yed300250
הכי מטוקבקות
    מוצרים
    ממון • 15.03.2018
    להשקיע במותגים?
    רשתות השיווק מציעות שלל חלופות במותג פרטי למוצרי הניקיון היקרים | לקראת קרצופי פסח, בדקנו אם המוצרים הידועים שווים את הכסף
    שושנה חן

    מנכ"ל ישראלי של חברה בינלאומית גדולה, הודה לאחרונה שביצועי המותגים הפרטיים הולכים ומתקרבים למותגים הוותיקים, שמתקשים להתחרות בהם. ברוח פסח, ערכנו בדיקה יסודית של מוצרי ניקיון. 12 נסיינים, בהם שני עובדי משק בית ובעלת חברת ניקיון, בדקו עשרות תכשירים, התיזו, קירצפו, ניגבו וכיבסו. בדקנו 14 קבוצות מוצרים פופולריים, כולל שקיות אשפה וג'ל כביסה, שבהן השווינו את הביצועים בין מותג מפורסם למותגים פרטיים של רשתות השיווק השונות, ושיקללנו את המחיר בתוצאה הסופית. ב־9 קבוצות הייתה עדיפות למותג הפרטי.

     

    בבדיקה למדנו גם שיצרני מותג פרטי הפכו ליצרני מדבקה, מייצרים מוצרים שנראים זהים למותגים פרטיים שונים, וחלקם מייצרים אף למותגים זרים המשווקים בארץ. לפי עידית רפאלי מגליל כימיקלים, שמייצרת גם למותגים פרטיים וגם להנקל הבינלאומית, מותגים זרים מיוצרים לפי נוסחאות סודיות שלהם. נשאלת השאלה אם ידע סודי לייצור מוצרים לא דולף לקווי ייצור נוספים באותו מפעל.

     

    שופרסל, שנחשבת לטובה מבין המותגים הפרטיים, הפגינה לרוב ביצועים יפים בבדיקות שלנו, אבל גם לה הייתה נפילה במגבונים. מסקנות: כדאי לשמור על פתיחות למותג הפרטי, לקרוא מה הוא אומר על עצמו ואת שם היצרן, ולשקלל בהשוואות מחירים גם את ריכוז החומר הפעיל. גם שווה (תמיד) לבדוק את החשבון בקופה לעומת המחיר הרשום על המוצר: בחצי חינם, למשל, רק במקרה אחד מבין שמונה המחיר היה זהה לתווית - בשישה שילמנו פחות ובאחד יותר. "לאחר בדיקה מעמיקה בסניפים, אותרה תקלה נקודתית, העניין טופל והנהלים חודדו", נמסר מהרשת.






     


     


     

    מגבונים לחים
    מגבונים לחים

     

     

     


    פרסום ראשון: 15.03.18 , 17:58
    yed660100