שתף קטע נבחר
 

נקודות למחשבה

במלאות שנה להשקתו, יצאנו לבדוק את כרטיס האשראי FLY CARD של אל על † לאיזה מבצעים כדאי לשים לב, מה אומרות האותיות הקטנות, והאם בשורה התחתונה הוא משתלם

כרטיס טיסה לניו־יורק ב־305 דולר, ללונדון ב־217 דולר, לרומא ב־85 דולר – מה דעתכם? לא, זה לא דמיוני. אלה מחירי כרטיסי הבונוס שהזריזים שביניכם יכלו ואולי עוד יוכלו לרכוש בשבועיים וחצי הקרובים, במסגרת מבצע של אל על לבעלי כרטיסי אשראי FLY CARD שלה.

 

החברה חוגגת בימים אלה שנה לכרטיס, ויצאה במבצע שבו היא מציעה לבעליו כרטיסי טיסה "בונוס" תמורת מספר נקודות נמוך בעשרות אחוזים (עד 96% פחות) ממספר הנקודות הדרוש בדרך כלל לקבלת כרטיס בונוס. כרטיס הבונוס איננו כרטיס חינם, אלא יש להוסיף עליו תוספת כספית – המכונה "תוספת מזומן" – וכן מסי נמל.

 

המבצע הוא עד 18 בנובמבר, ברכישת כרטיסים לטיסות היוצאות עד סוף מארס, למעט כמה יעדים שלגביהם יש שינוי במועדים. האם המבצע כדאי, והאם כדאי להוציא כרטיס אשראי פליי קארד של החברה? התשובה מורכבת – תלוי למי, מתי טסים ולאן.

 

איך זה עובד

 

בניגוד לכרטיס נוסע מתמיד רגיל, פליי קארד הוא כרטיס אשראי, אותו השיקה אל על בשיתוף חברת כרטיסי האשראי דיינרס קלאב ומועדון You. תמורת רכישה באמצעותו צוברים נקודות לרכישת כרטיסי טיסה בונוס באל על, וצבירת הנקודות נעשית בקצב מהיר יותר מאשר בכרטיסי אשראי אחרים. ניתן להשתמש בפליי קארד בבתי עסק רבים, אבל רכישות ברשתות מסוימות יזכו אתכם בצבירה מהירה יותר של נקודות. עלותו החודשית היא 19.90 שקל, וכבר בהצטרפות מקבלים במתנה 50 נקודות טיסה.

 

במקביל השיקה אל על כרטיס אשראי בשם פליי קארד פרימיום, בשיתוף החברות אמריקן אקספרס ולאומי קארד. הכרטיס של אמריקן אקספרס עולה 40 שקל לחודש, וזה של לאומי קארד עלה 49 שקל וירד ל־40 שקל. גם לדיינרס יש פליי קארד פרימיום, שעלותו החודשית 31.90 שקל. בכרטיסי הפרימיום קצב צבירת הנקודות גדול אף יותר. בתוך זמן קצר הפכו הכרטיסים האלה ללהיט בקרב אספני כרטיסי אשראי. לדברי אל על, יש למועדון כבר 110,000 חברים.

 

איך צוברים נקודות:

 

בכרטיס פליי קארד של דיינרס מקבלים נקודת נוסע מתמיד אחת על כל רכישה של 250 שקל – לעומת 750 שקל לנקודה דרך כרטיסי אשראי שאינם פליי קארד. זהו קצב צבירה מהיר פי שלושה.

 

קנייה ברשתות מגה, You, דור אלון, AM:PM, חנויות אלונית בתחנות הדלק דור אלון, נעמן, ורדינון וסי אספרסו – מקנה צבירה מהירה עוד יותר, לפי דרגות. הדרגה הגבוהה ביותר היא רכישה של 2,500 שקל בחודש ברשתות מגה ו־You – שמזכה ב־40 נקודות לפחות.

 

לפי חישוב שערכו עבורנו במועדון, אם אנחנו מבצעים קניות ב־6,500 שקל בחודש, ומתוכם 3,500 שקל במגה ו־You, נצליח כבר בשנה הראשונה לצבור 842 נקודות (כולל 50 הנקודות שקיבלנו במתנה בהצטרפות).

 

ב"פליי קארד פרימיום" הצבירה כאמור מהירה עוד יותר: נקודה על כל רכישה של 190 שקל, אבל מחזיקי הכרטיסים מתחייבים לרכישה במינימום של 10,000 שקל בחודש כדי לקבל את הזכויות (למעט חברי מועדון הנוסע המתמיד במעמד "כסף").

 

הטבות נוספות:

 

בנוסף לצבירת הנקודות המואצת, מי שיש לו פליי קארד זוכה בתוספת של 10% על הנקודות שהוא מקבל כחבר מועדון הנוסע המתמיד בטיסות אל על (מלבד בטיסות שנרכשו באמצעות "כרטיסי בונוס").

 

שני הכרטיסים, גם פליי קארד וגם פליי קארד פרימיום, נותנים שורה של הטבות נוספות: מחירים מיוחדים לכרטיסי בונוס (שאותם לא מקבלים חברי מועדון הנוסע המתמיד שאינם בעלי כרטיסים אלה), זמינות גבוהה של כרטיסי בונוס, אפשרות לרכוש חלק מכרטיס טיסה רגיל תמורת נקודות (1 נקודה = 3 דולר), הנחה קבועה של 5% בחנות הדיוטי־פרי במטוסי אל על, ועוד. זאת בנוסף להטבות הרגילות שמעניקות חברות האשראי בכרטיסים שלהן.

 

כמה נקודות צריך לכרטיס בונוס:

 

מספר הנקודות שצריך לצבור כדי לזכות בכרטיס טיסה בונוס משתנה בהתאם לעונה, למבצעים, ולהיצע והביקוש. כך, בעונת חורף רגילה – 1 בנובמבר עד 31 במארס – ולא במסגרת מבצע, תצטרכו 100 נקודות כדי לקבל כרטיס בונוס לאתונה (לא כולל "תוספת מזומן" ומסי נמל כאמור). בקיץ תצטרכו 400 נקודות. לכרטיס לוינה תצטרכו בעונת החורף 300 נקודות, ובקיץ 500 נקודות. ליעדים כמו רומא, ונציה, פרנקפורט, ציריך, בריסל ועוד – תצטרכו בחורף 500 נקודות, ובקיץ 700 נקודות. לניו־יורק, בוסטון וטורונטו תצטרכו בחורף 1,400 נקודות, לעומת 1,600 נקודות בקיץ.

 

למי המבצע כדאי

 

במבצע החורף שהשיקה אל על לבעלי פליי קארד, מציעה החברה בין השאר כרטיסי בונוס לפרנקפורט תמורת 20 נקודות במקום 500 לפני המבצע, לציריך ולרומא ב־50 נקודות במקום 500, למדריד ב־160 נקודות במקום 600, לאמסטרדם ב־380 נקודות במקום 700, ללונדון ב־330 נקודות במקום 800, לניו־יורק ב־980 נקודות במקום 1,400, ועוד.

 

כך, למשל, תוכלו לקנות כרטיס לפרנקפורט הלוך ושוב ב־20 נקודות + תוספת מזומן ומסי הנמל – סך הכל 235 דולר. בעלי כרטיסי אשראי פליי קארד שרוצים ויש להם די נקודות לכך, יכולים לשלם – גם בימים רגילים, ללא מבצע – את "תוספת המזומן" בנקודות (ורק את מסי הנמל לשלם במזומן). במסגרת המבצע, תוכלו לקנות כך את אותו כרטיס לפרנקפורט ב־260 נקודות + מסי נמל – סך הכל 116 דולר.

 

האם המבצע משתלם ולמי? קחו למשל את הכרטיס לפרנקפורט. בחורף מחירו של כרטיס רגיל ליעד הזה באל על הוא 250 דולר. כלומר, אם תשתמשו בנקודות לכרטיס בלבד, ללא תוספת המזומן, "תרוויחו" 15 דולר (235 לעומת 250 דולר). שזה יפה.

 

אלא מה? לא לקחנו בחשבון שהחברות במועדון עולה כסף – בין 20 ל־40 שקל לחודש, תלוי בכרטיס, כלומר בין 240 ל־480 שקל לשנה, שהם בין 60 ל־120 דולר. בכרטיס הזול יותר, זה של דיינרס, העלות השנתית מסתכמת ב־240 שקל, שהם כ־61 דולר. יוצא שלא רק שלא "הרווחתם" 15 דולר, אלא שעל כרטיס החינם לפרנקפורט שילמתם כ־45 דולר יותר מאשר אילו הייתם רוכשים כרטיס באל על בלי להיות חברים באף מועדון.

 

מה עם כרטיס ללונדון? מחיר כרטיס בונוס ללונדון במסגרת המבצע (ללא המרת תוספת המזומן לנקודות) הוא 330 נקודות, הלוך ושוב, ותוספת מזומן ומסי הנמל היא 336.76 דולר. אם תרצו לשלם את תוספת המזומן בנקודות, תצטרכו לשלם 550 נקודות ועוד 216.76 דולר.

 

באותם תאריכים אל על מוכרת כרטיסי טיסה רגילים ללונדון ב־430.80 דולר. כלומר, במקרה הטוב חסכתם 214 דולר, ובמקרה הפחות טוב 94 דולר. אם נקזז מהסכום את העלות השנתית של חברות במועדון, הרי שלפחות במקרה הפחות טוב, עלות כרטיס ה"בונוס" שלכם עשויה להיות גבוהה מעלות כרטיס רגיל משולם.

 

ומה באשר לניו־יורק? כאן התמונה שונה: מספר הנקודות הרגיל שצריך לכרטיס בונוס לניו־יורק הוא 1,400. במסגרת המבצע הנוכחי אפשר לקבלו תמורת 980 נקודות, בתוספת 355 דולר. אם תרצו לשלם גם את תוספת המזומן בנקודות, תצטרכו להיפרד מ־1,280 נקודות ולהוסיף רק 305 דולר. זה כבר ממש משתלם, כי מחירו של כרטיס רגיל לניו־יורק בתקופת החורף באל על מתחיל ב־814 דולר, כך שאתם לבטח חוסכים הרבה כסף.

 

אפשר לומר אם כך, בהכללה גסה, שהמבצע משתלם בטיסות ליעדים רחוקים, צפון אמריקה והמזרח, ופחות בטיסות ליעדים קרובים. אבל כדאי לדעת: מחירי המבצע לא חלים באופן גורף על כל התאריכים שמצוינים בו. במרבית התאריכים הם אכן תקפים, אבל קחו בחשבון שיש תאריכים, שהם מאוד מבוקשים, ובהם כרטיסי הבונוס עולים יותר נקודות, כשם שמחירי כרטיסים רגילים גבוהים יותר באותם תאריכים.

 

לדוגמה, מי שירצה לצאת לניו־יורק בין 18 ל־29 בדצמבר, ולחזור אחרי 7 בינואר, ישלם 980 נקודות לכרטיס בונוס הלוך ושוב. לעומת זאת, מי שירצה לצאת ב־30 או ב־31 בדצמבר ולחזור בין 2 ל־6 בינואר, ישלם ממש הרבה יותר – 2,100 נקודות.

 

גם במהלך חג חנוכה, בחלק מהתאריכים, כמו 4, 7 ו־8 בדצמבר, כמות הנקודות לכרטיס בונוס לניו־יורק (הלוך) תהיה 1,050, ולא 490. כך גם בתאריכים 12, 13, 16 ו־17 בדצמבר הטיסה חזור תעלה 1,050 נקודות ולא 490. שימו לב.

 

בנוסף, כרטיסי הבונוס המוזלים מוגבלים בכל טיסה, ואם הם נגמרים – תידרשו לשלם מספר נקודות גבוה בהרבה על כרטיס הבונוס. אנחנו למשל חיפשנו טיסה לרומא מ־30 בדצמבר עד 2 בינואר, ומצאנו כרטיסי בונוס שעלו 25 נקודות לכל כיוון. התמהמהנו יום אחד, וכשחזרנו כעבור יום לרכוש – מצאנו שהטיסה חזור קפצה ל־375 נקודות (ליום למחרת, 3 בינואר, היו עדיין כרטיסים לטיסה חזור ב־25 נקודות).

 

השורה התחתונה: האם הכרטיס משתלם

 

כאמור, התשובה מורכבת. כן ולא. אם ממילא אתם עושים את כל הקניות שלכם בכרטיס אשראי ומשלמים דמי שימוש חודשי, אז למה בעצם לא בכרטיס שעשוי בבוא היום לתת לכם כרטיס טיסה כבונוס, וגם כל מיני הטבות כמו קדימות בשדרוגים של מושב, הנחות בקניות בדיוטי־פרי של אל על ועוד.

 

מצד שני, צריך לזכור שדמי השימוש בכרטיס גבוהים יותר מדמי שימוש בכרטיס אשראי רגיל. ובעיקר: צריך לזכור שאנחנו נמצאים ב"שמיים פתוחים". הרבה חברות תעופה טסות לישראל. כמעט לכל יעד באירופה טסות, בנוסף לאל על, חברות נוספות, ויש גם לא מעט חברות לואו־קוסט, מוזלות. זה אומר שרכישת כרטיס בונוס דרך פליי קארד לא בהכרח תמיד משתלמת יותר מרכישה במבצעים דרך האינטרנט. מי שרוצה לחסוך כסף ימצא הרבה טיסות של חברות לואו־קוסט במחירים אטרקטיביים מאוד, בעיקר ליעדים קרובים.

 

לכן אפשר לומר שהכרטיס כדאי בעיקר למי שטס הרבה מאוד, וגם למי שאין לו "ראש" לפני כל נסיעה לחו"ל לשבת שעות על האינטרנט ולחפש את הדילים הזולים ביותר. עם הכרטיס הזה הוא לפחות יודע שהוא מקבל כרטיס מוזל – גם אם לא תמיד הכי זול שיש בשוק.

פורסם לראשונה 29.10.15, 21:28

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים