דרוש שינוי תודעתי

מדינת ישראל, וזה לא דבר חדש, מפגרת הרבה מאחורי מדינות מתקדמות בכל הקשור לתחבורה ציבורית. בשנת 2017 אוכלוסיית ישראל מנתה כ־8.7 מיליון תושבים שהחזיקו בכ־3.3 מיליון רכבים. רמת המינוע עמדה על 384 מכוניות לכל 1,000 איש, עלייה של 4.1% ביחס לשנה הקודמת.

 

רה"מ נתניהו הבטיח בעבר שכבישים ותשתיות תחבורה אחרות יאושרו תוך מקסימום 3 שנים, אבל גם הוא יודע שזה לא ריאלי פה. לכן, הנת"צים הם הפתרון הזמין ביותר. אין צורך במערכות מתוחכמות, במכרזים בינלאומיים או בהשקעות עתק. בסך הכל מפקיעים נתיב, או מוסיפים אחד. הבעיה היא שהתחבורה הציבורית אצלנו לא מתוקתקת כמו במדינות מתקדמות. להגיע כיום באוטובוס מראשון־לציון לפתח־תקווה, או מקריית־אונו להרצליה זו קריעת ים סוף.

 

מי שייסע בנת"צים יוכל בעתיד להגיע הרבה יותר מהר בתחבורה ציבורית, ואולי הפקקים שיחריפו למי שימשיך לקחת את הרכב לעבודה יעזרו להחדיר לתודעת הציבור שעדיף להשתמש באוטובוס או במונית שירות, מאשר במכונית הפרטית. זה אולי לא יפתור את כל הבעיות בכביש, אבל בהחלט צעד בכיוון הנכון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים