yed300250
הכי מטוקבקות
    ממון • 04.11.2018
    רוצים שירות לקוחות? חפשו במיאמי
    שושנה חן

    לא במקרה טרח איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל להדגיש שוב ושוב כי אתר American Online החדש מושק ב"השקה רכה", כלומר תקופת הרצה למשך 4 חודשים. הסיבה: האתר שהרשת השקיעה בו את יוקרתה ועוצמתה חשוף לבעיות בולטות שגורלן לוט בערפל. הנה כמה מהן:

     

    • העובדה שהחברה האמריקאית המשתפת פעולה עם שופרסל חברה לסטוקיסטים ולדילרים מבטיחה שלצרכן לא יהיו דילים ישירים מהספקים המקוריים. ישראל עמוסה ביבוא אישי מדילרים, למשל בעולם המחשבים האישיים והסלולריים. משופרסל הצרכנים עשויים לצפות ליותר.

     

    • לוגיסטיקה בינלאומית היא אתגר לא פשוט גם לשחקנים ותיקים. איך תתמודד איתה חברה של סטארטאפיסטים? האם נכון לפתוח בבום של 2.5 מיליון מוצרים, או אולי חכם יותר להתחיל במספר קטגוריות קטן ולהתרחב בהדרגה?

     

    • הבחירה ב־UPS כחברת השילוח היא החלטה מרשימה, אבל ל־UPS יש מוניטין וניסיון בעבודה מול עסקים, ולא מול צרכנים ביתיים. איך תתמודד עם השעות המיוחדות של הלקוח שלא מוכן לקבל משלוחים בשעות העסקים המקובלות?

     

    • בעיה נוספת היא בתחום המשפטי. על פי החוק, אסור לשופרסל לקבל בעלות אפילו על חלקיק מהחברה האמריקאית, שכן בעלות כזאת תמנע מהצרכנים את הפטור הנכסף ממע"מ עד לרכישה ב־75 דולר. אין ספק שעורכי דין רבים משחיזים סכינים כדי לצאת לקרב משפטי במטרה להוכיח ששופרסל היא הכוח המניע מאחורי החברה האמריקאית, ולא משנה מה כתוב בניירת. לניצחון בקרב הזה יש משמעות כספית אדירה.

     

    • כמי שמוצגת כמספקת שירותי שיווק בלבד, שופרסל שולחת את הצרכן הישראלי הלא־מרוצה להתכתש עם האתר במיאמי. ולא מדובר באמזון, אלא באתר שאין לו ניסיון בעבודה מול לקוחות בינלאומיים. ומה יקרה כאשר הביקוש יהיה גדול מההיצע?

     

    הזמן יוכיח אם יש כאן סינדרום של השקה מוקדמת בנוסח קו הרכבת לירושלים, או שזהו סיפור הצלחה של נועזים שקפצו למים והזניקו את שופרסל לעידן חדש. למזלנו, בניגוד לרכבת לא מדובר בחיי אדם. מקסימום במעיל יוניקלו שיגיע במידה או בצבע שלא רצינו.

     


    פרסום ראשון: 04.11.18 , 21:01
    yed660100