לומדים בדרך הקשה

החזון של מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן הצליח עד כה לקדם את הרשת בפער ניכר ממתחריו ומהשוק בכלל: אברכהן היה הראשון בענף שהבין שהזמנות מזון באונליין הן הדבר הבא, וכיום שופרסל מובילה בתחום: אחוז המכירות באינטרנט של הרשת מגיע ל־13% מכלל המכירות, בהשוואה ל־4%־5% אצל המתחרות. אברכהן גם היה הראשון שהבין שהמותג הפרטי, המבטיח איכות של שופרסל עם מחיר מוזל, הוא קלף מנצח מול הצרכן ורווחי יותר לרשת. כיום שופרסל מובילה במכירות של המותג הפרטי שתופס 24% מכלל המכירות ברשת ונמצא במגמת עלייה מתמדת, שוב בפער גדול ממתחריו.

 

ניתן לומר שהוא גרם למהפכה בשוק משום שבעקבותיו גם רשתות אחרות החלו לפתח את המותג הפרטי ואת שירות ההזמנות אונליין. כמי שהבין שחדשנות היא יתרון תחרותי, אברכהן מתכוון להמשיך ולהשקיע 600 מיליון שקל באוטומציה למחסנים הלוגיסטיים שלו שמשרתים את פעילות האונליין, וכפי שהכריז בעבר הוא מצפה שעד חמש שנים מהיום יעמדו המכירות השנתיות של שופרסל באינטרנט על 3 מיליארד שקל ויותר. ההצלחות עד כה דירבנו את אברכהן להרחיב את היריעה ולהקים גם אתר קניות לכל מוצר צריכה שהוא - מאופנה עד מחשבים - תוך ניצול הטראפיק של לקוחות הסופר באתר המזון הקיים וניווטו לאתר נוסף. אלא שכאן התגלה חיסרון: בניגוד לשאר המיזמים בהם אברכהן שולט ומשליט את הקריטריונים הנוקשים שלו לשירות ואיכות, לא כך היה באתר אמריקן אאוטלט. לראשונה שופרסל לא הייתה הבעלים של המיזם אלא רק סוג של מתווך כאשר על ההיצע של המוצרים אחראי השותף החדש שיושב במיאמי. אפילו על שירות הלקוחות שופרסל לא אחראית. בעוד בתחום המזון המתחרים הם במגרש הביתי שלו, הפעם אברכהן היה אמור להתחרות לראשונה בכל ענקי העולם, החל מאמזון וכלה בעליאקספרס. לזכותו של אברכהן: הוא איתר את התקלה שלושה חודשים בלבד לאחר ההשקה, ואולי עוד יוכל לתקנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים