מה צריך לזכור כשקונים ברשת טיסה או מלון
ˆ כל הזכויות בחוק הגנת הצרכן ועסקאות מכר מרחוק עומדות מול כל אתר ישראלי או אתר בינלאומי עם נציגות בארץ. אם קניתם בחברת לואו־קוסט או אתר מלונות בחו"ל שאין להם נציגות בישראל, החוק לא חל עליהם.
ˆ התעקשו לקבל פירוט של כל קנייה בתחום התיירות (ובכלל) באתר אינטרנט, מיד אחרי ביצוע העסקה - ועדיף לפניה.
ˆ קנייה באינטרנט מוגדרת תמיד כמכירה מרחוק, עם טווחי הביטול הנדיבים ביותר - עד 14 ימי עסקים מביצוע העסקה או קבלת מסמך הפירוט לגביה, המאוחר מביניהם, ועד 7 ימי עסקים לפני המועד שבו אמור השירות להינתן (מועד הטיסה או ההגעה למלון). ניתן לבטל בכתב במייל או פקס, אך גם בשיחת טלפון. מגיל 65 ומעלה מותר לבטל תוך 4 חודשים, ובלבד שהעסקה כללה גם שיחה בין העוסק לצרכן ולא רק התכתבויות באינטרנט.
ˆ דמי ביטול הם 100 שקל או 5% מערך העסקה, הנמוך מביניהם.
ˆ היזהרו מקנייה באתר שלא מוכר לכם, לא מציג פרטים מלאים על עצמו או מתעלם מפרטים על זכויות הביטול, תוקף ההצעה, תנאי תשלום ועוד.
ˆ יש אתרים שלא מציגים לישראלים המזמינים מלון בארץ את תוספת המע"מ. ישראלי המזמין מלון בארץ - מחויב במע"מ. לפי החוק יש להציג מחיר כולל, ובכלל זה המע"מ. בררו מול האתר לפני השלמת העסקה אם המחיר כולל מע"מ, כדי שלא תופתעו בעת ההגעה למלון.

