yed300250
הכי מטוקבקות
    חלוץ | צילום: שלום בר טל
    ממון • 02.01.2018
    ללמוד טיסה מהרמטכ"ל לשעבר
    דן חלוץ, טייסים ואנשי עסקים בכירים, יפתחו ביוני בית ספר ראשון לתעופה מסחרית באילת • הקורס יימשך כשנתיים ועלותו 220 אלף שקל • המטרה: מענה למחסור בטייסים
    דני שדה

    קבוצת יזמים, ובכללם טייסים ואנשי עסקים, מקימים בפעם הראשונה בישראל אקדמיה לתעופה מסחרית. במילים אחרות: בית ספר פרטי לטייסים פרטיים בטיסות מסחריות. האקדמיה תפעל בעיר אילת בתנאי פנימייה, והקורס לקבלת רישיון טייס מסחרי יימשך כשנתיים. עלותו כ־220 אלף שקל.

    קבוצת היזמים כוללת את הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר דן חלוץ, שישמש כנשיא האקדמיה; צביקה מושקוביץ יו"ר חברת הדקה ה־90 שיכהן כיו"ר האקדמיה; יוסי אלמלם, יזם, איש עסקים וטייס שיהיה המנכ"ל. כמו כן שותפים במיזם התעופה הגדול גם יוחנן שמר ואריה גליקמן, שניהם טייסים באל־על וקובי מור, לשעבר מנכ"ל רשות שדות התעופה.

     

     

     
    צביקה מושקוביץ
    צביקה מושקוביץ

     

     

    שישה מטוסי אימון לעשרות החניכים

     

    בשנה וחצי האחרונות פעלו היזמים לקבלת אישורים, הנחיות וסיוע מרשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה. בשלב הראשון האקדמיה תפעל, מבחינה רגולטורית, כשלוחה של בית הספר לטיסה סקאי שבהרצליה. במקביל, החלו מנהליה בהליכים לקבלת רשיון עצמאי. הליכים שעשויים להימשך כשנה וחצי נוספות. לדברי צביקה מושקוביץ, ענף התעופה בעולם נזקק מדי שנה לאלפי טייסים חדשים, והאקדמיה לתעופה מסחרית באילת אמורה לתת מענה מסודר, מקצועי וברמה גבוהה למחסור בטייסים, גם בישראל.

     

     
    קובי מור | צילומים: עמית שעל
    קובי מור | צילומים: עמית שעל

     

     

    בכל קורס יהיו 50 חניכים שיעברו הליכי מיון קפדניים. המטרה היא שכל החניכים שיתחילו את הקורס גם יסיימו אותו. כחלק מתנאי הפנימייה, פנו היזמים לכמה בתי מלון באילת, כדי שיעסיקו את החניכים בימים שבהם אינם לומדים.  במקביל, יוכלו החניכים להתגורר במגורי העובדים של אותם בתי מלון. כבר עתה הגיעו היזמים להסכמות עם מלון קראון פלאזה ורשת מלונות קלאב הוטל בנושא זה.

     

    בנוסף, שלוחת אוניברסיטת בן־גוריון בעיר, תאפשר לבוגרי צבא (עד חמש שנים מהשחרור) לימודים לתואר ראשון בשנה הראשונה בחינם. גם בשנה השנייה והשלישית ניתן להמשיך וללמוד ללא עלות בתמורה לארבע שעות פר"ח בשבוע. עלות הקמת האקדמיה מוערכת בכ־1.5 מיליון דולר. סכום זה כולל גם רכישה של חמישה עד שישה מטוסי אימון. על פי התכנון, כל שלב המיונים יסתיים עד אפריל הקרוב, והאקדמיה תפתח את שעריה בחודש יוני השנה.

     

    היזמים, נודע ל"ממון", יצרו קשר עם חברות תעופה בחו"ל מתוך כוונה שיוכלו להכשיר עבורם את הטייסים הבוגרים, בתום הקורס. זאת, לנוכח המחסור החמור בטייסים ברחבי העולם ובישראל. בנק לאומי יהיה הבנק המלווה הפיננסי של הקורס. חניכי הקורס ישלמו מקדמה בסך 40 אלף שקל, ואת שאר שכר הלימוד הם יוכלו לקבל בהלוואה ל־60 חודשים. בשנה החולפת התנהלו בכמה חברות תעופה גדולות סכסוכי עבודה בין טייסים להנהלות החברות, בהן לופטהנזה ואל־על, הנוגעים לתנאי ההעסקה שלהם.

     


    פרסום ראשון: 02.01.18 , 20:41
    yed660100