שתף קטע נבחר
 

המבצע הסתיים אבל בסופר־פארם שכחו לעדכן את המחיר

קרין פרץ היא אם לשני פעוטות שקונה בסופר־פארם. לפני כחודשיים הגיעה לסניף ביבנה הירוקה כדי לקנות חיתולים וראתה מבצע על פמפרס: "קנה חבילה — והשנייה בשקל". על המדפים היו חבילות במחיר של 21.90 שקל, אבל גם חבילות עם תג מחיר של 14.90.

 

פרץ שמחה שתוכל לרכוש חיתולים במחיר מפתה במיוחד: שתי חבילות ב־15.90 שקל. היא ביקשה מעובדת הסניף לסייע לה להוריד את החבילות, אולם לדבריה נתקלה ביחס משפיל: "היא אמרה שהמחיר שנקוב על החבילות כבר לא רלוונטי. אמרתי שלפי חוק מגיע לי לקבל את המוצר במחיר הזול, והיא הסירה במהירות את המחיר של 14.90 שקל ואמרה בטון מזלזל: את רימית בכך שחיפשת חבילות מוסתרות מאחור, לא אתן לך את המבצע. פרצתי בבכי. הרגשתי מושפלת, קראו לי רמאית ליד קונים אחרים. יבנה היא עיר קטנה וכולם מכירים את כולם. אחראי המשמרת הרגיע אותי ואמר שייתן לי את המבצע".

 

בדיקה שלנו העלתה כי בסופר־פארם היו שני מבצעים עוקבים. בשבועיים האחרונים של אוקטובר נמכרו החיתולים ב־14.90 שקל. אחר כך התחלף המבצע ל"השני בשקל", כשמחיר היסוד הוא 21.90.

 

מה אומר החוק? איזה מחיר קובע לצורך המבצע?

 

עו"ד יעל כהן־שאואט, סגנית היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, מסבירה: "על פי תקנות הגנת הצרכן, מבצע יכול להימשך 35 יום. אם המבצע נמשך 36 יום, מחיר המבצע הופך למחיר הרגיל של המוצר וממנו נגזרות ההנחות. בנוסף, המחיר המחייב הוא זה המוצג על גבי המוצר עצמו. צרכן שנוטל את המוצר שעל גביו מוצג המחיר הזול, רשאי לדרוש לשלם את המחיר הזול יותר וליהנות ממוצר שני בשקל".

 

מסופר־פארם נמסר בתגובה: "הרשת פועלת לפי החוק. מבירור המקרה עולה כי במעמד הקנייה הנושא טופל לפי חוק, והלקוחה קיבלה את המבצע. אנו מצרים על תחושת הלקוחה. המקרה טופל מול הסניף ונשמח גם להתקשר אליה ולהתנצל".

 

"בסופר־פארם מכירים היטב את החוק", אומר עופר לוי, סמנכ"ל הרשת, "ומקפידים שמבצעים יימשכו עד 30 יום, כדי שלא להיקלע לסיטואציה בעייתית". עם זאת, התברר כי לקוחות המורידים קופונים באפליקציה חגגו תקופה ארוכה יותר. הם רכשו את החיתולים ב־14.90 שקל בין ה־22.9 ל־31.10, כלומר יותר מ־35 ימים.

 

"גילינו שהיה באג באפליקציה וסידרנו את זה", אמר לוי.

 

האם משך הזמן שחרג באפליקציה הפך את המחיר הזה למחיר הקובע ברשת לצורך חישוב מבצעים?

 

עו"ד כהן־שאואט: "מבצע קופונים המופנה לציבור מסוים בלבד איננו מכירה מיוחדת ולכן אינו מוגבל ל־35 ימים, וגם אחרי תקופה זו לא יהפוך למחיר הרגיל".

פורסם לראשונה 04.12.16, 20:50

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים