yed300250
הכי מטוקבקות
    חוסכים שעתיים בדרך להודו | צילום: שאטרסטוק
    ממון • 10.03.2018
    אל על: "טיסת אייר אינדיה להודו בנתיב מקוצר מונעת תחרות הוגנת"
    דני שדה

    אל על הוציאה בסוף השבוע הודעה לרשות ניירות ערך ובה היא מציינת כי התקדים לפיו אייר אינדיה קיבלה אישור לטוס לישראל בנתיב מקוצר בזמן שהיא, אל על, אינה יכולה לטוס בו, עלול לגרום לפגיעה בפעילות.

     

    אייר אינדיה החלה למכור כרטיסי טיסה מהודו לישראל ב־22 במארס. הנתיב דרכו טסה אייר אינדייה קצר יותר מהנתיבים בהם טסו עד היום במסלול זה, בזכות טיסה מעל ערב הסעודית, מדינה שחברות התעופה הישראליות אינן מורשות לטוס מעליה.

     

    "זה יתרון משמעותי לחברת התעופה הזרה המונע הזדמנות שווה והוגנת, ובפרט אם תאפשר ישראל לחברות תעופה זרות נוספות לטוס בנתיבים מקוצרים", נאמר בהודעה.

     

    אייר אינדיה אמורה להפעיל 3 טיסות בשבוע. המחירים מתחילים ב־640 דולר לעומת כ־800 דולר, המחיר בו נמכרים כרטיסי אל על לתקופה זו. החברה ההודית תטוס מדלהי לת"א בכ־7 שעות ו־15 דקות, ונתיב הטיסה הינו קצר בשעתיים לעומת הנתיב העוקף שבו טסה אל על.

     

    האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל שלח מכתב לסגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ובו הוא מבקש את התערבותו. שוב מדגיש כי כניסת אייר אינדיה לטיסות בנתיב מקוצר יגרום לסגירת הקו של החברות הישראליות, לפיטורי מאות עובדים ולכדור שלג שיפגע באלפי משפחות בישראל.

     


    פרסום ראשון: 10.03.18 , 19:47
    yed660100