yed300250
הכי מטוקבקות
    ממון • 26.11.2017
    סטנדרט חדש, אבל לא מספיק
    אודי עציון

    מכוניות משומשות הן העסקה הכלכלית הטובה ביותר, לאור מחיריהן הגבוהים של מכוניות חדשות בארץ וירידת הערך המואצת בשנים הראשונות.

     

    אבל מעל כל רכישה מרחף תמיד הספק, וחוסר היכולת לבדוק עד הסוף את מצבו של הרכב ואת ההיסטוריה שלו.

     

    השירות החדש של איגוד חברות הביטוח הוא צעד חשוב בסגירת פערי המידע, ומספק שקיפות ציבורית שלא תמיד מאפיינת את חברות הביטוח. הוא מתומחר בהגינות ומספק מידע שעד היום היה כמעט בלתי אפשרי לקבל על רכב מיד שנייה.

     

    אין ספק שבקרוב מאוד נתחיל לראות את הדוחות שלו מוצגים למתעניינים ברשתות המכוניות המשומשות, שלפי שיחות שערכנו עם בכירים בהן אתמול גם הן לא הכירו את המאגר הזה עד היום. הוא צריך להפוך לסטנדרט גם עבור אלו שרוכשים רכב מבעלים פרטיים, כדי להקטין את רמת אי־הוודאות בעסקה.

     

    אבל האם הוא מספיק? עדיין לא מדובר ב"קארפקס" ישראלי. השירות האמריקאי, שמחירו נע בין 40 ל־60 דולר, מספק מידע הרבה יותר נרחב. למשל: בארה"ב תוכלו לדעת אילו טיפולים עבר הרכב עד כה ומתי, לאילו ריקולים הוא זומן (אם היו), ומפרט מלא של הרכב. חלק מהמידע הזה זמין גם בארץ במאגרי מידע נפרדים, שלעיתים דורשים תשלום נפרד, או לפחות עוד התרוצצויות. אין סיבה שגם בארץ לא תהיה יכולת לקבל את המידע הזה במקום אחד, כולל ממוסכי היבואנים והמוסכים המורשים, במהלך שיוכל לחזק את תדמית שוק המשומשות ויתרום לכל העוסקים בו, בדיוק כמו לציבור. אם חברות הביטוח יכולות לשחרר את המידע, גם גופים מסחריים אחרים צריכים.

     

    בינתיים מדובר על מידע שלא הייתי קונה רכב משומש בלעדיו, אבל הוא עדיין לא מספיק כדי לוותר על הביקור המסורתי במכון בדיקה ועל התייעצות עם מוסך מתמחה לגבי הממצאים שעלו מהבדיקה.

     

    yed660100