ושות'.

     

    מאובר נמסר: "שירותי uberDAY ו־uberNIGHT הם פיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה הקיימת כיום בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שכבר פועלות בשוק הישראלי. נשמח לקיים דיאלוג עם נציגי נהגי המוניות, בעלי המספרים וכל גורם רלוונטי אחר למציאת פתרונות שיאפשרו לציבור הישראלי ליהנות מהפתרונות התחבורתיים שמביאה הקדמה".

     


    פרסום ראשון: 19.11.17 , 20:28
    yed660100