yed300250
הכי מטוקבקות
    נזק של 4.23 שקלים לכל מבקר
    ממון • 04.03.2019
    בקשה לייצוגית: בחרמון גבו יותר מע"מ
    מירב קריסטל

    בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד החברה שמפעילה את אתר החרמון. הטענה: החברה המשיכה במשך תקופה ארוכה לגבות מהמבקרים באתר 18% מע"מ, למרות שבאוקטובר 2015 המע"מ ירד ל־17%.

     

    המבקש טוען כי בעונה הנוכחית החברה המנהלת את האתר ומספקת את כל השירותים בו, מסקי ועד סיורים, אמנם חזרה לגבות את המע"מ הנכון, אך במשך זמן רב גבתה מע"מ שלא כדין.

     

    מגיש הבקשה הגיע לחרמון ב־12 בינואר 2017 ורכש מהחברה שני כרטיסי גלישת סקי (סקי פס) ב־500 שקל סך הכל. לתדהמתו גילה שחויב ב־76.27 שקל מע"מ במקום ב־72.03 שקל, שכן המחיר בחשבונית ללא מע"מ עמד על 423.73 שקל. הפקידה לא ידעה להסביר לו את משמעות החיוב החורג.

     

    לטענתו נגרם לו ולמבקרים אחרים באתר, נזק כספי של 4.23 שקלים. לדבריו, זו אינה טעות נקודתית, אלא מנגנון והתנהלות שיטתית במשך תקופה מסוימת, שנערכה באמצעות המחשב והקופה הרושמת של החברה.

     

    כן הוא מבקש 5 שקלים כפיצוי על טרטור ועוגמת נפש עבורו ועבור כל אדם שמבקש לתבוע את החברה, מאחר שכאשר ביקש להגיש תביעה ייצוגית נגדה, גילה כי היא מסתירה לכאורה את שמה המלא הנכון. על החשבונית כתוב: "חברת הר החרמון בע"מ", בעוד ששמה המלא והנכון הוא "חברת הר חרמון שירותי ספורט ונופש באזור הר החרמון בע"מ". את התביעה הגישו עוה"ד ירון אלון וספיר אסיף ממשרד הורוביץ, אבן אוזן ושות'. התביעה מבקשת לייצג את כל מבקרי האתר: בעונת הגלישה מדובר בכ־300 אלף מבקרים ובמהלך הקיץ בכ־40 אלף איש.

     

    מחברת הר חרמון נמסר כי "נושא התביעה יתברר בביהמ"ש. החברה פועלת בשקיפות מלאה כלפי לקוחותיה".

     


    פרסום ראשון: 04.03.19 , 20:16
    yed660100