משלמים אגרה אבל אין תאורה

האם הייתם מצליחים להבחין בשיירה איטית של רכבי האמר בכביש חשוך?

 

בחברת דרך ארץ הייווייז, זכיינית כביש 6, מבטיחים כבר כמה שנים להשלים התקנת עמודי תאורה לאורך הקטע המרכזי של כביש האגרה, מצומת עירון (ואדי ערה) בצפון למחלף שורק בדרום. אבל במקום שבו נהרגו שני לוחמי גולני כשמשאית התנגשה בהאמר שלהם אין תאורה. בכביש, שמהירות הנסיעה המותרת בו היא 120 קמ"ש, נוסעים ההאמרים הצבאיים אף על פי שהם מוגבלים למהירות של 65 קמ"ש בלבד, בפער מהירויות גדול לעומת שאר משתמשי הכביש, מה שמגביר את הקושי לזהותם בחשכה.

 

מחברת דרך ארץ הייווייז נמסר כי "כביש 6 הוקם בהתאם לדרישות תכנוניות של המדינה, לרבות הנחיות בנוגע לרמת התאורה. דרך ארץ החלה להקים תאורה לאורך כביש 6, באזורים שעד היום לא היו מוארים, וזאת בהתאם להסכם מול המדינה שנכנס לתוקף ביום 26.11.17. הקטע שבין מחלף נחשונים לבין מחלף בן שמן הואר ביום 19.12.17. הקמת התאורה תתבצע בהדרגה עד לסוף שנת 2019".

 

"תקנות התעבורה אינן מחייבות תאורה לאורך כל הכביש, רק במחלפים ו־300 מטר לפניהם ואחריהם", אומר מומחה הבטיחות בדרכים ד"ר משה בקר, "אבל אלה תקנות מ־1970, לפני שהיו בארץ כבישים מהירים. אין ספק שתאורה היא אמצעי בטיחותי ממדרגה ראשונה. בהולנד למשל הוחלט להאיר את כל הכבישים המהירים בין הערים הגדולות, וגם בישראל את כביש מספר 1, מירושלים לתל־אביב, וחלקים מכביש 2 מחיפה לתל־אביב. למרות שרק 27 אחוז מהתנועה היומית מתבצעת בלילה, הסיכוי לתאונה חמורה גדול פי 3. גם בכביש 6 חייבים לעשות בדיקה יסודית של תאונות הלילה. אסור לחכות עד 2019 עם השלמת התאורה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים