yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: יונתן בלום
    7 לילות • 04.09.2018
    ברשות עצמו
    האירוויזיון בישראל? עדיין בסכנה. המסמך המעליב על עובדי הרשות? יתוקן בפעם הבאה שיקים תאגיד. האיומים על חייו? הוא כבר רגיל. 'כאן' לא מביאה רייטינג? זה שיח ישן. האינתיפאדה נגד 88? התחנה הייתה לא מקצועית. אלדד קובלנץ מסכם שנה וקצת בראש תאגיד השידור הציבורי, הג'וב הכי מושך אש בתקשורת הישראלית
    רז שכניק | צילום: יונתן בלום

    ישראל היא אולי וילה בג'ונגל, אבל הווילה של הטורטלים. מקום קפריזי שמתנהל לפי שיקולים של כסף, אגו, פוליטיקות קטנוניות ותחושה שהעולם כולו צריך לרקוד לפי המוזיקה שאנחנו בחרנו, כדי־ג'יי של היקום. במקרה גם כתב אותה דורון מדלי. הנה, למשל, סיפור האירוויזיון שהביא לנו כל כך הרבה גאווה אחרי הזכייה של נטע ברזילי, ואז כל כך הרבה בושות אחרי שהתברר שהממשלה לא רוצה לשלם את החשבון ובכלל עדיין שואפת לסגור את תאגיד השידור 'כאן' שאמור להפיק אותו לפי חוק. וזה עוד בלי סיפור ההתערבויות הפוליטיות מבית מירי רגב, שכבר גרמו לביטול של מסי והביאו לראשי האירוויזיון את הסעיף.

     

    הוקלט באולפני הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה

     

    "תתפלא, האירופאים אמרו לנו שאלה דברים שקורים ואנחנו לא ייחודיים בנושא", מכריז אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור 'כאן', שנאלץ להתמודד עם כל הסיפור הזה בחודשים האחרונים. "שווייץ קיבלה נזיפה מהאיגוד על התערבות פוליטית בשידור, ובאוקראינה האירוויזיון כמעט בוטל שבוע לפני התחרות כי ראש הממשלה רצה להופיע שם. האירופאים לא נראו בפאניקה. שאלנו אותם אם ההתנהלות הישראלית חריגה יחסית והם אמרו שלא, שהאירוויזיון תמיד מייצר מאבקים בין פוליטיקאים לרשויות שידור, וזה לפעמים גם חיכוכים בין זמרים למנחים. זה אירוע אמוציונלי בסופו של דבר".

     

    אז אנחנו לא שכונה?

     

    "בשלב הזה הם מגיבים באופן מתון, אבל אני ממליץ לנו להתנהל בשיקול דעת ולא רק ביחס לנראוּת שלנו בקרב מדינות אחרות".

     

    למדינה אין כמה מיליונים בשביל הפקה שתשים זרקור על ישראל בפני 600 מיליון איש?

     

    "בערך שבוע אחרי הזכייה פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים במדינה, משרד האוצר ומשרד התקשורת, בבקשה להסדיר את כל עניין התקציב של האירוויזיון, שתאגיד השידור לא ערוך לקיים אירוע בכזה סדר גודל, וגם מבחינה משפטית אנחנו לא יכולים לקבל מימון עבור אירוע כזה.

     

    "שר האוצר אמר אחרי האירוויזיון, וגם מירי רגב, שהאירוע ימומן על ידי המדינה, ולא קיבלנו הוראה רשמית כזו. הגשנו לאוצר תקציב ביוני, ובדרך הישראלית המקובלת זה הגיע לדקה האחרונה. ההערכה שלנו היא שהאירוויזיון יעלה 157 מיליון שקל. 55 מיליון שקל יוחזרו על ידי חסויות ומימון העיר המארחת וזכויות שידור ומימון של איגוד השידור האירופי. היינו אמורים להעביר את הערבויות עד 1 באוגוסט. ככל שהתקרב התאריך, הניסיון שלנו לעורר את המערכת לא צלח. קיבלנו מאיגוד השידור האירופי אישור לעוד שבועיים, והגענו לדקה ה־90 בלי פתרון, דבר שחשף את התאגיד לסכנה תקציבית. מה שעברנו זה רק פרומו. הולך להיות מסע ארוך ומייגע עד שנגיע לתקצוב האירוויזיון".

     

    אז צפויות לנו עוד סכנות של ממש לעצם קיום האירוויזיון בישראל?

     

    "אנחנו צפויים לעוד מהמורות. לא ברור מי יתקצב, מאיפה ואיך. שיהיה לנו בהצלחה".

     

    פוליטיקאים הבטיחו לסגור חשבון אחרי האירוויזיון.

     

    "מניסיוני למדתי שיש פער ניכר בין התבטאויות לבין המציאות. יהיה קשה עד בלתי אפשרי ציבורית או משפטית לסגור את התאגיד או לפגוע בפעילות שלו".

     

    מה יהיה עם המנחים?

     

    "אני קורא לגל גדות לשקול שוב את הנחיית האירוויזיון ומבקש ממנה לפשפש בנשמתה הציונית ולמצוא מקום בלו"ז העמוס שלה. מבטיח שנקל עליה. ארז טל לא סגור, אבל הוא אחד המנחים הטובים במזרח התיכון של אירועים חיים ובטוח שהוא יוכל לעשות את זה טוב. לוסי איוב תיקח תפקיד כלשהו, שירי מימון נשקלת, גם יעל אבקסיס וגאולה אבן. אף אחד לא קיבל פניות רשמיות חוץ מגל גדות. זה ייסגר עד נובמבר".

     

     

    × × ×

     

    תקציר האירועים: תאגיד השידור 'כאן' הוקם לפני כשנה על חורבות רשות השידור. אבל נדמה שהניהול השוטף הוא הביצה הפחות טובענית בממלכה של קובלנץ. היו ההתגוששות הפומבית עם ראש הממשלה שניסה לסגור את התאגיד עוד לפני שקם וכמעט הלך על זה לבחירות, ההחלטה לפצל את חטיבת האקטואליה מהתאגיד וביטולה, האשמות בפוליטיזציה, וגם דרמות קטנות יותר כמו שידורי ה־4K של המונדיאל, פרישת עובדים מסיבית, כולל בכירים, דליפת מסמכי מיון שבהם כונו עובדים בצורה פוגענית, אינתיפאדה של מעריצי תחנת הרדיו 88 שמחו על שינוי אופייה, וגם העובדה שבסופו של דבר הרייטינג מאד דומה לזה של ערוץ 1 המושמץ.

     

    אבל הנה, התאגיד החליף את הרשות המסואבת, דבר שרבים כבר לא האמינו שיכול לקרות. וקובלנץ נהנה מכל רגע. הוא בן 51, אבי שיטת הפלייליסט וממציא גלגלצ, כולל ביקורת קשה והמון שנאה ופחד מצד מוזיקאים, עבר בקשת ובערוץ 10, ובשנים האחרונות סיים גם קדנציות מוצלחות בחינוכית ובתחנת הרדיו אקו 99 אותה הפך למיני־גלגלצ. קובלנץ הוא בחור אנליטי. בוגר לימודי פסיכולוגיה, "שנהנה הכי הרבה מהחלק של הסטטיסטיקה". באחד על אחד, יש לו חן והומור סרקסטי.

     

    קובלנץ, החל בימי גלגלצ, דרך ימי דודו טופז בערוץ 10, ועד ימי התאגיד - ידע מאבקים ואיומים לא מעטים. לאחרונה התלונן בפני מועצת התאגיד נגד מי שרואה את עצמו כמועמד לרשת את מקומו, יונה ויזנטל, לשעבר סמנכ"ל התוכן של חברת yes. ויזנטל, שכיהן כעורך הראשי של רשות השידור בתקופה של פירוקה, ניסה להתמודד על תפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה. קובלנץ התנגד, ואז הגיעו האיומים, לטענתו.

     

    ב־12 ביוני דיווח קובלנץ לישיבת מועצת התאגיד את הדברים הבאים: "עידכנתי את ועדת התוכן ואני מבקש לעדכן גם את המועצה - בשבועות האחרונות קיבלתי לא פחות משלושה מסרים שאם מר יונה ויזנטל לא ימונה לסמנכ"ל הטלוויזיה, מצבי לא יהיה טוב ושתהיה לי בעיה קשה עם המועצה וידאגו להגיע גם אליהם. אני מניח שמדובר באנשים שחושבים שהימצאותו שם תתרום להם לחיים. דיברתי עם שלושה אנשים ש'רוצים' את טובתי, זה חצי איום, חצי 'תסמוך עלינו'. אני לא רוצה להגיד את שמותיהם כרגע. במהלך תקופה זו גם גיליתי כי הגלגל ברכב שלי פונצ'ר פעמיים. אינני יודע אם יש קשר בין הדברים".

     

    תגובתך?

     

    "אין לי מה לומר מעבר למה שבפרוטוקול".

     

    התלוננת?

     

    "לקב"ט של התאגיד, אמר שאני צריך לא להתייחס לזה בשעשוע. הוא גם תידרך את הנהגת שלי ואמר לה לבדוק את הרכב לפני שהיא נכנסת אליו".

     

    למה באמת אתה מתייחס בצורה משועשעת לאיומים?

     

    "אני רגיל לאיומים. גם דודו טופז התקשר אליי בשתיים בלילה כשהייתי סמנכ"ל בערוץ 10 ואמר שאני הורס לו את הקריירה ושאזהר. אז אני לא מתייחס ביתר כובד ראש לאיומים, אבל הייתי חייב לדווח למועצה על זה בגלל שבאיומים הוזכרו חברי המועצה".

     

    היו עוד איומים?

     

    "שני עובדים של רשות השידור ניסו לתקוף אותי פיזית בוועדת הכנסת. קפצו עליי שניים די גדולים. אבל משמר הכנסת חסם אותם. קיבלתי איומים טלפוניים נוספים, שאני אזהר ושהסוף שלי קרב. זה היה אנונימי".

     

    ויזנטל מסר בתגובה: "נראה כי יש מי שאינו בוחל בכל מניפולציה על מנת לקדם או להצדיק את מעשיו. מביך ואף מטריד לחשוב כי יש בתאגיד הציבורי מי שנוהג בחוסר מקצועיות, בחוסר אחריות ובהיעדר יושרה. אם יש שמץ של אמת בדבריו של קובלנץ, הרי שכאיש ציבור מצופה ממנו להתייצב במשטרה ולהגיש תלונה בעניין, ובוודאי שלא לאפשר לאיומים מן הסוג הזה להישאר תלויים בחלל האוויר. יתכבד, אם כן, מר קובלנץ, ובשם המנהל התקין יגיש תלונה במשטרה".

     

    אם לחזור לויזנטל, הוא והילי חורב־קסוטו, בעלי רקורד עשיר, לא נבחרו לסמנכ"ל טלוויזיה עם נגיעה ישירה לתוכן. טל פרייפלד המקורבת לך - כן.

     

    "הביקורת על מינויה לא עניינית, חצופה ושערורייתית. איש לא הלין שיוסי ורשבסקי, מודי פרידמן, אבי צבי ועוד מנהלים של תחנות טלוויזיה התמנו ללא ניסיון בפיתוח תוכן. תחום הניהול במגזר הציבורי מורכב ודורש משתנים רבים. ועדת האיתור סברה פה אחד שהמועמדת לתפקיד היא טל פרייפלד, ואנחנו עומדים מאחורי המינוי".

     

    אתה ראש ועדת האיתור ועבדתם יחד באופן צמוד.

     

    "היכרות מקצועית היא רלוונטית ולגיטימית במינוי אנשים. היא יכולה לגרום לך לא לרצות לעבוד איתם".

     

    לי־אור אברבך, עיתונאי לשעבר, הועדף כסמנכ"ל רדיו על פני אייל פאר שהגיע עם ניסיון כמנכ"ל 103.

     

    "ללי־אור היה ניסיון ברדיו והוא עשה תפקיד רוחבי של כשנה כמנהל פיתוח תוכן ברדיו ב'כאן'. ועדת האיתור שוב בחרה בטוב ביותר גם כאן והתוצאות המעולות של קול ישראל תחת ניהולו רק מוכיחות את זה. הוא גם הקים את 'כאן תרבות', מהמארגים המוצלחים שלנו".

     

    אגב, מהחינוכית שנסגרה לא קיבלת איומים?

     

    "היה פה פייק־קמפיין שהחינוכית נסגרת. היא לא נסגרת וכל תכניה אמורים לעבור ל'כאן'. אבל החינוכית לא מעבירה לנו תכנים, וכל מה שאנחנו משדרים בערוץ 23 זה פחות מאחוז מהחומרים שהצלחנו לאסוף דרך חברות ההפקה. רק דברים חדשים. בלי קלאסיקות כמו 'קרובים קרובים' למשל. הם מסרבים להעביר לנו גם את דף הפייסבוק".

     

    המנכ"לית אורנה שמחון אמרה שהחינוכית נסגרה בעקבות תאוות השליטה שלך.

     

    "הריני לבשר לגברת שמחון שהחינוכית לא נסגרה בשל תכונה אישיותית שלי, אלא בשל חוק שהתקבל במדינה דמוקרטית. התנהלות הנהלת החינוכית לא ראויה, באנדרסטייטמנט. מציע לגברת שמחון להתמקד במילוי הוראות החוק, ולא לחפש אשמים בחוסר יכולתה לעשות את זה".

     

    בוא נדבר על ההתנהלות שלכם בשנה האחרונה. למשל, המונדיאל. לא ידעתם שלרוב האנשים אין טלוויזיות 4K ושהם יראו את המשחקים כאילו ישבו בסוף היציע?

     

    "זה בעצם היה אירוע הספורט הראשון שמבוסס על שידור ב־4K. היה משחק אחד שבו היה צירוף של טכנולוגיה לא ידועה, זווית צילום מוטעית של הצלמים ושמש רצחנית בזווית מסוימת. עד המשחק בין איסלנד לארגנטינה לא הייתה שום בעיה, ועובדה שזה קרה בעוד מדינות כמו אוסטרליה, גרמניה ואנגליה, ששידרו באותה שיטה. היו לנו שלוש שעות לא נעימות, תחת התקפה מסיבית ברשתות והשמצות".

     

    במונדיאל הרייטינג שלכם היה גבוה, אבל בכללי צללתם אחרי הפיצול של ערוץ 2. הציבור מסתכל על הנתונים, הוא אומר 'החלפתי את רשות השידור היקרה בתאגיד שמביא אותם נתונים'.

     

    "כולם ירדו. אנחנו ירדנו הכי פחות. אבל אנחנו לא נמדדים אך ורק ברייטינג. זה שיח שלא רלוונטי ל־2018. אנחנו תלת־פלטפורמיים ולא מוגבלים רק לשידור בטלוויזיה כמו קשת, רשת ועשר, שהרייטינג מגדיר אותם. 'יחידה מעורבת' נגיד, מביאה רייטינג בינוני בטלוויזיה אבל מביאה עוד 200 אלף צופים לכל פרק בדיגיטל. הניסיון למדוד רייטינג רק בפריים־טיים מגוחך, אנכרוניסטי ושייך לעולם הישן. ברדיו גם הייתה עלייה מרהיבה בחשיפה, והבוקר שלנו עם אריה גולן וקלמן וליברמן הורגים את גל"צ. רשת ב' חזרה לייצר סדר יום רדיופוני. 88 זינקה באופן מדהים. לפי כל הנתונים שלנו, הציבור מאוד אוהב ומתחבר לכאן, אלה דברים שלא היו בימי רשות השידור".

     

    וכל זה בתקציב עתק.

     

    "הוצאנו מעל חצי מיליארד שקל לתוכן, שאת רובו נראה ב־2019־2021, יותר מכל מה שהוציאה רשות השידור על תוכן כל ימי חייה. תאגיד השידור הציל את שוק ההפקה בישראל כי הוא מחויב, ובניגוד לרשות השידור הוא עומד במחויבות להוציא כל שנה 260 מיליון לתוכן טלוויזיוני".

     

    החדשות לא התרוממו.

     

    "זה לא נכון. אם אתה מסתכל על חמש השנים האחרונות של רשות השידור, התאגיד עשה יותר בשנה אחת. נכון, זה עדיין לא מספיק ואנחנו צריכים להשתפר שם. יש לי הודעה שתדהים אותך: אנחנו לא מושלמים, אבל אין תחום אחד שאנחנו לא משתפרים בו כל הזמן".

     

    טוענים נגדכם שבשנה וקצת לא העמדתם שום מותג טלוויזיוני של ממש, מלבד 'המרדף'.

     

    "זה לא נכון. התחלנו לייצר מותגים כמו 'טיול אחרי צבא', שעונתה השנייה בדרך, תֹם אהרון עושה את תוכנית הסאטירה הטובה בישראל וזה הישג אדיר ובנוסף, התוצר של התאגיד טוב לאין שיעור לעומת מה שהיה בערוץ 10 אחרי שנה".

     

    בסוף ברשימת התכנים המובילים שלכם ברייטינג ניצבו המונדיאל והאירוויזיון, נכסים ותיקים של רשות השידור.

     

    "אבל אנחנו היחידים שהצליחו להעלות את הרייטינג אחרי המונדיאל. והרייטינג בטלוויזיה פחות חשוב לנו. אנחנו לא נמדדים שם".

     

    למה אתם צריכים עוד תוכנית של ירון ברובינסקי או עידו רוזנבלום ששולטים ממילא במסך?

     

    "שוק התקשורת בישראל קטן מאוד, אין בו יותר מדי שחקנים, מניח שלאורך זמן כל ערוץ, כולל אנחנו, ינסה לייצר את הדמויות המזוהות איתו".

     

    ממה הופתעת לטובה מאז ההשקה?

     

    "בטקס פרסי העובדים המצטיינים של התאגיד, שישה מתוך השבעה היו עובדי רשות השידור לשעבר. להגיע למקום חדש שבו דורשים יותר ומשלמים פחות ועדיין להצטיין, זה מדהים".

     

    ולרעה?

     

    "מחוסר הספורטיביות של הקולגות. ביום שעלינו לאוויר, גם בערוץ עשר וגם בעוד מקומות בתקשורת עשו פעולות אקטיביות כדי לפגוע בתאגיד, כולל פנייה לפוליטיקאים עם הסברים למה צריך לסגור את התאגיד בזמן שאותם גורמים מלינים על התערבות הפוליטיקאים בתקשורת".

     

    ומאילו תוכניות שלכם התאכזבת?

     

    "אני לא אוהב לשפוט תכנים ספציפיים. תוכניות שלא המשיכו לעונות נוספות הן אלה שהיינו פחות מרוצים מהם".

     

    אעזור לך. הסאטירה הפוליטית 'מדינת הגמדים' עלתה 12 מיליון שקל ונכשלה בכל פרמטר.

     

    "אנחנו מאוד שמחים על הניסיון שלה, והיא אכן הייתה תוכנית יקרה. בניית לוח שידורים היא כמו השקעה בהון סיכון. חלק מהדברים הצליחו וחלק ייכשלו. סברנו ש'מדינת הגמדים' היא כזו ולמרות שהיא לא הצליחה אנחנו שמחים על הניסיון ויהיו עוד ניסיונות כאלה בעתיד"

     

    ואם פוליטיקה - מה דעתך על ההתבטאות של גאולה אבן בעניין אורי אבנרי?

     

    "הבעת דעה במשדר חדשות היא דבר לגיטימי, ולא מצאתי בהערה שום דבר. זה גרם לי לתמיהה מחויכת לגבי חוסר הפרופורציה בתגובות. לפי פרסומים בעיתונות זרה ביקשתי שתעשה דברים כאלה פעמיים בשבוע. מי שרוצה מגישים פלקטיים שיחפש במקומות אחרים".

     

     

    גאולה אבן | צילום: יוסי אלוני
    גאולה אבן | צילום: יוסי אלוני

     

    גאולה אבן היא לא רק מגישה, היא גם רעייתו של גדעון סער.

     

    "אתה עכשיו מערבב בשר בברבוניה. זה עניין אחר. זה נעשה במידה טובה וסבירה".

     

    איך היא אמורה לדווח אובייקטיבית על חקירות ראש הליכוד כשבעלה רץ לראשות הליכוד? הרי ב־2018 קמפיין זה דבר שקורה כל הזמן, לא רק לפני הבחירות עצמן.

     

    "אין שום סיבה לקצץ את כנפיה של אשת מקצוע מעולה על סמך תרחישים היפותטיים. נוכח העובדה שאין עולל במדינת ישראל שאינו מודע לאהבה המלבלבת בין מגישת המהדורה המרכזית לגדעון סער, צריך לתת את הקרדיט לצופים שיכולים לבחור כל יום מחדש".

     

    היה לפחות מקרה אחד שהיא נתנה מונולוג ושעתיים אחרי זה סער צייץ את אותם מסרים.

     

    "גאולה הגישה עד היום כ־250 מהדורות. לא נראה לי שסטטיסטית זה נורא אם באחד המקרים הללו בן זוגה שיחיה הביע תמיכה בעמדה".

     

    אם יהיה תחקיר על כץ או מירי רגב, זה הגיוני בעיניך שאשתו של גדעון סער תהיה חשופה לחומרי אוף־רקורד עליהם? אתה באמת חושב שהיא לא תספר לו?

     

    "כשם שאנשים שעובדים במוסד ובשירות הביטחון הכללי יודעים לשמור על סודות, אנחנו לחלוטין סומכים על כל העיתונאים בתאגיד, כולל גאולה, שיתנהגו בהתאם".

     

    בוא נעבור ל־88. המאזינים עשו לך "שריפה בעיירה" בגלל השינויים. מתחנה מאוד אקלקטית, זה הפך לגלגלצ עם 'רפסודיה בוהמית'.

     

    "זה שאני בחיים זה עדיין נס כנראה (צוחק). אני לא מתרשם. 88 עברו את 100 וגם את 103 בנתונים. תחנה צריכה להיות ממוקדת קהל וצריכה לייצר קו אחיד לאורך כל היום. היו שם תוכניות מצוינות ותוכניות שלא מצוינות, וזה לא מקצועי לייצר בשם הפלורליזם אקלקטיות שאין בה שום בחירה. לשדר הכל סתם זה כמו שבעיתון כל אחד יבוא ויכתוב מה שבא לו ובאיזה פונט שבא לו".

     

    ב־88 אתה פתאום מתגאה ברייטינג.

     

    "אמרתי שאנחנו לא נמדדים רק לפי רייטינג אלא גם. יש מוצרים שחשוב לנו שיגיעו לכמה שיותר קהל כמו רשת ב', כי אנחנו מתחרים בגל"צ בקביעת סדר יום. ב־88 אין משימה לעבור את גלגלצ או את 99, ואחרי המהלך היא עדיין תחנה הרבה יותר אליטיסטית משתיהן. אלטרנטיב רך".

     

     

    × × ×

     

    בתחקיר של מוסף 'הארץ' שפורסם לפי כחודש נחשפו מסמכים מתוך הליך סינון עובדי רשות השידור במעברם לתאגיד, ובו כונו עיתונאים ומגישים כמו אמיר איבגי ואורן נהרי בתארים כמו "מכוער", "אי אפשר לסמוך שתציית", "לקחת רק אם מוכרחים" ובעוד ביטויים מעליבים. אותם אנשים יצאו נגד קובלנץ בתקשורת וברשתות החברתיות ונוצרה תחושה שעוד רגע קובלנץ הולך הביתה.

     

    תגיד, מה היו כותבים עליך במסמך המפורסם?

     

    "קירח, עיוור, נטייה ליהירות, לא ניתן לשליטה".

     

    לקחת רק אם מוכרחים?

     

    "זה לא".

     

    ועכשיו ברצינות.

     

    "גאון בתחומו, הדבר הכי טוב שקרה למדינת ישראל, סמל מין".

     

    נו. הביטויים יצאו מתוך ועדה שאתה מינית.

     

    "תהליך גיוס עובדים לתאגיד היה הכי מורכב שאני מכיר. תאריך פתיחת התאגיד השתנה והיו איומי סגירה, מה שגרם להרבה אנשים לא לרצות לעבוד אצלנו. בנוסף, מספר עובדי הרשות שהיינו צריכים לקלוט שוּנה ארבע פעמים. זה התחיל ב־200 מהרשות והסתיים ב־510. וזה תוך כדי שראש הממשלה אומר שצריך לסגור אותנו.

     

    "פנינו לארבעה עובדים, שניים מהרשות, אחד איש תקשורת בכיר, ואחד בכיר לשעבר ברשות השידור. אחד מהם, איש חיצוני ולא עובד רשות השידור כרגע, שלח מסמך ובו התבטא באופן לא ראוי, בחלק מאוד מצומצם מהמקרים".

     

    למה לא השמדת את המסמך?

     

    "ביקשתי מיד מהגורם האחראי להשמיד את כל הביטויים הלא־ראויים והלא־רלוונטיים. זה לא קרה. זה לא תקין, ובפעם הבאה שנקים תאגיד אנחנו נתקן את הטעויות האלה".

     

    חוות הדעת הבוטות האלה לא נלקחו בחשבון?

     

    "בגדול, לא היו שום התייחסויות לתיאורים האלה וביקשתי למחוק אותם. אבל יש בזה משהו מאוד צבוע. מתוך 6,000 חוות דעת היו אולי 20 לא תקינות. רוב חוות הדעת היו טובות. אותו גורם יצירתי בוועדה גם פצח בשירי הלל שאם האנשים שעליהם דיבר היו קוראים, הם היו מרוצים מאוד. הם בכלל לא יודעים שהם כאלה. כל מיני תיאורים כמו 'גאון בתחומו'. צר לי ועצוב על האנשים שנאלצו לקרוא דברים כאלה. באופן אירוני כל האנשים האלה קיבלו הצעות לעבוד בתאגיד".

     

    כולל אמיר איבגי?

     

    "עליו כתבו שהוא מכוער והוא קיבל הצעה להיות המבזקן הראשי, שזה הכי הרבה זמן על המסך, והוא אמר לא".

     

    גם אחרי שכבר גייסתם התחילו בעיות. אני מזכיר לך שהדסק הכלכלי המבטיח שלכם פורק. לא פחות מ־120 עובדים עזבו, ושמונה סמנכ"לים נטשו. בהם סמנכ"לית החדשות.

     

    "מעולם לא הטריד אותי איך דברים נראים. הרמת גבה זה הדלק שלי. חלקם עזבו כי הרגישו לא מתאימים, חלקם עזבו כי אני חשבתי שהם לא מתאימים. 120 מתוך 800 זה 15%. ברוב גופי התקשורת התחלפו יותר בשנתיים הראשונות".

     

    הצעתם לכמה מהטאלנטים של ערוץ עשר להגיע אליכם. מה קורה עם זה?

     

    "פנינו לאמנון לוי, שליין, דרוקר, שי שטרן, גיא זהר וירון לונדון. אנחנו בחיזור הדדי. עם שליין הייתה פגישה אחת, תהיה עוד פגישה. אמנון שוקל את צעדיו. בגדול, כולם מנהלים משא ומתן עם עוד גורמים ואני מאחל להם שחותמת האיכות של התאגיד תשפר להם את התנאים".

     

    את אופירה וברקו היית לוקח?

     

    "זה צריך להיות משודר, בטח, אבל לא אצלנו. זה בסדר גמור שבמנעד יהיו גם דברים כאלה".

     

     

    × × ×

     

    קובלנץ, כאמור, מתדלק על הרמות גבה של אחרים. וכמו במקצועי, גם באישי. לפני שנה וחצי הביא ילדה נוספת לעולם עם גרושתו, חמש שנים לאחר הפרידה.

     

    אז אתם הזוג הזה שהתגרש בטוב?

     

    "אם יש תחום אחד שאני טוב בו חוץ מפקידות במגזר הציבורי זה פרידות. גם אני וגם שרון כנראה אנשים שיודעים מה חשוב בחיים, ואלו הילדות שלנו. מאוד אוהבים אחד את השני ברמה האישית, וברגע שאתה מפוקס, אין סיבה להפוך גירושים לשדה קרב, למרות שזה מקובל".

     

    מה עם זוגיות?

     

    "אני בתקופת הקפאה כבר כמה חודשים טובים.פרשתי מהתחום. אני בנבצרות בתחום הדייטים".

     

    כמה אתה רואה את הבנות?

     

    "כמעט כל יום. הן גרות מאוד קרוב. עד לפני כמה חודשים הייתה כמעט הורות משותפת על אמה. אבל כשדניאלה נולדה אמה הכריזה שהיא רוצה לישון לידה. אתמול דווקא הודיעה שהיא רוצה לישון אצלי".

     

    צפתה ב'כאן'?

     

    "מאוד התלוננה שלא היה נטפליקס בגלל תקלה טכנית".

     

    razs@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 04.09.18 , 16:42
    yed660100